Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sverre Hasvold

#1
Model 3 / Sv: «Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn
fredag 12. april 2019, klokken 11:05
Sitat fra: Ospeskogen på fredag 12. april 2019, klokken 10:45
Jeg er førstegangseier ev el-bil og er forsåvidt en lykkelig eier av Tesla 3. Har bare flere utfordringer med lading. Har en 16 A kurs hjemme  (tre fas, men lader 1fas). Ingen uttak på kursen ellers.  I begynnelsen ladet den på 16 A, men nå går den automatisk ned på 8 A. Det lyser også rødt på laderen.
I tillegge reduserer den stadig maks ladekapasitet. Begynte på ca 500 km og er nå nede i 445 km før den gir varsel om at bilen er fulladet. Noen tips om dette?

Hvis det er på et vanlig støpsel så skal den ikke lade på mer enn 8A selv om du har høyere kapasitet. Med CEE (industristikk) så får du mer.
#2
Model 3 / Sv: Er det denne vi venter på - 2019.12
tirsdag 09. april 2019, klokken 19:43
Sitat fra: Karma på tirsdag 09. april 2019, klokken 12:53
Jeg er fortsatt på versjon 2019.8.3

To spørsmål:

1) Er man nødt til å være koblet til Wi-Fi for å få installert ny software? På facebook er det noen som sier seg 100% sikre på at slik er det, og tilsvarende motsatt.

2) Vil man alltid få beskjed om ny software både på mobilen og i bilen? Eller er dette helt tilfeldig?

1. Jeg har fått mine uten Wifi

2. Ja (jeg har i alle fall det) Velger når det passer å installere enten i bilen eller fra appen. Sentry mode måtte være av hos meg for at den skulle installere.
#3
Model 3 / Sv: Phantom/Vampire Drain
lørdag 06. april 2019, klokken 13:38
Virker som mye av det er at den kompenserer for kaldt batteri. Sett flere morgener hvor det er kaldt hvor jeg ikke mister noe rekkevidde med flere km kjørt før den begynner å telle nedover.

Sentry ser ut som det trekker litt, men ikke vært noe stress hittil.
#4
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Dekkhotell inkludert
onsdag 03. april 2019, klokken 18:33
Sitat fra: ganton på onsdag 03. april 2019, klokken 17:48
Sitat fra: Autowinder på fredag 22. mars 2019, klokken 10:29
Sitat fra: geirci2 på fredag 22. mars 2019, klokken 10:22
Gratis skifte/avbalansering av vinterdekk til sommerdekk nå i april 2019.
Hvis du da ikke ønsker å benytte dekkhotellet Vianor videre (og betale for neste dekkskifte til høsten) må du ta med deg vinterdekkene hjem, evt. levere dem til et annet dekkhotell.
Jeg hentet hjulene...
Får 4 vinterhjul plass i bilen?

Med baksetene nede skulle det gå bra. Noen hadde sjekket i en annen tråd
#5
Model 3 / Sv: Verdifall på Model 3
onsdag 03. april 2019, klokken 15:39
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 03. april 2019, klokken 12:19


Plutselig kommer noen med faststoffbatterier, da blir alle elbiler utdatert over natten. Du kan aldri vite sikkert.

Burde gå å ettermontere ny batteripakke på mange biler (neppe kosteffektivt på gamle, men men)
#6
Model 3 / Sv: Bagasjeplass model 3 - erfaringer
tirsdag 02. april 2019, klokken 22:44
Sitat fra: falk1 på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:22
Sitat fra: knut.aulie på søndag 03. mars 2019, klokken 11:21
Nå har jeg ikke pakket bilen enda for tur. Men vi planlegger langtur med to voksne, to tenåringer og en hund til Kroatia i sommer.

Har hatt to stk 20' hjul i bagasjerommet, det var det veldig god plass til.

Hvis en pakker i bagger så er det utrolig hvor mye en får med.

Hvor skal du oppbevare bikkja på turen?

Frunk? ;)
#7
Model 3 / Sv: Bagasjeplass model 3 - erfaringer
tirsdag 02. april 2019, klokken 08:57
Sitat fra: GOS på tirsdag 02. april 2019, klokken 08:54
Sitat fra: Sverre Hasvold på tirsdag 02. april 2019, klokken 08:44
Var det grei plass til 4 hjul i bilen (kan ta ned baksetene)? Tenkte å skifte til sommersko på bilen snart..

Du må legge ned setet

Takk takk, regnet med det.
#8
Model 3 / Sv: Bagasjeplass model 3 - erfaringer
tirsdag 02. april 2019, klokken 08:44
Var det grei plass til 4 hjul i bilen (kan ta ned baksetene)? Tenkte å skifte til sommersko på bilen snart..
#9
Model 3 / Sv: Veldig god utleveringsopplevelse på Lillestrøm
torsdag 28. mars 2019, klokken 11:29
Alt bra med min utlevering i Lillestrøm tirsdag også. Rolig og hyggelig (fin bil også ;D)
#10
Model 3 / Sv: Tomme for kabler ved utlevering Lillestrøm
onsdag 27. mars 2019, klokken 12:31
Alt var med på tirsdag på Lillestrøm. Sikkert lurt å sjekke uansett.
#11
Model 3 / Sv: Mine første timer i min egen Model 3
tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:03
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 26. mars 2019, klokken 19:38
Sitat fra: Sverre Hasvold på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:29
Hentet en lekker svart AWD i dag tidlig. Alt var bra på levering  :D

Fikk første steinsprut i frontruta etter ca 30 km kjøring...  :( Heldigvis på passasjersiden. Fikses i morgen..
Er det mulig være så uheldig altså?
godt du får fikset det kjapt

Kjente det sank litt ja... Sesong for sånt nå om dagen uheldigvis..
#12
Sitat fra: Emils på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:08
Hvor kan man se om bilen har vært registrert på andre?

Veivesenet. Bare legg inn VIN på nettsiden så skal det komme opp
#13
Model 3 / Sv: Mine første timer i min egen Model 3
tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:29
Hentet en lekker svart AWD i dag tidlig. Alt var bra på levering  :D

Fikk første steinsprut i frontruta etter ca 30 km kjøring...  :( Heldigvis på passasjersiden. Fikses i morgen..
#14
Model 3 / Sv: 5 viktigste ting å sjekke på overtagelse?
mandag 25. mars 2019, klokken 10:11
Sitat fra: Mr.Elliot på mandag 25. mars 2019, klokken 08:34
Skal det virkelig være nødvendig å gå over en ny bil med lupe og lang sjekkliste ved levering?

Jeg skal kjøpe ny bil i juni, og både fruen og jeg ble imponert over Tesla 3 da vi prøvde den.
Men jeg blir skremt av denne tråden.

Har hentet ut 3 nye Volvoer, 1 Mercedes og en Citroen. Har ikke en gang vurdert å gå over bilene med sjekkliste før jeg henter dem. Det er jo en av grunnene til at en kjøper noe helt nytt. Det skal være 100%.
Ellers skal man ha stort avslag i prisen eller nekte å ta i mot.

Sjekk lakk, lær, glass, ladekabler (2 stk) og midlertidig vognkort. Hvis det oppstår noe problemer med resten så er det en vanlig garantisak. Tror nok sjekk, detailing og polering før utlevering går i mye høyere tempo nå enn det som er vanlig hos bilforhandlere så sjansen for at transportskader etc. ikke oppdages før utlevering er større. Finner du noe uakseptabelt så bare si nei.
#15
Sitat fra: Nicky777 på søndag 24. mars 2019, klokken 19:38
Sitat fra: pekle på søndag 24. mars 2019, klokken 19:19
Hvilke holdepunkter er det for at Tesla vil gi deg en sånn? Hvor mange har faktisk fått "bruktbil"? Det som står på side 80 er jo ikke bekreftet en gang, da den bilen ikke skal leveres før i morgen - kan like gjerne være en typo. Jeg fikk ny VIN noen dager før levering, men da en helt ny (serienummer ca 23.000 høyere enn den første) Vet ikke hva som skjedde med den første, den er foreløpig ikke registrert i det hele tatt - iallfall ikke i Norge.

De som har blitt kjørt som jeg vet om er ikke sendt ut til nye kunder. Regner med at de blir lånebiler, demobiler eller solgt som lett brukte etter en stund.

Jeg har ingen holdepunkter for dette, bortsett fra at jeg har sett det som står på side 80 og et annet lignende tilfelle i en annen tråd. Jeg er ikke ute etter å snakke Tesla ned her. Lurer bare på hva Tesla gjør med returbilene og siden dette er den første bilen jeg kjøper ny ønsker jeg meg en fin bil uten riper og en som ikke har vært levert ut til noen andre først. Gleder meg som en unge til å få bil og tror fortsatt at jeg kommer til å bli fornøyd :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA