Det er fire måter å varme batteriet på en Leaf:
1. La utetemperaturen synke til -25°C, da startes automatisk varming.
2. Koble til hurtiglader, da stiger temperaturen i batteriet mens det lader.
3. Belaste batteriet hard i lang bratt motbakke.
4. Regenerere lenge i lang bratt nedoverbakke.
Batteriet på Leaf er luftkjølt, så et oppvarmet batteri kjøles fortere på vinteren enn på varme sommerdager.
Jeg får kombinasjon av både 4 og 3 når jeg pendler via verdens dypeste undersjøiske tunnel.
I tillegg får jeg litt luftoppvarming av batteriet siden temperaturen nede i tunnelen aldri synker under +10°C. All snø og is på bilen smelter også nede i tunnelen.
1. La utetemperaturen synke til -25°C, da startes automatisk varming.
2. Koble til hurtiglader, da stiger temperaturen i batteriet mens det lader.
3. Belaste batteriet hard i lang bratt motbakke.
4. Regenerere lenge i lang bratt nedoverbakke.
Batteriet på Leaf er luftkjølt, så et oppvarmet batteri kjøles fortere på vinteren enn på varme sommerdager.
Jeg får kombinasjon av både 4 og 3 når jeg pendler via verdens dypeste undersjøiske tunnel.
I tillegg får jeg litt luftoppvarming av batteriet siden temperaturen nede i tunnelen aldri synker under +10°C. All snø og is på bilen smelter også nede i tunnelen.