Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Luniboy

Sider: [1]
1
Lading av Tesla / 2xTwC
« på: ſøndag 26. August 2018, klokken 12:57 »
Heisann
Er klar over at det finnes en del innlegg med 2x Tesla Wall Connectors i kjede, men fant ingenting om følgende problemstilling;

Dagens opplegg er som følger:
20A sikring med B vern kablet med 4mm² ut til garasje, deretter tilbake til husvegg med samme kabel (grå type) til en Type 2 lader på maks 16A.

Planen er å lade ny TMS og i3 på samme kurs, men med prioritet på i3. Tenkte derfor å gå til innkjøp av 2 stk. TWC og koble disse opp med lastdeling slik at model S lader inni garasjen som settes til max 20A, og BMW som lader på TWC på utsiden, settes til maks trekk på 16A. Denne settes til ‘Master’ slik at denne får prioritet.
Gitt scenario: Man kobler på begge bilene og Model S starter lading kl. 20:00 på 20A. alene, siden BMW’en er stilt inn til å starte kl.24:00. Da lader BMW på 16A og Model S på 4A (?!). Når BMW’en er ferdig kl. 06:00, kuttes denne og Model S lader videre på 20A til den også er ferdig, eller skal ut å kjøre ...

Noen som har erfaring med et slikt opplegg, og vil lastdelingen fungere som planlagt ?
I tillegg kobler jo i3'n inn av og til noen minutter dersom den har nådd 100% for å kjøre pre cond. på batteri og varme opp kupeen. Dette begynner den med 3 timer før avreise (batteri), og ca. 5-30 min før for å varme kupeen).
Har sett at noen legger opp lik deling på 32, men regner med det holder med 20A, ev. skremme den opp til 25A
skulle det være behov for det etterhvert

Anyone ?

BR



2
BMW i3 / 170 HK ?
« på: Mandag 10. April 2017, klokken 07:47 »
Ved fullt pådrag viser effektuttaket fra batteriet maksimalt 99,9 kW/h. Dette tilsvarer jo bare 136 HK om man legger godviljen til ....  den kommer liksom aldri høyere ?
Er det kun fordi BMW ikke har lagt inn et tredje tall før komma i displayet, eller er det fordi vi ikke får ut mer av batteriet til motoren ? Eller har vi en 'Tesla case' her i tillegg ?
Noen som vet noe om hvorfor ?

Sider: [1]