meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MinID

#1
ID.4 / Nå oppdateres 4.0 til 5.xx
I dag kl. 09:10
Info fra vw i dag:

ID. SOFTWARE 4.x or later
We are working on updates for all vehicles from ID. Software 4.x to the latest version ID. Software 5.x. Regardless of your original software, these will then contain all the new functions and improvements of ID. Software 5.x that are available with your vehicle equipment.

We will inform you again about the exact date.
In certain cases, an update to ID. Software 5.4 can also be installed in the workshop as a repair solution before the public rollout. Your service partner can tell you on a case-by-case basis whether your car is eligible.

We hope that this interim status answers the most urgent questions. Please let us know in the comments if anything is still unclear.
Many thanks and best regards from Wolfsburg
Your ID. Drivers Club Team
#2
BMW iX1 / Sv: Erfaringer
torsdag 26. juni 2025, klokken 13:11
Sitat fra: hELgenen på søndag 27. april 2025, klokken 20:20Noen som har erfaring med iX1 - er det en trygg og driftsikker bil?

Planlegger å bytte ut en av el-bilene med en slik etter å ha vurderte ymse kandidater.
Rekkevidden er begrenset, men dette blir ikke langtur bilen for oss uansett så er ikke så
opptatt av voldsom rekkevidde. Men bilholdet skal være enkelt og forutsigbart - ikke noen
ekstra turer på verksted osv...

[/quot
Sitat fra: hELgenen på søndag 27. april 2025, klokken 20:20Noen som har erfaring med iX1 - er det en trygg og driftsikker bil?

Planlegger å bytte ut en av el-bilene med en slik etter å ha vurderte ymse kandidater.
Rekkevidden er begrenset, men dette blir ikke langtur bilen for oss uansett så er ikke så
opptatt av voldsom rekkevidde. Men bilholdet skal være enkelt og forutsigbart - ikke noen
ekstra turer på verksted osv...


Fruen har denne. God å kjøre, god awd. Litt små skjermer. Gode seter og 360 kamera. Hatt bilen en rekke ganger pga at massasje funksjonen har satt ut korsryggen på maks. Var umulig å kjøre med. Det tok 4 verkstedbesøk før de klarte å fiske det. Synes kjørelengden er litt for kort. Skulle hat 10 mil mer på wltp. Byttet begge lekeledd forran etter 2 år. Litt dårlig lakk? Steinsprut ses like godt som på tesla ;).
#3
ID.4 / Sv: SOH hovedbatteri Id 4 1.st.?
tirsdag 06. mai 2025, klokken 11:01
Sitat fra: vannmann på mandag 05. mai 2025, klokken 19:13Når jeg ladet fra 0 til 100 % var klima i kupé avslått og skrudd av alt av lys. Eneste som startet innimellom var batterkjøling, der gikk det vel litt i ladetap.


Det går uansett noe i selve ladingen.

https://www.elbil24.no/lading/sa-mye-strom-gar-til-spille-nar-du-lader-bilen/80095139
#4
ID.4 / Sv: SOH hovedbatteri Id 4 1.st.?
mandag 05. mai 2025, klokken 10:46
Høres veldig bra ut. Husk at det er noe kapasitet under 0 også. Mener aldri Bjørn Nyland har målt mer enn 75 kWh på en hel ny MEB bil med brutto på 82. Bør ikke være noe grunn til bekymring her.
#5
ID.4 / Sv: VW appen er helt håpløs.
onsdag 16. april 2025, klokken 08:16
Sitat fra: atrus på tirsdag 15. april 2025, klokken 21:58:+1: Hold oss oppdatert.

Ikke aktuelt her før om ca 1 år.
#6
ID.4 / Sv: VW appen er helt håpløs.
tirsdag 15. april 2025, klokken 15:12
Sitat fra: daktari på tirsdag 15. april 2025, klokken 12:54Kanskje du må det? Ikke sikker.

Må det ved salg slik at ny eier kan logge på med ny bruker. Litt arbeid, men verdt det om du får 2 nye år.
#7
ID.4 / Sv: VW appen er helt håpløs.
tirsdag 15. april 2025, klokken 12:31
Sitat fra: daktari på tirsdag 15. april 2025, klokken 12:25Du kobler fra eierskapet til eksisterende bruker og lager en ny. Som om bilen ble solgt.

Du må vel da fabrikk resette i bilen også. Godt tips. Vil forsøke når den tid kommer.
#8
ID.4 / Sv: Ettermontere hengerfeste ID4
onsdag 02. april 2025, klokken 08:47
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 02. april 2025, klokken 08:45
Sitat fra: MinID på onsdag 02. april 2025, klokken 08:43I tillegg er det en gjenganger at manuellt monterte hf får problmer etter ota. Nå skjer ikke akkurat det ofte, men det skjer.
Det burde vært kjørt en prinsippsak på det der at OTA lager slike problem

Betyr vel at de må få oppdatering på verksted pga omkoding av hf igjen. Har du gjort dette utenom vw kjeden, så risikerer du å måtte betale for dette. Det er frivillig å ta i mot ota. Du kan avslå.
#9
ID.4 / Sv: Brukt ID4 - gammel eller ny modell?
onsdag 02. april 2025, klokken 08:45
Sitat fra: Fromthemountain på søndag 30. mars 2025, klokken 10:10Skal ha en ny bil til familien og ID4 ser ut til å oppfylle de fleste kravene. Jeg er derimot usikker på om vi bør gå for 2024 utgaven med forvarming av batteri, ny software osv. Prisforskjell på Finn ser ut til å være 100-200k avhengig av hvilket årsmodell det er.

Bilen blir brukt til jobbpendling (90 km tur/retur) og ellers korte turer i byen. Kan lade hjemme og på jobb.

Er det noen ID4 eiere som kan komme med noen innspill? Er det fortsatt mye software bugs i eldre modeller? Eller er det faktisk like mye i nyere modeller?

På forhånd takk!

Jeg anbfaler fra 2024. En reel forbedring i sw. Større skjerm. Forvarming. Ny motor m.m. Selv om du betaler mer, vil også du får mer for den når du selger.
#10
ID.4 / Sv: Ettermontere hengerfeste ID4
onsdag 02. april 2025, klokken 08:43
I tillegg er det en gjenganger at manuellt monterte hf får problmer etter ota. Nå skjer ikke akkurat det ofte, men det skjer.
#11
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 18. mars 2025, klokken 11:22
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. mars 2025, klokken 22:22Hurra

Tragisk. Men det kommer nok mange bortforklaringer her også.
#12
ID.4 / Sv: Firehjulstrekk ved lav batteriprosent
torsdag 06. februar 2025, klokken 08:48
Har aldri hørt om en slik begrensning.
#13
ID.4 / Sv: Forvarming av batteri
tirsdag 04. februar 2025, klokken 09:32
Sitat fra: RJK på søndag 02. februar 2025, klokken 19:38Tviler på at det hjelper at du gjør det i WeCharge-appen! Selv om du kan bruke den via Carplay (Apple) eller Android Auto for å få det kartet opp i skjermen, så kommuniserer ikke den til/med bilen på måten du tenker deg.

Du må nok gjøre det i on-board-navigatøren til bilen, og sikkert ved å legge til via POI - Point of Interest, eller hva det kalles på VW-språk!

Først da vil bilen skjønne at du skal lade der du har navigert til, og den vil forvarme om andre faktorer er på plass (som SoC-grensene)!

Du kan fint velge rute i vw appen, for så å overføre den valgte ruta til bilen. Den dukker opp som forslag når du setter deg inn i bilen. Om forvarming via navigasjon er aktivert, så vil dette fungere slik trådstarter ønsker.
#14
ID.4 / Sv: Forvarming av batteri
mandag 03. februar 2025, klokken 09:13
Sitat fra: atrus på søndag 02. februar 2025, klokken 18:56Har hatt 4Motion et par måneder nå. Og funksjonen forvarming av batteriet er mildt sagt en stor forbedring. Opp mot 160kw selv om gradestokken er 10 minus. Å starte forvarmingen manuelt, er enkelt. Men jeg har ikke fått til å starte automatisk via navigasjonen. Plottet inn Eonity på Bagn sist fredag via We Charge appen i bilen og fulgte med. Men forvarmingen startet ikke automatisk. (Måtte starte den manuelt). Er det noen detaljer jeg ikke har fått med meg?

Du må aktivere automatisk forvarming via navigasjon. Det er veldig godt gjemt. Gå inn på innstillinger navigasjon, Rute valg - forvarming. Engelsk meny: Route options in Navigation - preconditioning.
#15
ID.4 / Sv: Feil/Mangler
mandag 27. januar 2025, klokken 08:05
Sitat fra: Rexen på lørdag 25. januar 2025, klokken 19:06Kansje ikke feil eller mangel, men: Jeg har opprettet min kone som Gjest i ny app og bilen forlanger pin kode hver gang hun skal kjøre. Hvordan unngå det?

Det ligger innstillinger i påloggingsmenyen på hver profil, der kan du velge bort pinkode. Se litt rundt der, så finner du det.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA