Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 123kris

#1
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq 85x
tirsdag 27. februar 2024, klokken 09:43
Når jeg bestilte 15.des ble det sagt fra selger produksjon i uke 11 og levering i midten av mai. Produksjon er nå forsinket med minst 4 uker og det samme da med levering. :(
#2
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq 85x
tirsdag 05. desember 2023, klokken 18:14
Da var 85x bestilt, stod mellom Y og Enyaq. Som tidligere Tesla eier var jeg forhåndsbestemt på Y. Men endte opp på Enyaq, synes rett og slett det er et bedre kjøp, særlig med oppgraderingene. Det blir 4 lange måneder å vente :)
#3
Da er det LR fra Kina på vei til Europa. Flere er lagt ut i inventory, og den er ca 20k rimeligere. Men den har et annet batteri, er lavere WLTP på disse bilene kontra de som er bygget i Freemont.
#4
Model 3 / Sv: 2021 SR+ med LFP batteri - erfaringer
tirsdag 06. juli 2021, klokken 09:46
Eneste negative med min bil etter 2300km er en irriterende rasle/skrangle/knirke lyd som kommer fra høyre side innvendig bak ved passasjersetet. Mulig et løst deksel, eller lignende.
#5
Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 08. juni 2021, klokken 10:14
Var akkurat inne i konfiguratoren og til min store overraskelse så er nå estimert levering satt til November for Long range  :o

En Twitter-guru som hevder han har fått bekreftet fra Tesla at de ikke vil levere TM3 LR AWD før i Q4 i Europa. Det spekuleres i supply chain issues.
#6
Model 3 / Sv: SR+
onsdag 02. juni 2021, klokken 12:13
Hentet min i Drammen i dag. Har og en LR som jeg har sammenlignet litt med. Synes Kina-bilen virker bedre skrudd sammen og har mindre panelgaps. Så får vi se hvordan dette LFP batteriet viser seg å være  :)
#7
Er det kommet noe offisiell informasjon fra Tesla om at disse bilene kan lades til 100% hver dag?
#8
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
onsdag 26. mai 2021, klokken 10:23
SR+ hvit, med hf fra tilpasset bestilling. Levering 2/6 i Drammen. Bestilte 16/4.
#9
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
søndag 16. mai 2021, klokken 18:50
223xxx her  :) bestilte 16/4.
#10
Sitat fra: Preference på fredag 23. april 2021, klokken 09:14
Sitat fra: knut3448 på torsdag 22. april 2021, klokken 20:39
Sitat fra: remis på onsdag 21. april 2021, klokken 00:08Hei. Opplever det samme at de ikke vil fortelle hvor SR+ kommer i fra men at det kommer en båt i Mai. Har ringt og oppsøkt tesla personlig da jeg bestilte 16.04 og lurte på om jeg kunne ta forbehold med Freemont produsert bil. Først nå la jeg merke på innbetalt depusitum faktura at det står VIN nummer på bilen og det er LRW3E7FA0MCXXXXXX (siste 6 siffer valgte jeg å merke X) Ut i fra dette så er nok SR+ levert i Mai i Norge fra Shanghai i Kina. Det kan man lese ved VIN dekodere på nett men, Bokstaven F finner jeg ikke og det står for batteritypen?(LFP)? Usa versoner har der E = Lithium-Ion. Litt usikker hva jeg gjør nå hmmm

Ja, det ser ut som man kan få VIN umiddelbart, matches mot biler som allerede er produsert og er på båten. Fått leveringsdato?

F = Lithium Iron Phosphate Battery (LFP)
https://tesladriver.net/tesla-vehicle-vin-number-decoder/

Hvordan får man VIN umiddelbart? Jeg ser kun bestillingsnummer i min faktura/kvittering for reservasjonssummen.

Kjøper man fra inventory(ferdigbygde biler) får man VIN direkte.
#11
Jeg håper også at min nye SR+ blir produsert i Kina.
#12
Sitat fra: jman76 på tirsdag 20. april 2021, klokken 10:50
Kan man slå fast at Model3 levert til Norge etterpriskuttet er med LFP-batterier?

Det er båter på vei til Europa både fra USA og Kina. Har vært i kontakt med delivery på Tesla to ganger med to forskjellige personer som svarte. Ingen kunne si noe om min SR+ kom fra Kina eller USA, det visste de visstnok ikke før man blir tildelt bil, og det skjer fortløpende når den ankommer Europa. Eneste måten å se hvor den er bygget er når man får tildelt VIN. Starter det på 5YJ er det amerikansk produsert, starter den på LRW er den produsert i Kina. Dog vet jeg ikke om LFP-batteriene også kommer på amerikansk produserte biler.
#13
Biler med LRW i starten av VIN (Kina) har de 5YJ (Freemont).
Har sjekket noen av bilene i inventory. Kan se starten av VIN i url. Ser ut som LR kommer fra USA og SR+ fra Kina dette kvartalet.

#14
Sitat fra: Kires på fredag 16. april 2021, klokken 09:45
Fikk bekreftet at det er "vanlig" batteri: Li-Ion

Er dette batteriet som har vist seg dårlig i kulda?
#15
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
fredag 29. januar 2021, klokken 10:39
Hatt to blå med hvitt interiør. Blitt solgt veldig fort og er en fin kombo syns jeg selv  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA