Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - MuskElBil

Sider: [1] 2 3 ... 6
1
Model S / Sv: Gode grunner til *ikke* å kjøpe 3-4 år gammel TMS?
« på: Torsdag 07. Oktober 2021, klokken 21:13 »
Hvis du tenker rundt 400k, holder det med 75 batteri? F.eks denne:
https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E29HF214796?postal=6869&coord=61.3158,7.1966&redirect=no
Garanti til Nov23 / 120000km.

2
Model Y / Sv: Model Y Acceleration Boost now available.
« på: Torsdag 16. ſeptember 2021, klokken 23:17 »
Vil boosten følge bilen ved salg?


Sent from my iPad using Tapatalk

Ja, det gjør det. På samme måte som FSD, EAP osv.

Men kan være greit å være klar over at den ikke påvirker innbytteprisen hos Tesla. Jeg fikk ihvertfall den beskjeden da min Model 3 skulle byttes inn.

Virker som mange i Tesla gir mange forskjellige rare svar. Hva med FSD - vil de heller ikke gi mer for bilen med dette? Det er jo og bare software enn så lenge.
Tesla skrur som regel av FSD på biler de tar inn som har det, og håper ny kjøper vil betale for det eller EAP. Ergo er det negativt incitament for å betale ekstra for det på bilene. Om du mener det har en egen verdi for neste kjøper, må du derfor håpe at kjøper er enig, og/eller uansett betaler mer for bruktbilen enn hva Tesla er villig til å gi.

Eller pushe Tesla til å by mere, uten at jeg tror det hjelper på betalingsvilligheten. Tross alt kan det lede til at de må dekke hw-oppgraderinger for neste eier, om FSD hadde fulgt med.
Kan sjå ut som FSD blir fjernet ja.
Ingen valg på FSD på noen av bruktbilene til Tesla i skrivende stund.
Derimot ser det ut til at alle bruktbilene nå blir levert med EAP (Enhanced Autopilot) som standard.
2 av Tesla's brukte 3'ere har også Acceleration Boost.

3
Model S / Sv: Bruktbilpriser Model S
« på: ſøndag 05. ſeptember 2021, klokken 14:49 »
https://www.finn.no/151833690

Kun 220’ over nypris (dersom gratis Ludi). Ikke lov å prute heller. Så det så....


Ser denner nede i 799K nå, så det begynner å nærme seg noe.

Utløpt annonse dette. Bilen skiftet eier i januar og er nå til salgs igjen for 789k:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=230706507

4
Tesla SW og AP / Sv: 2021.32.5
« på: Tirsdag 31. August 2021, klokken 21:08 »
Ser ut til å være kun refresh S foreløpig ut fra Vin serie på installasjoner.

5
Model S / Sv: Eu-kontroll. Rustent bremserør på clipper venstre bak
« på: Mandag 30. August 2021, klokken 00:30 »
Var litt uheldig lys over Brembo delenummeret på bildet.
Sikkert mange som kan ha nytte av om du skriver det i innlegget.

6
Lading av Tesla / Sv: Wallbox til lading av model y
« på: Onsdag 25. August 2021, klokken 00:13 »
Ut fra det eg finner av spec her: https://wallbox.no/nettbutikken/wallbox-pulsar/
kommer det kun an på hva slags kontakt du har på din wallbox siden den tilsynelatende har fast kabel.
Alle Tesla bruker type 2 kontakt. (bortsett fra gamle roadster muligens)
Ladehastighet kommer an på om du har IT/TT (230v) nett eller TN nett (400v).

7
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Fredag 20. August 2021, klokken 05:50 »
Blir ikkje overrasket om dette stemmer.
TMS mista og ca 100kg lastekapasitet fra 2019 mod til 2020 ca.
Både Raven og pre-Raven S 2019 har litt over 400kg.
F.o.m 2020 eller LF400xxx i vin deromkring har 319kg.

8
Bestilling og levering / Sv: Model 3 - bestilling og levering 3.kvartal 2021
« på: Tirsdag 17. August 2021, klokken 21:25 »
De første MIC SR+ utleveringene i denne pulja er nok rett rundt hjørnet nå.
Antar de første får bil før kommende helg.
I skrivende stund har Tesla nyregistrert 26 biler i løpet av kvelden.

9
Tesla SW og AP / Sv: 2021.24.x
« på: Lørdag 14. August 2021, klokken 22:10 »
Fikk også denne i går kveld. Ingen Disney her.

11
Model X / Sv: Gjenkjenne "Raven"
« på: Onsdag 04. August 2021, klokken 00:54 »
Hugser det var litt tvetydig markedsføring i overgangen iallfall.
Biler ble annonsert f.eks som long range, men var egentlig 100D.
Usikker på X, men S mener eg fikk CCS helt på tampen av pre-Raven.

12
Model X / Sv: Gjenkjenne "Raven"
« på: Tirsdag 03. August 2021, klokken 22:48 »
På Raven står det "Dual Motor" på bakluka i stedet for 100D.
Både std range og long range har "dual motor" på bakluka. Performance med rød linje under teksten.

Standard range fins ikke, men spørsmålet var hvordan identifisere Raven, ikke hvordan skille Raven Long Range fra Raven Performance.

Både X og S finnes som standard range (Raven utgave), men visstnok produsert kun i 2019.
Som nevnt i mitt første svar:
"Samtidig endret Tesla modellbenevnelse fra batteristr til std/long range/performance."
Dvs 75D/100D/P100D er pre-Raven mens "Dual motor" på bakluka (uten rød linje under) kan være både standard range og long range (Raven).
Eksempler 2019 mod reg i 2020:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=226571444
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=225968898


13
Model X / Sv: Gjenkjenne "Raven"
« på: Tirsdag 03. August 2021, klokken 22:19 »
På Raven står det "Dual Motor" på bakluka i stedet for 100D.
Både std range og long range har "dual motor" på bakluka. Performance med rød linje under teksten.

14
Tesla SW og AP / Sv: Beste usb-stick for Tesla med MCU1
« på: Tirsdag 03. August 2021, klokken 22:08 »
Mange sverger også til portabel SSD disk, men bruker sjølv samme oppsett som nevnt over.
Har to stk kortlesere som støtter 3 versjoner USB sammen med endurance minnekort.
Da har eg alltid et tomt når eg vil rydde opp i det andre.
Standard minnepenner er i utgangspunktet ubrukelige til kontinuerlig skriving og overskriving typisk videoformat.

15
Model X / Sv: Gjenkjenne "Raven"
« på: Tirsdag 03. August 2021, klokken 21:57 »
De første "Raven" modellene, både S og X, hadde vel første utleveringer f.o.m ca juni 2019.
Samtidig endret Tesla modellbenevnelse fra batteristr til std/long range/performance.

Sider: [1] 2 3 ... 6