Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JanØ

#1
Carwing / Sv: Dine gratis Carwings-tjenester er avsluttet....
torsdag 15. februar 2018, klokken 21:41
hehe..ja- enig..burde det. Men pengene rår..de ser vel sitt snitt til å få inn litt cash..
#2
Carwing / Sv: Dine gratis Carwings-tjenester er avsluttet....
torsdag 15. februar 2018, klokken 21:31
Dvs gratis til august i år da...spørsmålet er jo etter det...burde jo definitivt komme ut informasjon, hvis de skal kutte gratis-abb til alle leaf som da bikker 5 ( eller 6 år  ) nå..
#3
Carwing / Dine gratis Carwings-tjenester er avsluttet....
torsdag 15. februar 2018, klokken 20:52
Skulle logge inn på Carwings via pc idag.." dine gratis carwings-tjenester er avsluttet. Fordi vi bryr oss om deg her ved Nissan, så vil vi gi deg et års forlengelse så du kan nyte den elektriske kjøreturen til det fulle"...

Noen flere som har fått den? Noen som har ytterligere informasjon?
#4
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Oslo-Tynset-Nesbyen-Oslo
fredag 14. juli 2017, klokken 16:46
Hei, noen som har tips til lading her? Kjører avgårde i en første generasjon Leaf. Har for så vidt planlagt Oslo-Tynset, men verre fra Tynset til Nesbyen..fjell..færre ladere...hmmm...satser seff på Chademo...
#5
Bil2- mulig det er det som er blitt gjort. Skal sjekke litt videre hos Charge-Amp:) Takk for tipset.

Nofuelno- bare rart at den ikke har gjort det før- merkelig at jeg ikke har lagt merke til det over så lang tid:).. er det slikt at kabelen gjør dette hele tiden, eller en gang i blandt. Hos meg blinker den nå kjapt rødt, og over på blå. Jeg kan da velge ampere, og bilen lader faktisk...altså- da er det ingenting å bekymre seg over? Ingen fare for bilens batteri etc?
#6
Hei, og takk for svar. Det ser ikke ut til at den er låst. Er det slikt at kabelen først lyser kjapt på "fault", så over på blå? Charge-Amp sier at dette er helt normalt på kabelen, men jeg har ikke lagt merke til det, på de 1 1/2 årene jeg har hatt den..mener den startet rett opp på blå. Ble skeptisk da den brått indikerte "fault"..
#7
Sendt deg epost nå...takk for skikkelig oppfølging og hjelp! Blir jo lett å velge hvor man skal kjøpe kabel neste gang;)
#8
Hei, har en oransje charge-amp kabel som brått går over i "fault" når jeg plugger i kontakten.
Selger av bilen, finner ikke kvittering- og husker ikke hvor denne ble kjøpt. All informasjon jeg har, er at den ble kjøpt like etter at den ble registrert i mai 2013.

Jeg har snakket med Charge Amp, som ønsker en kvittering, hvis jeg skal pårope meg reklamasjon, noe jeg absolutt har lyst til:)

Har sendt mail til nofuel og elbilhjelpen, men de finner ikke kjøpsnavn i sine systemer. Noen som har tips til hvor denne kan ha blitt kjøpt i 2013, med tanke på hvem som hadde disse i sortimentet sitt den tid? Blir kanskje et "skudd i blinde" men..prøver alikvell. Det gjelder da en oransje kabel, hvor du kan velge mello 6-10-16 amp.
#9
yes, I know..men i disse juletider er det vel leeeenge før den kommer...
#10
Kjøp og salg av deler og utstyr / Noen som har OBD2 WIFI tilsalgs?
tirsdag 29. november 2016, klokken 15:50
For avlesning av Nissan Leaf 2012 / Iphone:)
#11
Hei, takk for tilbudet- men da er jeg på trening med datter...

Bor på Langhus, så hvis noen i det området har Leafspy, er det også en god mulighet...Jobber på Bryn, så tenkte kanskje det var litt lettere:)
#12
Hei, supert:) will do!
#13
med å lese av kapasiteten min en dag?...litt usikker på om jeg i utgangspunktet tørr/ vil..men vi får bare gunne på:)
#14
Er helt blank på strøm...med andre ord er det amperen som spiller en rolle, ikke wattstyrken? Hvorfor kan man ikke lade med 10 amp, på en 10 eller 16 amp sikring, uten problemer?
#15
Hei, lite spørsmål.

Hos foreldrene mine på Lambertseter er det kommet informasjon om at elbil ikke kan lades via "strømstolpe" på parkeringsplass ( 10 amp ), pga overbelastning av el-anlegg. Disse er beregnet på motorvarmer/ kupevarmer.
Ved lading på 10amp på Leafen, måler jeg via energimåler 2200 watt.
Ser på Defa sine hjemmesider at mange kupevarmere trekker rundt 2000 watt, og et motorvarmerelement tar rundt 500 watt- altså MER enn lader til Leaf.

Det står jo ikke noe i vedtektene om at det er begrensninger med motor/kupevarmere? Hva er årsaken til at så mange nekter elbil, mens det er fritt frem for kupe/motorvarmere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA