Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - absr

#1
Jeg leverte bilen inn til vedlikeholdsservice (lading) 14. mai. Det var ingenting galt med bilen før jeg leverte den utenom at Festepunktet for stikk-kontakten var løs, og at ledningen måtte skiftes.
Hentet bilen, og betalte kr. 8.400 for skifte av ledning og feste til ledningen.
Etter å ha kjørt bilen i 1 dag, setter jeg i stikk-kontakten hjemme, og sikringen går. Prøver en gang til, sikringen går igjen. Kjører bilen til verkstedet igjen. Nå får jeg tilbakemelding om at to stk. bokser har brent opp og må skiftes.  Verkstedet nekter for at det har en sammenheng med skifte av ledning/ledningsfeste og at boksene ryker. Verkstedet skal nå ha 15.000 for å skifte boksene. Blir kontaktet igjen etter at de har skiftet boksene, og nå blir jeg konfrontert om at bilen ikke vil lade i det hele tatt. Verkstedet mener nå at det eventuelt er noe galt med selve batterikassen. De har imidlertid ikke kompetanse til å kikke på dette, ber meg om å skaffe kranbil for å få kjørt bilen til Oslo (fra Sandvika) og få en nærmere vurdering her. (som jeg må betale for)

Står nå altså i en situasjon der det har påløpt 23.000 kr., og nå er bilen helt ubrukelig. Jeg mener helt klart at det må være en sammenheng mellom verkstedets første reparasjon og alle følgene etterpå.
Hvem kan jeg klage til ? Noen som har noen tips til hvordan jeg bør gå fram ?





© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA