Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ovev

Sider: [1] 2 3 ... 12
2
e-up! / Sv: Barneseter i e-Up (bakovervendt/forovervendt)?
« på: Fredag 22. Oktober 2021, klokken 17:10 »
Vi har (av og til) bakovervendt barnesete i e-upen vår. Dette er montert på passasjersiden og ca 5cm fra bakseteryggen. Det går greit, men det blir lite benplass igjen i forsetet. Jeg sitter da med knærne nesten i hanskerommet. Jeg er 184.

3
Elbilen i Samfunnet / Sv: FRP mater død hund - fossilbil i 2025
« på: ſøndag 20. Juni 2021, klokken 09:12 »
Jeg vurderte å bytte til elbil som trekkbil for vogna vår, men det er fortsatt for tungvint og tidkrevende. Problemet er først og fremst måten de fleste ladestasjonene er utformet på. Vogna må kobles fra hver gang det skal lades, og det må lades ofte.
Hva om man vil nedover i Europa med vogn? Få ladestasjoner og vanskelig å få betalt. Nei, diesel er nok fortsatt best til slik bruk. Tviler sterkt på at det vil endre seg mye på bare 4 år.
Tyske Auto Motor und Sport har testet kjøring med campingvogner:

https://motor.no/audi-campingvogn-e-tron/sa-mye-kortere-gar-elbilene-med-campingvogn/189948

4
Mii electric / Sv: Rekkevidde og ladehastighet på vinter langt under forventet.
« på: Torsdag 14. Januar 2021, klokken 19:06 »
Tidlig høst kjøring med gode temperaturer kjørte jeg 270km på en lading på en tur med et par korte stopp. Vinterstid er rekkevidden ca 200km (2 turer på 100km). Ved småkjøring vinterstid ca 130km.

5
Mii electric / Sv: Rekkevidde og ladehastighet på vinter langt under forventet.
« på: Tirsdag 12. Januar 2021, klokken 11:11 »
Hei
126km rekkevidde høres lavt ut, men oppgitt rekkevidde er basert på de siste kilometer med kjøring. Se heller på tilgjengelig batterikapasitet. Husk også at fart og vær og vind har mye å si på forbruket.
Du kan nok bare glemme å få 40kW lading. Det er oppgitt under absolutt ideelle forhold (25-30 grader, nesten tomt og varmt batteri) og er kun toppeffekt. Snitteffekt vil være lavere. Siste hurtiglading jeg hadde på E-upen ga kun 19,5 kW i snitt, fra 37-73% og ca -5C. Batteriet var da kaldt (kun kjørt et par mil)
 

6
Mii electric / Sv: Dekkskifte - SEAT Frii
« på: Torsdag 22. Oktober 2020, klokken 17:11 »
Jeg har jekk i min nye E Up.

7
e-up! / Sv: eUp Range (36 Kw)
« på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 20:51 »
Da har vi hatt første litt lange tur med bilen. Kjørte ca 220km på typiske vestlandsveier med 50-80 soner og noe opp og ned. Hadde ca 20% igjen på batteriet noe som skulle tilsi 270-280km rekkevidde under rådende forhold. Bra vær, ca 15 grader og stort sett tørre veier.
Meget godt fornøyd med bilen så langt. Er ganske stille å kjøre, komfortabel, er direkte på styringen og sitter godt på veien til å være en småbil.

8
e-up! / Sv: eUp Range (36 Kw)
« på: Fredag 04. ſeptember 2020, klokken 19:11 »
Skal hente bil på torsdag. E up Range Entry. Fin liten bursdagsgave.

9
Polestar 2 / Sv: Forsikring
« på: Fredag 14. Februar 2020, klokken 20:13 »

Sjekket hos Storebrand. 6576,- for 25000km og max bonus. Vanlig kasko. Har dog andre forsikringer der også.

10
Jeg kommer også til å gå for dieselbil som neste bil, riktignok da hybrid. Jeg ville egentlig ha en elbil, men jeg kjører mye med henger og kommer også til å kjøre en god del med campingvogn både innenlands og utenlands. Til denne bruken føler jeg at elbil er lite egnet, mest pga lange ladetider, men også måten mange ladeplasser er utformet på. Det er ofte liten eller ingen plass til hengere/campingvogner, i allefall hvis man vil unngå å kople fra henger/vogn. Er man heldig kan man finne en plass der man okkuperer flere ladeplasser, men med stigende antall elbiler blir det nok langt mellom disse. Når ladetid kommer ned mot 15min for 10-80% og ladeplassene blir utformet som bensinstasjonene vil jeg nok vurdere elbil på nytt.
Diesel-hybrid mener jeg derfor er den beste løsningen for oss, elbruk i nærområdet og lavt forbruk/mye trekkraft på turer. Det er riktignok ikke mange å velge i, men noen få er det jo.

11
Model Y / Sv: Model Y reservasjon.
« på: Fredag 15. Mars 2019, klokken 05:53 »
Da var en blå long range Model Y med svart og hvitt interiør bestilt.

12
Du kan stille inn når ladingen skal være ferdig.

13
Kia Niro EV / Sv: Prøvekjøring eNiro
« på: Onsdag 19. Desember 2018, klokken 07:23 »
Jeg har Nokian R2 på Niro PHEV-en min. De bråker lite i forhold til sommerdekkene som er Michelin Energy. Sommerdekkene bråker så mye at jeg må ha mer luft i dekkene enn anbefalt for å redusere støyen noe.

14
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
« på: Onsdag 21. November 2018, klokken 12:02 »
Har skinn i Niro PHEV og tekstil i Kona. Ikke tvil om jeg heller ville hatt tekstil i Niroen også. Nå disse kalde dagene er skinnsetene i Niroen utrolig kalde å sette seg inn i. Ikke så i Konaen. Jeg kan selvfølgelig sette på varme i setet, men det tar noe tid før det blir varmt.
I Niroen inngikk skinn som en del av en utstyrspakke som jeg ville ha. Setene ser for øvrig ut til å være identiske mellom Niro og Kona.

15
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
« på: Torsdag 15. November 2018, klokken 16:22 »
Oppdatering kønr 233, C-blue med tekstil: Bil blir utlevert i morgen ;)

Sider: [1] 2 3 ... 12