Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - leafnor

Sider: [1] 2 3 ... 176
1
Leaf 2010-2017 / Sv: Ledbar til Leaf?
« på: Tirsdag 19. Oktober 2021, klokken 23:00 »

2
Leaf 2010-2017 / Sv: I dag forsvant SOH strek #2 - i tråd med forventningene?
« på: Onsdag 06. Oktober 2021, klokken 17:56 »
Som forventet vil jeg si.

3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: LeafSpy 40KWh - her kan du dele dine resultater
« på: Mandag 04. Oktober 2021, klokken 23:08 »
Kjøpte meg 2019 Leaf i dag, 40kWh. Kjørt 38000 km.
Har og en 2012 Leaf oppgradert med et 2018 40 kWh batteri som er kjørt 49000 km.
Data
2018            2019
Ahr 106,61   108,11
SOH 92,35    93,65
Hx 99,98       107,99
Q1 12            27

4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Isolasjonsfeil på hurtiglader
« på: Torsdag 30. ſeptember 2021, klokken 17:35 »
Hei. 120000 km på 3 år er ganske mye, og den er kanskje hurtigladet ofte?
Vet at mye hurtiglading som medfører varme i batteriet på 40kWh Leaf kan lede til slike feil.
Det er da gjerne de battericellene bakerst, i midten av pakken som over tid har opplevd en høyeste varmen, og begynner å feile.
Nå er det langt fra sikkert dette er tilfellet for dere, men siden du spør, så nevner jeg at dette har skjedd for noen som lader mye på hurtiglader. Og med mye mener jeg, får høy temperatur ofte.

5
Leaf 2010-2017 / Sv: Regnerering
« på: ſøndag 26. ſeptember 2021, klokken 22:21 »
Har ingen "padler" på 2016 Leaf, så det hjelper ikke. Får kontakte forhandler i morgen tenker jeg.
Bortkastet tid å dra til forhandler om bilen var godt ladet, og i tillegg kanskje lav temp i batteriet.
For da er det lav regenerering, og da kommer den nok opp når det blir litt lavere ladenivå og varmere batteri.

6
Lading / Sv: Ingen nye triks for å lade US Leaf til 80% bortsett fra manuelt stoppe lading?
« på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 16:29 »
Fekk svar nå, han selger kun slike for batteriskifte p.t.
Ja, og funksjonene i den må du studere, Kan monteres uten å bytte batteri, og du kan benytte bl.a 83% ladepunkt, eller til og med 108%, samt glide funksjon og styre ladestrømmen ned inne fra bilen om du lader på en kurs med begrenset effekt.

7
Lading / Sv: Ingen nye triks for å lade US Leaf til 80% bortsett fra manuelt stoppe lading?
« på: Mandag 20. ſeptember 2021, klokken 21:40 »
Er dette samme CAN brigde som DALA EV selger?
https://evbatteryrebuilds.com/shop/ev_battery_upgrades/nissan-leaf-and-env200-can-bus-bridge/
Ligner, men kan ikke si det 100%, men side det linkes til youtube video av Dala så er det nok det.
Men ville kjpt av Dala, for da får du SW også, og support fra en som kan lese norsk, og svare på svensk.

8
Lading / Sv: Ingen nye triks for å lade US Leaf til 80% bortsett fra manuelt stoppe lading?
« på: Mandag 20. ſeptember 2021, klokken 21:36 »
Takk for svar, har sendt dei ei melding.
Hei, ikke sett noe melding ankommet vi forumet.

9
Lading / Sv: Ingen nye triks for å lade US Leaf til 80% bortsett fra manuelt stoppe lading?
« på: Fredag 17. ſeptember 2021, klokken 19:43 »
Finnes bare en ordenlig fungerende løsning, og det er å montere inn en CAN-bridge fra DALA EV service, Finland.
https://dalasevrepair.fi/#batterysaver

https://www.youtube.com/watch?v=yJvrB6aw5Ys

Med den følger flere funksjoner. I bilen kan du programmere (Begrense) ladeeffekt om du lader på en kurs som ikke tåler 10A. Du kan lade til 83, 93%. Du kan slå av regen (Seile), og du kan til og med få den til å lade til maks spenning 4,2V så du får 8% mer rekkevidde (Om du vil makse startpunkt før en tur). I tillegg vil du kunne bytte batteri i bilen til et ny (større eller likt) uten å tenke på koding)


10
Leaf 2010-2017 / Sv: 12V batteri dødt etter 14 dager
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 22:21 »
Dette stemmer bare for facelift versjonen. For den eldre versjonen omtales det ingenting om dette i manuelene, og erfaringene tilsier at dette ikke er riktig ifølge forumene.
Ingen stor case, men side 74 i 2011 LEAF OWNER'S MANUAL, står det at lampe tre blinker når 12V lades. Slik jeg har en sjelden gang har sett det på min 2012.

11
Leaf 2010-2017 / Sv: 12V batteri dødt etter 14 dager
« på: ſøndag 12. ſeptember 2021, klokken 21:49 »
De "gamle" Leaf lader 12V periodevis, men jeg vet ikke hva som starter det.
Det er den tredje lampen (Den til høyre sett utenfra og inn) som blinker om 12V lader (Og noe annet skjer)
Sett det på min 2012.
Forklares i denne video, ca 1:20 ut i videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=rwFfI0kU9C4

12
Leaf 2010-2017 / Sv: Lading
« på: ſøndag 12. ſeptember 2021, klokken 20:14 »
Ingen steder, om du ikke har Leafspy eller ladet på en ladestasjon fra Kempower.

13
Leaf 2010-2017 / Sv: Mulig å oppgrader til 40 kWh batteri
« på: Fredag 03. ſeptember 2021, klokken 23:59 »
@Trekkoppbil, du får det til å høres så lettvint ut.  :laugh: Har du fått hjelp i USA, eller bare organisert alt herfra? Hvordan ser regnskapet ditt ut nå?

Og, ja, det er mye rust på vår 2012. Metall- og lakkvaliteten er tradisjonelt dårlig på Nissan, og jeg må si at bilen skriker planlagt forfall ved mange løsninger. Det er dette som kommer til å sette en sluttstrek på vår Leaf en gang i tiden.
Har passet på vår 2012 når det gjelder rust, så mye er bra. Dog er parkeringbremsmotorenhet så og si tæret opp som en sinkanode på båt.
Bortsett fra den er rust et ikkeproblem. Dens endelikt blir mer allmenntilstanden, tenker på interiør og brukspreg. At den rett og slett blir "veteran".
SOH 92,4% på 40kWh batteriet fra 2018 som er satt i, så det vil holde mange år målt mot hva bilen opprinnelig hadde for rekkevidde.

14
Leaf 2010-2017 / Sv: Mulig å oppgrader til 40 kWh batteri
« på: Fredag 03. ſeptember 2021, klokken 16:20 »
 :+1:, gullbarre. God som ny på sett og vis, og ikke minst lovlig.
Hva står det for vekt i vognkort på den der da i mot en 24 leaf, nå som batteriet er 30 kg tyngre?

15
Leaf 2010-2017 / Sv: 2016 Tekna
« på: Torsdag 02. ſeptember 2021, klokken 22:06 »
15% som dette minst betyr er plausibelt, selv om det er mer sjeldent (omtrent 2,8% tap i året).
Men finner du en som har alle strek så kan det være greit å gå for den, men det er nok ikke lenge til før den også mister streken.

Sider: [1] 2 3 ... 176