Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Slate

#1
Leaf 2010-2017 / Vedr lading av Leaf
søndag 19. mai 2013, klokken 12:27
1) Jeg vurderer å kjøpe meg en Leaf. I den sammenheng har jeg noen spørsmål ang. lading. Der jeg bor har jeg ikke mulighet for hjemmelading. Tenker derfor å basere meg på lading ved hurtigladepunkter, og ellers klattlading på offentlige og private ladepunkter. Virker dette å være en grei løsning?

2) Er vanlige ladepunkter for elbil på offentlige og private parkeringsplasser 10A eller 16A?

3) I Leafen følger det med en ladekladd. Får man 10A eller 16A lading til bilen ved bruk av denne dersom ladepunktet er 16A?
#2
Leaf 2010-2017 / Vurderer å bestille ny Euro Leaf
onsdag 15. mai 2013, klokken 18:47
Heisann, da er jeg så å si klar for å bestille meg en ny Euro Leaf, men har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på før jeg bestiller. :)

1) Slik jeg har forstått er dette de største forskjellen på modellene Visia, Acenta og Tekna:
VISIA, koster ca kr 229 000,- og har15 tommers hjul med stålfelger, basisutstyr.

ACENTA: koster ca kr 251 000,- og har
- Nissans Carwings navigasjonsanlegg, som har en rekke funksjoner, inkludert en grafisk fremstilling av batterisituasjonen.
-16 tommers hjul med lettmetallfelger.
- Mer effektivt og energiøkonomisk varme system
- Cruise control
- Auto- dimming innvendig speil
- Stoffseter med delskinn
- Kartlomme på passasjerside

TEKNA: koster ca kr 274 000,- har det samme som Acenta +
- 360 graders monitor
- Svarte skinnseter
- BOSE lydanlegg med syv høyttalere
- 17 tommers hjul med lettmetallfelger.
- LED hovedlys.
- Tåkelys
- Solcelle spoiler
- Cargo cover
- 6,6 kW innebygd hurtiglader. Gir mulighet for å kutte ladetiden fra åtte til fire timer dersom man har tilgang til 32 A strømkontakt. Noe de færreste har i dag.

I USA er 6,6 kW innebygd lader standard på SL utgaven.(tilsvarer tekna). Er usikker på om dette blir standard på tekna modellen, noen som vet?

Har ennå ikke bestemt meg for hvilken utgave jeg bør velge, er det noen som har noen anbefalinger i så måte?

2) Slik jeg har forstått det er vanlige ladepunkter for elbil på offentlige og private parkeringsplasser utstyrt med 16A. I Leafen følger det med en ladekladd som standardutstyr. Får man 10A eller 16A lading til bilen ved bruk av denne?

3) Jeg har ikke mulighet for hjemmelading der jeg bor. Tenker derfor å basere meg på hurtiglading, og klattlading på offentlige og private ladepunkter. Virker dette som en grei løsning?

På forhånd tusen takk for hjelpen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA