meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Loff

#1
Tesla / Sv: Ikke bestill noen ny Tesla nå
torsdag 05. juni 2025, klokken 07:35
Må innrømme at lysten på å bytte ut S-en min i ein X har fått eit kraftig skot for baugen etter at Elon begynte med sine politiske krumspring og påvirkningskampanjer. Litt hyklersk av meg å fortsatt ha ein Tesla kanskje,  men eg forsvarer det overfor meg sjølv med at eg tappar kontoen hans litt kvar gong eg hurtiglader..

Enkelt for meg å moralisere da, som aldri har kjøpt nybil og sannsynligvis aldri kjem til å gjere det heller.
#2
Rekkevidde, ladehastighet og innkjøpspris er utfordringane per no slik eg ser det. Driftskostnader har eg knapt hatt..
#3
Kjører 2015 Zero SR. Ombordladaren er død (kjent feil), så eg brukar ekstern lader. Ellers ingen problem. Ingen oljeskift eller anna service. Eg har tenkt å kjøre til drivbeltet ryk eller viser tegn til snart å gjere det, og ellers er det berre dekk som er slitedeler..
På crossykkel er det vel å forvente litt meir slitasje pga. hardare bruk, men drivlinja er forhåpentlegvis like problem- og vedlikeholdsfri?
Eg har aldri besøkt forhandlar eller verksted i løpet av dei 5 åra eg har hatt sykkelen min.
#4
Dei beste bilane Bjørn Nyland testa i eit excelark eg fann låg rett over 100 Wh/km i 90 km/h, så det er iallfall rundt der realistisk oppnåeleg forbruk er per no for normale bilar. Dersom vi antar 1kWh på mila og fyrer bilen på bensin med 9,1 kWh/liter må bensinmotoren omdanne 73,3 % av den kjemiske energien i bensinen til elektrisitet for å oppnå forbruk på 0,15 l/mil. Det er i størrelsesorden dobbelt så bra som mulig. Med andre ord er realistisk oppnåeleg forbruk rundt 0,3 liter på mila for ein nokonlunde normal og praktisk anvendbar hybridbil.

Dersom du gir blanke i alle praktiske hensyn og kun optimaliserer for forbruk er det så klart mulig å komme (over) dobbelt så langt.
#5
Eit forbruk på 1 dl pr. mil er oppnåeleg, men stiller ganske strenge krav til aerodynamikk, vekt (mindre viktig) og rullemotstand : https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car
Med det som utgangspunkt er det forsåvidt teknisk sett korrekt å antyde " kanskje ned mot 1,5 desiliter for å genere nok strøm til å drive bilen 10 kilometer", men det blir litt søkt dersom ein ser for seg ein normal bil med plass til folk og bagasje. Dersom ein i tillegg skal kjøre energien via batteriet og elmotorane med tilhørande tap, er vi nok i fantasiland..
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Brukt Kia Soul 2021 eller nyere?
torsdag 24. april 2025, klokken 08:33
Under 750 kg tillatt totalvekt på hengar er du godt rusta kun med førarkort klasse B
#7
Min 2011-modell (kjøpt brukt i 2019) er snart på 230 000 km, har bytta batteri (i pent brukt frå huggeri), reparert ladar mm. Håpet er å passere 250 000, da blir vel verditapet under 1 kr/km sidan den var ny :)
#8
Siste nytt fra elbil.no / Sv: Elbil til prisen av en elsykkel
mandag 10. mars 2025, klokken 20:18
Just presis, kajakken er godt under 30 kg i seg sjølv. Når det gjeld hurtiglading er det absolutt mulig med 40 kW, men det går fort nedover ettersom batteriet fylles så eg bruker å avslutte så snart eg er nesten sikker på å nå den neste ladaren. Sjelden eg hurtiglader til stort over 60%..
#9
Siste nytt fra elbil.no / Sv: Elbil til prisen av en elsykkel
fredag 07. mars 2025, klokken 13:19
Liten faktafeil i artikkelen- bilane er godkjent for 30 kg taklast- akkurat nok til kajakken min for eksempel :)
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til kjøp av elbil
mandag 11. november 2024, klokken 07:23
Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på fredag 08. november 2024, klokken 14:52..nyere elbiler er nok langt mer komplisert enn trillingene.

Nettopp derfor er det så viktig at vi unngår monopol på reservedeler, diagnose/programmeringsverktøy og koblingsskjema. Produsentene argumenterer så klart med fare for død,brann og andre forferdelege ting om andre får lov til å reparere, det er mykje betre at bilen blir kasta så kunden kjøper ein ny..
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til kjøp av elbil
fredag 08. november 2024, klokken 12:27
Eg bytta 2 bittesmå kondensatorar (pluss ei sikring) i min i-MiEV som hadde sagt BOOM, og BOOM så fungerte ladaren  fint igjen. Eg seier som Jokke: Alt kan repareres.. Det viktige er at vi som forbrukarar kjemper den gode kamp for at det skal gå an å reparere sjølv eller bruke uavhengige verksted. Dersom kun produsenten og dens representantar har tilgang på reservedeler, programvare og koblingsskjema ender vi fort opp med bruk og kast fordi reparajon blir uøkonomisk eller umogeleg. Right to repair!
#12
Det går heilt fint å reparere med ladaren i bilen, treng berre å ta av lokket og det øverste kortet
#13
Tja, den er vanvittig økonomisk, enkel å skru på med billige deler.. Det einaste som irriterer meg er at creep ikkje kan skrus av og at den ikkje lovleg kan dra tilhengar. Elskar tradisjonell nøkkel, manuelt handbrekk og ikkje minst vanvittig liten svingradius.

Fann forresten han som solgte brakettar i plast, FINN-kode: 322189704
#14
Kjenner ikkje detaljene i saka, men på generelt grunnlag kan/skal kommunen gi byggetillatelse så sant det ikkje er åpenbart at privatrettslige forhold er til hinder for at tiltaket skal kunne gjennomføres. Dersom det foreligg (ikkje like åpenbare) privatrettslige hinder må desse så klart også avklares før bygging kan starte, men det er kommunen ikkje (offentlegrettslig) part i..
#15
Meiner eg såg nokon på finn.no eller muligens i ei av facebookgruppene for trilling som solgte brakettar 3D-printa i plast.. Eg bytta mine, kjøpte originale på japsedeler.no
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA