Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - emmern

Sider: [1] 2 3 ... 58
1
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: Mandag 11. Januar 2021, klokken 21:27 »




Dette er min nye hobby, istedenfor å fortelle det samme igjen og igjen så siterer jeg meg selv til alle de som er for triggerhappy på å svare til å lese tråden.

hva mener du med det?

2
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: Lørdag 09. Januar 2021, klokken 21:53 »
tipper de må gjøre om litt på koden sin for batteri temp/varmepumpe mgmt, men dette er fullt løsbart der iaf, selv om det er sykt kipt nå

Det er jo NÅ det er viktig, så jeg håper de kommer med en fix veldig snart.
Hvis man kjører 300 km uten ladestopp, og uten lademuligheter der man kommer, så skal man ut på motorveien med iskaldt batteri på veien tilbake til lader, den er litt kjip. Da har man kanskje 25-30% igjen hvis man startet på 100%.

3
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: Fredag 08. Januar 2021, klokken 19:27 »

Synd at Nyland testet rekkevidde og effektivitet i bilen med LG batteri, hadde vært interessant å se SMT-tall for Panasonic.

Han har det:

https://www.youtube.com/watch?v=FqGR6X5Wfhc
https://www.youtube.com/watch?v=Zx59coh_8I4
https://www.youtube.com/watch?v=sj3vUh5RqMc

4
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: Fredag 08. Januar 2021, klokken 16:33 »
han har testet en performance med panasonic batteri, battery test, med masse teknisk informasjon
Jeg tenkte på den videoen han la ut i dag, der han kjørte i -17 grader med og uten forvarming, med og uten varme i bilen, etc.
Batteritemperaturen var på 10 grader, og fikk ikke med meg at han nevnte noe om power limit.
Det var LR med LG-batteriet..

5
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: Fredag 08. Januar 2021, klokken 14:09 »
Akkurat. Den ser ut til å suge ut varmen fra batteriet for å bruke det i kupeen. da hjelper det lite med forvarming med mindre du vil bruke batteriet som varmeflaske

6
nordmenn og våres fiksering på hengerfeste. det er mer her i livet enn hengerfester...

Så disse igår og hadde samme tanke:

Bitteliten Smart med hengerfeste
https://www.finn.no/199560904

Grøm 911 GT2 med bur og hengerfeste
https://www.finn.no/195678686

Denne 911 er også litt morsom:
https://www.finn.no/202405437

  :laugh: :laugh: :laugh:

7
Da kjøper du Tm3P, da får du alt.

Den er dårligere på hengerfeste, bakkeklaring og hjul. Så nei takk. Skulle gjerne hatt MER bakkeklaring, ikke mindre. Vurderer XC40 også, men Tesla er suveren på lading og rekkevidde. Av hjul vil jeg ha mest mulig gummi, og minst mulig felg.
nordmenn og våres fiksering på hengerfeste. det er mer her i livet enn hengerfester...

8
Model 3 / Sv: OBD dongler som funker med TM3
« på: Onsdag 06. Januar 2021, klokken 17:27 »
Hvordan er dette mht. tollgebyr?

Bestilte vel min mens det enda var 350kroners grense på toll så jeg betalte ikke noe. Vet ikke hvordan det er i dag.
Fra 1. januar var det toll fra 1. krone på næringsmidler, frem til 1. april gjelder fortsatt 350,- grensen for deg som privatperson.
Hvis du bestiller fra Amazon så håndterer de dette for deg, og da slipper du unna fortollingsgebyr.
Betalte 1245,- for OBDLink og kabel med "hurtigfrakt", inkludert avgift på cirka 250,-
Posten tar for eksempel 149,- i fortollingsgebyr, så da hadde det blitt 400,- istedenfor
DHL tar visstnok over 300,-, så da er du oppe i 550,-

Ikke super-relevant for tråden, men kjekt å være obs på at nettsider som ikke fikser dette for deg kan medføre ganske betydelige gebyrer avhengig av fraktselskap.
takk, men mener at det var 1 april 2020 og ikke 2021?

9
Model 3 / Sv: OBD dongler som funker med TM3
« på: Tirsdag 05. Januar 2021, klokken 21:02 »
Skjer ikke noe skummelt. OBD2 standarden bruker de samme pinnene på alle enheter, eneste som skjer er at dongelen ikke skjønner datan den får.
Tror ikke man kan skrive noe data til bilen heller med å benytte denne metoden. Får vel bare lest ut data.
Akkurat. Ja jeg er mest bekymret for at denne greier å henge med all dataen. Det som skiller de billige fra de dyre er ikke bare standarden, men også en raskere mikrokontroller som kan ta unna mer.

Jeg kjøpte min kabel her:
https://www.gpstrackingamerica.com/product-category/adapters/tesla-adapters/
Det er jo ett år siden da, så kansje man får de billigere nå. Kom i ett brev i posten etter bare noen dager.

Hvordan er dette mht. tollgebyr?

10
Model 3 / Sv: OBD dongler som funker med TM3
« på: Tirsdag 05. Januar 2021, klokken 09:18 »

11
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: Mandag 04. Januar 2021, klokken 00:28 »
Første elbil kjøp hos meg, en Tm3p, hentet ut 29.des, og skal få montert tesla lader hjemme, det jeg lurte på da, hvor lang tid tar det å lade fult en tesla model3? La oss si feks fra 20% til 80% som tesla mener holder for dagligbruk. På forhånd takk! Jeg har 32A kurs,
den lader 11 kW max. så 5-6 timer?

12
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: ſøndag 03. Januar 2021, klokken 13:53 »
OMG treg lading på nye 2021 82 kWh Panasonic! Nye Performance lader tregere enn en 2019 LR. LG-batteriet var allerede dårlig (men bedre i kulda).

https://www.youtube.com/watch?v=Zx59coh_8I4

Dette må jo være noe feil i software, det kan ikke være sånn at nye performance ikke greier å nå 250 kW engang.

13
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
« på: ſøndag 03. Januar 2021, klokken 13:16 »
Jo, fortsatt ikke tillatt brukt her på berget. Misforstå meg ikke, fint at førerassistentsystemene blir bedre og bedre, men FSD er ikke tillatt, og i praksis funker det ikke ennå heller.
Elon musk har flere ganger sagt at Norge og Canada er neste etter USA, så det kan være nærmere enn du tror. Vi har egne regler her som kan gi disp for selvkjøring. om individer må søke eller om tesla kan søke på vegne av alle gjenstår å se.

14
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: Torsdag 31. Desember 2020, klokken 19:12 »
Lad til 90 og kalkuler hva 100 blir. Burde være godt nok. Eller abonner på Teslafi.

Takk! Får håpe det blir close enough

15
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: Torsdag 31. Desember 2020, klokken 16:38 »

Viser den over 480km på 100% da har du det samme batteriet som alle andre P eiere har rapportert så langt.
De har fjernet kW markering, på 3 og Y.
Tesla selger deg på en måte "resultater" istedenfor specs.
Tanken er at du ikke skal tenke på hva produktnummeret er på forskjellige ting

Takk! Må jeg lade til 100% for det? Jeg vil ikke lade til 100% unødig :)

Sider: [1] 2 3 ... 58