Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - worry

Sider: [1] 2 3
1
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: grease fittings?
« på: søndag 01. desember 2019, klokken 22:38 »
 [ You are not allowed to view attachments ]
 [ You are not allowed to view attachments ]
 [ You are not allowed to view attachments ]
 [ You are not allowed to view attachments ]
 [ You are not allowed to view attachments ]

2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: grease fittings?
« på: fredag 29. november 2019, klokken 10:16 »
Easy?, depends on skills.  :)
Previous owner, a friend of mine, did the modification. Will look for pictures.
The stub axle (the axle tube extension actually) was worn and rusted beyond repair for new needle bearing, so he glued on a bronze piece. Which fit perfectly inside the arm bore.
Here is a picture from my Berlingo. Same construction. You see what's happening. The bearing rust to pieces, freeze up or spit out the needles.
 [ You are not allowed to view attachments ]

3
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: grease fittings?
« på: tirsdag 26. november 2019, klokken 08:20 »
Yes, definitely. They can (will) save you from rear axle breakdown. They freeze up or get worn out. Wheels pointing in all directions.  ;)
My Think is modified with bronze-bearings and grease fittings is installed.  :+1:

4
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think City Enerdel Lithium Ion tråden
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 21:04 »
Jeg har fått kyndig hjelp til å feilsøke. VCU svarte ikke på diagnosen (kommunikasjonsfeil), så den ble etter hvert mistenkt.
Jeg har i dag prøvd en boks fra en annen bil, og da kom korrekte lamper tilbake. Men selvfølgelig, med nøkkelfeil ved forsøk på start. Boksen må kodes.

Om noen har en slik boks liggende i en krok, så er jeg interessert.  :)
 [ You are not allowed to view attachments ]

5
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: BMI ZEBRA frågor
« på: tirsdag 12. november 2019, klokken 12:16 »

6
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think City Enerdel Lithium Ion tråden
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 22:27 »
Kabel for tilkobling ned CHAS er klar, tror jeg. Biltema har stikk som jeg tror passer i kontakten i bilen, men måtte kjøpe pakke på 10. Så jeg prøver med bare løse stifter først.
RS232/DB9 fant jeg hos kjell. Har PC med RS232, så da slipper jeg overgang til USB(?).
 [ You are not allowed to view attachments ]

7
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Li-ion kapasitet
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 22:10 »
Ja, det må være godkjent.  :)
Er batteriet ditt helt balansert da? Dvs har alle cellene lik spenning hele veien?

8
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think City Enerdel Lithium Ion tråden
« på: søndag 03. november 2019, klokken 22:30 »
Hei,
Thanks. Yes, I really need to dig into that now. So far I have not had the guts to try.
I have the program, I believe. And the information needed to make the cable is here on the forum, as I remember.
Will come back with questions when I'm ready.  :+1:

9
Hei igjen,
Litt har skjedd, men ingen revolusjon.
Erstatningsbilen går forsatt fint, brukes omtrent daglig. Det er lett å bli glad i en Think som fungerer.  :)

Til prosjektbilen fikk jeg tak i en hel delebil, som eieren hadde gitt opp. Til alt hell viste det seg at batteriet var helt i orden. Men det er rust i batterikassa, så batteriet er reddet i siste liten.
Jeg har nå lånt alle kretskortene for å prøvekjøre batteriet jeg satte sammen av de to med (mange) feil.

En lykkelig lørdag i forrige uke kjørte jeg prosjektbilen 6 mil. Den har stått et ukjent antall år, og passerte 11000 km på testturen. Pga ubalanse i batteriet ble det fort tomt, og jeg fikk lavt nivå-lys før jeg kom hjem. Sjekk med Comtool viste allikevel laveste spenning litt over 3 volt og høyeste 3,35. Jeg tenkte det var lurt å lade sakte, for at balanseringen skulle ha bedre sjans til å henge med, så jeg stilte laderen på 6A. Jeg bruker koblings-ur og stilte på 6 timer.

Søndag morgen skulle jeg fortsette ladingen, men da var alt dødt gitt. Dvs ikke helt da.
Den vil ikke lade, og heller ikke kjøre. Ingen lys på midtkonsoll, inkludert de oppå. Jeg har fått gult airbag lys.
Det klikker i batterireleer når jeg skrur på og av "tenningen". Jeg har målt på alle sikringene, kan ikke se at noen har brudd. Har forsøkt å koble fra og til 12V batteriet. Og det har god spenning, er helt nytt (det var forresten tilbud på dette hos Thansen nå, billigere en Biltema).
Tankmåleren viser ca null, dvs den løfter seg litt når jeg vrir om nøkkelen. Strøm-instrumentet står helt i pigg på strømtrekk.

Jeg får kontakt med hovedbatteriet med CommTool, og det viser at ladingen har foregått slik jeg tenkte. Spenningene er nå ca 3,6-3,8 volt. Ubalansen er blitt litt mindre.

Lang fortelling... noen som har en ide om hva som har skjedd?


10
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think Tech centre
« på: torsdag 10. oktober 2019, klokken 14:52 »
Thanks,
Found it. I remember now that I've read it before.  :+1:

11
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think Tech centre
« på: onsdag 09. oktober 2019, klokken 10:03 »
I tried some months ago, but did not see any contact with the car.
Do you use the pcan adapter? Is there a detailed instruction somewhere?
Thanks.

12
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think Tech centre
« på: tirsdag 08. oktober 2019, klokken 08:21 »
There are lot's of us who would like to have this adapter.
Anyone know why it's so difficult to find such?

Is it possible to reengineer this adapter and make new ones?
I paid 300 euros to get the pcan adapter, and I would pay the same amount to get this one.

Thanks.

13
Elbiler i media / Sv: Kvinne dømt for å ha kjørt elbilen sin tom for strøm:
« på: torsdag 26. september 2019, klokken 09:30 »
Enig. Det ser ut som et overgrep. Hva slags elbil er dette tro?
De fleste elbiler starter vel med å gå sakte dersom batteriet er omtrent tomt. At instrumentene blinker etter stoppen er jo naturlig. Dette uansett om det virkelig har gått tomt, eller om en feil har oppstått.
Dette burde være en sak for Elbilforeningen å støtte for en anke.

14
Hi. I'm not the real specialist here, but I can try:
When I read my own car I do it with the battery connected to the car and from the diagnose plug on the dasboard. "Ignition" on.

15
Bra innsats! Lykke til med resten.  :+1:

Sider: [1] 2 3