Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PEPEGA

#1
Polestar 2 / Sv: Lading 3fas 400v
mandag 15. februar 2021, klokken 21:48
Det var slik du sa Orbit. Ladestasjonen er oppkoblet med 230V bare. De som drifter appen hadde bare lest av merkeskiltet på utstyret og puttet det i appen.
#2
Polestar 2 / Sv: Lading 3fas 400v
mandag 15. februar 2021, klokken 21:09
Da har jeg kanskje en jeg kan spørre likevel :)

Appen heter SmartCharge, levert av Meshcrafts.
#3
Polestar 2 / Sv: Lading 3fas 400v
mandag 15. februar 2021, klokken 19:50
Takk for svar. Bruker kabelen som fulgte med bilen så den bør klare 11kw. Har ikke mulighet til å spørre en nabo foreløpig da det er kun en e-golf og en i3 som bruker ladestasjonen. Så vidt jeg har lest så ligger de på rundt 7kw.
Appen SmartCharge viser for øvrig 7kw når bilen lader så jeg antar at det er rett. I bilen viste det +-35km/t ved lading, bør vel være litt mer enn som så? Sendte en mail til support ang det @Orbit nevnte.
#4
Polestar 2 / Lading 3fas 400v
søndag 14. februar 2021, klokken 20:09
Hei dere,

I borretslaget har vi ladestasjoner som skal kunne levere opp til 22kw, likevel lader ikke bilen raskere enn 7kw og det viser 230v i displayet på bilen ved lading.
Noen som har noen erfaringer med dette? Har lest at Polestar ikke tar høyere effekt enn 7kw ved 230V 3fas (IT-nett).
Se bilde av merkeskiltet på ladestasjonen. 
https://pasteboard.co/JOmcF3D.png
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA