Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Flicker

#2
Er det noen som har en nettadresse til hvor man kan laste ned bruksanvisning/ manual til i-MiEV på Engelsk eller skandinavisk språk? ::)
#3
Etterspørselen etter Lithium (Li) er økende i verden. Estimerte reserver av metallet leser jeg til å være 9.9 Mill tonn, mens dagens uttak fra gruvene i Argentina, Australia, Brasil, Canada, Chile, P.R. of China, Portugal, USA og Zimbabwe er på ca 18.000 tonn (2009 tall).

11.mars i fjor skrev Det australske (Auto) nettstedet CarAdvice.com.au følgende:
However there are reports of battery bottlenecks with the Japanese giant (Mitsubishi) only able to produce 9,000 electric car batteries for itself between April 1, 2010 to March 31, 2011.
"This is a headache for us, because out of 9,000 we have to decide how many will be for the domestic market, how many will be exported and so forth." Said Mitsubishi President Osamu Masuko to AutoNews in Geneva.

Hvor lett tilgjengelig og til hvilken pris vil dette metallet være for batteriprodusentene i en 10-års periode?
Er det sannsynlig at prisene på batteripakker over tid går ned, slik en i-Miev forhandler fortalte meg?
#4
De første 8 i-MiEV fikk EL-skilter i fjor mens 21 er registrert den første uken av 2011, ifølge tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.

Produksjonen av den europeiske utgaven startet i oktober 2010. Til sammen er det produsert kun 2500 biler i denne perioden. Dette inkluderer utgavene til Peugeot i-On og Citroën C-Zero. Norge er blant de første landene som får tilgang til i-Miev, sammen med Østerrike, Belgia, Danmark, Frankrike, Tyskland, Irland, Italia, Nederland, Polen, Portugal, Spania, Sverige, Sveits og Storbritannia.
I tillegg har Finland, Serbia, Tyrkia og Slovenia vist interesse for bilen, og de får sine første i-Miev i nær fremtid.
Når det gjelder V og S dekk på felg, ladekabler, etc. må vel dette kunne kjøpes billigere i andre land? Er det noen som har erfaring vedr. dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA