Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - eldanz

#1
Zoe / Erfaring med kulde
søndag 12. februar 2017, klokken 20:24
Zoe R240 Kuldeproblemer; -5 til -11 C
Det begynte med at RLink ikke fikk kontakt med bilen. Motor Forum (MF) satte inn ny programvare (ta sikring nr 5 ut og inn løste problemet). Kunne da få kontakt med bilen med RLink og sette på varme. Vel hjemme igjen ville ikke bilen låse seg. Dro så tilbake til MF, da tok de den inn på verkstedet. Ute igjen etter en halv time så kunne jeg låse bilen igjen. Dro så hjem igjen og skulle låse, men det gikk ikke. Kjørte videre til et handlesenter uten å få låst. Kjørte så hjem igjen og da fikk jeg låst. Men dagen etter, kuldegrader på natten, var det umulig å låse igjen. Dette er fremdeles ikke løst. Den må tydelig være i varmen en stund for at den skal kunne låses. Videre er nå RLink-app'en på mobilen blitt helt kryptisk å lese. Er det bug i den nye programvaren?

Vasket bilen i går børstefritt. Kuldegrader hele tiden; resultatet var at bakbremsene frøs fast. Bilen kunne ikke flytte seg. Måtte bruke varmt vann på baknavet for å få løsnet bremsene. Da kan man kjøre.

Den tåler ikke å bil vasket og deretter å stå i kuldegrader.

Jeg drar til MF på mandag for å prøve å løse problemet.
#2
Model S 2013 - 2022 / Dashboard for Tesla
fredag 09. desember 2016, klokken 00:26
APP 'en Mebot utvikles ikke lenger etter det jeg har hørt.
Har noen vurdert/prøvd "Dashboard for Tesla" ?
Den skal virke på Android;
Man finner info her: http://sg57productions.com/dashboardfortesla
og her: http://sg57productions.com/
Den ser bra ut, men vil jo koste noe om man vil ha alle funksjonene. Man kan jo håpe på å få hva man betaler for :)

Det hadde vært kjekt om noen med riktige kunnskaper om APP 'er kunne vurdert funksjonalitet og sikkerhet.
#3
Kjøp og salg av deler og utstyr / Fast ladekabel for 400V TN trefase
torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:07
Jeg har en S85D 2015 og lader i garasje fra 400V TN-C, trefase, 16A 5-polet rød industrikontakt med seriemåler og jordfeilbryter type B i eget skap i garasjen. Bruker da UMC med rødt adapter kjøpt av Tesla.

Er det mulig å få kjøpt en kabel som kan stå fastmontert i den røde industrikontakten med kontakter som kan kobles til bilen? Eller må jeg kjøpe en ny UMC fra Tesla?
Dette for å slippe å ta ut kabelen hver gang jeg skal på tur.
#4
elbil.no og elbilforumets nettsider / Slå sammen tråder
lørdag 07. februar 2015, klokken 17:05
Under tråden "Tesla/Bestilling og levering" er det nå i alt syv (7) tråder som handler om status for levering av bilene, fra bestilling til levert. Heldigvis er to flyttet fra Tesla/Model S til "Tesla/Bestilling og levering". Derfor er det nå blitt syv av dem.

Jeg mener det ville vært hensiktsmessig å slå disse sammen til to tråder; en for P85D og en for S85D!
Man sparer ganske mye tid på kun å bruke den ene man trenger å bruke for å følge den ene man har bestilt.

OK, "Statusoversikt - regneark" kan bli som den er.
#5
Hovedmenyen i Forumet burde bestå av de delene som vises langt nede på hovedsiden. Bl. a. burde det være en nedtrekksmeny som viser hvilke lokallag som er etablert og da gi linken til disse.

Som eksempel kan jeg vise følgende web-side fra Seniornett.no, som følger:

Hovedside: http://www.seniornett.no/

Side for lokallag: http://www.seniornett.no/Seniornett/Lokalklubb/Akershus

Dette kan gjelde alle de temaene (seks) som er oppført langt nede på siden. Da er det mye lettere å finne dem og få folk til å lese/legge inn sine meninger.

Det samme kan foreslås for Norsk elbilforenings hjemmeside også.


#6
Avansert: Batterier og Lading / Ladepunkt
mandag 31. oktober 2011, klokken 22:40
Jeg har sett at Proxll har ladestolper. Men er det andre firmaer som har et enkelt ladepunkt som kan brukes i en fellesgarasje og til bruk for motorvarmer og lading av El-bil? Uten strømmåler.
Ladestolper blir alt for dyrt. Det er å håpe at det finnes firmaer som leverer enklere produkter. Dog noe mer avansert enn en dobbel stikkontakt; men med lokk og lås!
#7
Alt det andre / Lading i fellesgarasjer
torsdag 31. mars 2011, klokken 17:37
I Boligsameier/Borettslag er det i fellesgarasjene som regel ikke lagt opp til hverken motorvarmer eller lading av el-bil. Det er som regel bare lys i garasjen og da er det  muligens tilgjengelig 230 V. Det må da opprettes et ladepunkt for den bilen som det trengs/ønskes for. Men brukt effekt må også kunne måles slik at en rettferdig fordeling av kostnadene kan gjøres.

Er det noen som kan gi opplysninger om hvordan man bør legge opp et slikt anlegg? Hvem kan levere utstyr, montere og eventuelt andre ting som er nødvendig.

Eldanz
#8
Enkle batterispørsmål / "Nye" batterier, ny bil
mandag 03. september 2007, klokken 20:27
Hei,

Jeg går ut i fra at mange har lest Financeavisen fra lørdag 1. sept., se: http://www.hegnar.no/bilogmotor/artikkel.asp?id=263627

Er det skrevet noe om dette her tidligere?

Hva tror man om dette? Er det en realitet?

En forløbig pris på 300 k er jo mange penger. Th!nk koster 200 k + batterileie.

EL 11900 er en bil av den aktuelle sorten som er registrert i Norge, en Fiat.

Skal bli spennende å se/høre fortsettelsen.

Se: http://e24.no/nyhetsbrev/article1971880.ece

      http://www.go-green.no/



Mvh
Eldanz/Bjørn
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA