Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RodeoKlovn

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Chargefinder i Android Auto, MEN
onsdag 20. desember 2023, klokken 13:45
Funker knirkefritt med Apple Carplay i alle fall. Fikk en lignende beskjed første gangen, men det viste seg at stedtjenester kun var aktivert "når appen er i bruk". Endret til "tillat alltid" og nå fungerer ChargeFinder likt som de andre gps-appene.
#2
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Eviny ladestasjoner
torsdag 24. mars 2022, klokken 13:59
I jungelen av apper hadde det vært fint om appen het det samme som ladestasjonene..
#3
i-Pace / Sv: Batterivarming - preconditioning og kjøring
mandag 21. februar 2022, klokken 16:21
Varmes batteriet i det hele tatt under kjøring, eller er det kun varme generert fra faktisk bruk som gjør at temperaturen stiger?
#4
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace
lørdag 11. desember 2021, klokken 16:56
Er det noen måte jeg kan "trigge" oppdateringer? Har ikke fått noe i bilen enda, og når jeg søker får jeg bare opp at det ikke er noen oppdateringer tilgjengelig. Fikk 19.2 først i september, og da måtte forhandler pushe den ut til bilen etter at jeg ringte de.
#5
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace
torsdag 10. juni 2021, klokken 16:27
Har din oppdatert seg OTA etter at du fikk det gjort hos forhandler?
#6
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace
torsdag 10. juni 2021, klokken 14:54
Nettopp kjøpt en 2019 HSE FE, hvor det står at Vehicle Connectivity System er på 14.2. Under Battery Energy Control System står det ingenting.

Infotainment software oppdaterte seg selv 30/5, der har jeg nå S21A

Har ringt forhandler, og fikk beskjed om at jeg må innom de for å sjekke status ordentlig der. Men de sa også at det var en større oppdatering på vei, som skulle komme i slutten av juni. Noen som vet mer om denne?
#7
Blir lite klok av å søke etter passende ladeløsninger til vårt borettslag på nett. Vi har ca 200 parkeringsplasser som leies ut i dag, samt garasjer i rekker. Det blir uaktuelt å legge opp tilstrekkelig med strøm til alle plasser/garasjer i første omgang, så vi har et vedtak om å opprette et såkalt ladetorg på 18-20 plasser som skal være tilgjengelig for alle i borettslaget.

Hvilke løsninger og tilbydere lønner seg i et slikt tilfelle? Vi ønsker å kunne styre og regulere kostnader for lading selv, og selvfølgelig regulere tilgang.
#8
BMW i3 / Sv: Hurtigladetid på (ny) i3
fredag 04. januar 2019, klokken 09:45
Når bilen er koblet til hurtiglader er det selve ladingen som varmer opp batteriet, og ikke varmetrådene. Korrekt?

Hva om jeg setter bilen til hurtiglading 09.00, og samtidig setter avreisetidspunkt til 12.05? Vil det gi raskere oppvarming av batteriet?
#9
BMW i3 / Sv: Kan man visuelt se om en i3 er 60ah elller 94ah?
fredag 02. november 2018, klokken 14:19
Mener å ha lest at emblemene på bakluka sitter lengre ut til siden på 94ah enn på 60ah.
#10
BMW i3 / Sv: Sideruter som fryser fast
fredag 21. april 2017, klokken 17:05
har en e36 der vinduene var frosset fast omtrent hver eneste dag med kuldegrader. Vindusmekanismen har holdt i alle år, er mer bekymret for at glasset slo borti kanten på taket.

Med i3en forvarmer jeg alltid bilen før bruk. Holdt ofte med rundt 5 minutter forvarming før vinduene fungerte utmerker i vinter.
#11
BMW i3 / Sv: Slippe gassen charge problem?
mandag 13. mars 2017, klokken 15:00
Nokiandekkene er kjent for å tulle litt med regenereringen, fikk dette fortalt av en dekkforhandler som selv kjørte i3. Gummien er akkurat så myk at bilen kan oppfatte bremsing som at hjulene glipper litt på underlaget.

Ellers er regenereringen noe slappere når batteriet er helt fullt.
#12
BMW i3 / Sv: Koding av I3 - Hva har du gjort?
mandag 13. februar 2017, klokken 14:11
Er det noen som faktisk har spurt forhandler om koding har noe å si for garantien?
#13
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
onsdag 08. februar 2017, klokken 13:34
Jeg fikk låne et par LED-pærer til fjernlysene mine av en kompis, for å sjekke forskjellen. Alt gikk knirkefritt med montering, og pærene fungerer helt fint, men jeg får feilmelding når jeg slår på fjernlyset. Om jeg skulle bestille meg LED-pærer selv, hvordan vet jeg hva som gir feilmelding og ikke? Kan ikke se det er nevnt her tidligere, så antar at dere andre som har byttet ikke får opp noe i displayet.
#14
Spørs vel om politibetjenten er en skikkelig regelrytter, eller om han faktisk skjønner at all trafikk flyter bedre dersom elbilen fortsetter i kollektivfeltet uten å klemme seg inn i køa.
#15
Noen som er kjent i området rundt Tveita i Oslo her?

Når man kommer opp Tvetenveien, etter lyskrysset der man kan ta til høyre inn mot Godlia, begynner det et kollektivfelt. Dette går først utenom (helt separat fra) rundkjøringen, og så videre opp til neste kryss. Strekningen mellom den rundtkjøringen og neste lyskryss har 3 felt oppover; ett felt som fortsetter rett frem i Tvetenveien, ett felt som svinger til høyre ut på rampen til Hellerudveien (ytre ringvei) og kollektivfeltet som også svinger ut på rampen mot Hellerudveien. Det er lyskryss i "splitten", men det er ingen heltrukken linje på tvers av kollektivfeltet, og lysene er heller ikke vinklet mot dette feltet. vanlig praksis av alle brukere (buss, taxi, elbil mc osv) er at det er fritt frem å kjøre uavhengig av om det er rødt lys for feltet i midten.

Her står det også skilt om at det er påbudt å kjøre til venstre for trafikkøya mellom kollektivfeltet og midtre felt, men her er det kollektivfelt både før og etter påbudsskiltet. Fletting før øya skaper mye mer kaos enn dagens praksis, men er det da altså egentlig forbudt for elbiler og mc å kjøre hele strekningen i kollektivfeltet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA