Både på norsk facebookgruppe og UK forum fortelles det at det er viktige oppdateringer på gang. Informasjonen stammer fra personer som har vært i direkte kontakt med 'engineering' mijøet i JLR.
Uk forum biten kan leses her.
https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=2353&start=70Innlegget på facebookruppen var av salgssjefen i Bilpaviljongen AS.
Litt info sakset fra de to personene.
- Infotainment er ikke laget av JLR, men av en 3.part
- Infotainment vil fortsatt bli vedlikeholdt (bug fiks), men det er grenser for hvor mye raskere det kan bli gitt dagens hardware.
- JLR satser stort på SOTA
- SOTA per i dag håndterer kun Infotainment. Flere moduler kommer senere.
- Forbedret ladekurve kommer (100 kW over et lengre register)
- Generelt er JLR veldig fokusert på forbedret lading og forbedret effektivitet (rekkevidde)
- Det kommer noen spennende nyheter fremover, men vi må inn til forhandler for å få de installert (ikke over SOTA med andre ord).
- For å fylle opp batteriet helt må batteriet få nødvendig tid til å balansere cellene. Du kan 'miste' flere kWh hvis du hekter av ladekabelen for tidlig selv når bilen rapporterer å være fulladet. Det jobbes med smartere balanseringsalgoritmer slik at dette 'problemet' blir mindre.
- Det kommer en stor oppdatering rundt årskiftet som vil senke forbruket med 8% samt frigjøre mer av kapasiteten i batteriet til vanlig bruk.
- Maks teoretisk ladehastighet for I-Pace er 107 kW.
- Det skal komme en oppdatering i slutten av denne måneden.