Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - eriksj

#1
Zoe / Problem med lading / ladetrafo
lørdag 20. januar 2018, klokken 17:42
Har Zoe R90 ZE40 med Noratel trafo og Podpoint installert. Har ladet i nesten 1 år fra denne uten problemer.

Igår så ville plutselig ikke bilen lade som vanlig, forsøkte flere ganger og fikk tilslutt battery charging impossible feilmeldingen som jeg måtte ta en kjøretur for å få resatt. Kjørte innom en 22kw lader på veien for å prøve å lade, det gikk fint. Når jeg kom hjem igjen så gikk det fortsatt ikke å lade, samme feilmelding, men også check charging post. Koblet fra, låset bilen og tok kvelden, tenkte at kanskje det går over av seg selv.

Idag så ville den fortsatt ikke lade, og jeg tok turen til en annen 22kw lader for å prøve, der fungerte det fint igjen. Vel hjemme så lar jeg bilen stå 1 time før jeg forsøker å sette på lading. Fungerer på første forsøk. MEN: etter noen sekunder så hører jeg skumle lyder fra ladetrafoen, jeg drar fram telefonen for å filme og få opptak av lyden. Rett etter så kommer det mer lyder og noe som ser ut som starten av en brann er synlig under topplokket, forsøker legge ved bilde her.



Lenke til filmen https://streamable.com/dk67d

Noen som kan bekrefte mistanken min her, dette er vel ikke normalt? Jeg stoppe ladingen med en gang i bilen og gikk rett og tok sikringen i sikringsskapet for å stoppe strømtilførselen.

#2
Zoe / Tilgjenglig batteri R90 / 41 kWh
torsdag 23. mars 2017, klokken 11:40
Jeg har målt med CanZE og får "Available Energy kWh 39,8" når bilen er ferdig ladet. Legger ved screenshot fra CanZE Charging. Det står også "Energy to full kwh 1,4" som da tilsier at full = 41,2 kWh. Er full her en parameter i CanZE eller er det noe som hentes fra bilen?

Ser i diskusjonen her http://elbil.no/test-av-renault-zoe-z-e-40-trygt-pa-riktig-side-av-20-vintermil/ at det spekuleres i om det er 41 netto eller 41 brutto som er det riktige. Noen som kan utdype dette?
#3
Opplevert til stadighet at forumet er ustabilt og tregt. Noen andre som opplever dette?

Ser også nederst at det tar 21 sekunder å generere denne siden:
SitatSiden ble generert på 21.01 sekunder med 13 spørringer.

Iblant får jeg også feilmelding om at siden ikke klarer å koble til databasen:
SitatConnection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
#4
Model X 2014 - 2022 / Model X Launch
mandag 21. september 2015, klokken 16:01
Fremont | 7PM
September 29

RSVP..



(Fikk mail nå!)
#5
Tidlige: Buddy / Kewet / Bytte batterier 2009 City-Jet 6
mandag 28. april 2014, klokken 13:51
Jeg lurer på om noen her inne har byttet batterier i Bydden sin selv, eller kjenner noen eller vet om noen som gjør dette? Tenkte kjøpe AGM batterier, siden jeg tror det holder til vårt bruk (kort daglig kjørelengde og lading i begge ender).

Glemte nevne at dette er i Oslo.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA