Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dannyboy

#1
Polestar 2 / Sv: Polestar pris og rekkevidde annonsert
lørdag 12. oktober 2019, klokken 13:06
På fremvisning i Stavanger ble det opplyst at man ikke har bestemt seg for om man skal installere varmepumpe eller ei. Veldig pussig, den problemstillingen burde være enkel.
#2
Polestar 2 / Sv: Prisen er klar
tirsdag 01. oktober 2019, klokken 11:27
Prisen for Polestar 2 launch edition virker meget attraktiv, og er billigere enn tilsvarende TM3 så langt jeg kan vurdere.. I tillegg får du Volvo's tekniske servicenett. Jeg har inne forhåndsbestilling på ID3 og vurderer fremdeles Max utgaven, men heller til at ca kr 50-60' ekstra for øket rekkevidde, 4wd, taklastmulighet (75kg), hengerfeste (1400kg) og bedre bagasjerom gir en klar fordel Polestar 2. I tillegg kommer det at bilen leveres i 2020 og dermed unngår mva, det vil ikke alternativer som ID4 cross, eller noen av de andre 4wd som kommer fra VW konsernet. Audi 50 har for kort rekkevidde for en nr 1 bil, etter mitt syn.
#3
e-Golf / Sv: Noen som ikke har problemer med sin E-Golf?
tirsdag 12. januar 2016, klokken 16:22
13000 km, nesten ett år. Ingen feil. 8)
Fått varsel om fornyelse av Carnet.. nope >:(! Skulle gjerne hatt det, men boikotter pga prisen. Andre med samme innstilling?
#4
Interessante synspunkter her inne :)
Min reaksjon er sjokk over at VW har satt sitt renommé over styr på ren og skjær svindel. Hvem så det komme? >:(
#5
Ja Sonus, jeg har også erfart at varmeapparatet overhode ikke virket, kun kald luft ble blåst inn, selv etter en lang kjøreperiode.. Har ikke funnet ut når feilen inntreffer, men har det notert når jeg snakker med forhandleren igjen....
#6
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
torsdag 15. januar 2015, klokken 23:19
Da har jeg avtalt henting imorgen fredag 16.1. Det blir skulle bli så godt som 11 måneder etter bestilling, og ca 5 måneder forsinket i forhold til estimatet for levering (m.VP). Selger har imidlertid forsøkt å gi så korrekt informasjon som mulig, de har nok ikke hatt det lett på Møller med svært mangelfull informasjon.  Nå gleder jeg meg til å rulle ut på veien i morgen under ekte VP forhold  8)
#7
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
tirsdag 30. desember 2014, klokken 02:06
Sitat fra: lightningii på mandag 29. desember 2014, klokken 16:28
Bilen min ankom forhandler i dag! klargjøres umiddelbart, kan hente den nå på fredag eller mandag om en uke!
Å vi snakker da selvfølgelig om bil med VP! :)

Gratulerer masse! Min EGolf m/vp er også rett rundt hjørnet, har imidlertid ikke fått spesifikk dag enda. Tar noen ekstradager for å lakkforsegle med Ditech. Bil produsert uke 38, bestilt februar.. Det blir altså nesten ett år leveringstid! Ikke god reklame dette, nå får vi håpe at både bil og varmepumpe gir mening til all venting og irritasjon. Kan imidlertid ikke slutte meg til alt som er skrevet på forumet om Møller, tror ikke de har visst noen bedre status underveis. Og jeg har fått respons når jeg spurte, og litt info underveis..
#8
e-Golf / Sv: Lakkforsegling av ny bil?
onsdag 17. desember 2014, klokken 23:49
Jeg har bestilt Ditech på min nye eGolf i Night Blue som skal være like om hjørnet..... (say no more) Har en Q5 fra 2010 som har vært behandlet med Ditech fra den var ny, og jeg er veldig fornøyd med det. Har hatt to rebehandlinger siden. Veldig lett å holde ren, og lakken holder seg meget godt. Deilig å slippe boningen!
#9
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
onsdag 10. desember 2014, klokken 21:56
Endelig! Nå sendes de ferdigproduserte eGolfene med varmepumpe fra Tyskland. De vil bli oppgradert i Norge, og distribuert forhandlerne etter godkjennelse uke 51. Min bil ble produsert uke 38 og har stått lagret siden.
Tør nesten ikke tro på meldingen fra min selger... 8) :P
#10
Enig med deg LMOR. Det er faktisk slik at Hurtigladerne konkurrerer med vanlig fossilt drivstoff. Mange av oss har fremdeles en slik gammeldags bil i garasjen. I tillegg konkurrerer de med Teslas løsning og med mitt strømuttak i garasjen.

Og Rio; infrastrukturen for hurtigladere koster penger, som også annen infrastruktur koster. For å lette investeringen til dette får altså utvalgte selskaper penger fra staten til å starte opp. Etterhvert som bilparken øker vil den dårlige butikken man gjør i starten forhåpentligvis snu til den god butikk.
Hvis man velger rett forretningsstrategi.
..det gjør ikke Lyse etter min mening.
#11
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 08. desember 2014, klokken 19:00
Sitat fra: TorT på mandag 08. desember 2014, klokken 18:40
Hvorfor er 99kr greit en gang i blandt.

Fordi 99,- bringer deg rundt 100km de få gangene du trenger det.
På samme måte som 25,- er greit å betale for en flaske vann en gang i blandt.

Sitat fra: TorT på mandag 08. desember 2014, klokken 18:40

Thomas, her tror jeg må melde pass. For meg er det uaktuelt å bli flådd enten det gjelder vann eller strøm. Heldigvis har jeg valget med å kunne velge vekk landeveisrøverne til Lyse, jeg må  bare planlegge litt, og så lader jeg bare hjemme/andre steder jeg parkerer. Å betale langt over km-prisen av fossilt brennstoff er vel ikke meningen med å kjøre elektrisk? Hvis du ikke har tomt batteri, men likevel trenger en 'topping-up' for å komme fram, risikerer du å kjøre særdeles dyrt på i utgangspunktet billig drivstoff. Og hvorfor skal man betale mange ganger el-prisen jeg har i garasjen?
Lyse gjør seg selv en bjørnetjeneste. Det blir bare stakkarene på gjennomkjøring uten andre valg som kommer til å lade der med slike priser. Og så kanskje deg da Thomas?
Snart kommer Statoil Forus med sin hurtiglader, der blir det heldigvis litt mer edruelige priser.
Det eneste rette på sikt, og det tror jeg vil være økonomisk lurt av leverandørene for å fange flere kunder, vil være å sette en fornuftig pris i forhold til ladet mengde. Sånn som alle andre forbrukere av strøm betaler..
#12
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
onsdag 26. november 2014, klokken 10:56
Sitat fra: havardolini på onsdag 26. november 2014, klokken 10:17

Systemet fungerer heller ikke effektivt før man har kjørt ca 30 minutter(ifølge VW), en tradisjonell varmepumpe avgir vel god varme etter bare et par minutter?

Jeg venter også, bestilte første dag (februar Herrens år 2014), la til VP i mai, fikk etterhvert produksjonsuke 38, bilen lagret et eller annet sted siden da... Blir for nesten ett års leveringstid dette...

Men nå lurer jeg kraftig: er det helt sikkert at den ikke tar varme fra luften i tillegg til varme fra drivverk og batteri? Det har vel vært antakelsen hos en del her på forumet...
#13
e-Golf / Sv: Forsikring e-Golf
onsdag 10. september 2014, klokken 23:24
Sitat fra: Bawler på onsdag 10. september 2014, klokken 17:15
12000km 75%bonus Full kasko + super 2500,- i året.

Syns det er en strålende pris for en flett ny bil.

NÅ gleder jeg meg :D

Hvilket selskap gjelder dette? Var det via forhandler?
#14
Sitat fra: kvignes på søndag 07. september 2014, klokken 15:36
Var og lada i går. Hadde med brikke. Brukte ho ikkje. Altså er det framleis gratis. Rart.

Så flott! Dette betyr kanskje at våre meldinger på Facebooksiden til Lyse har virket? Ser også her http://www.dinside.no/930145/her-kan-alle-betale-for-lading-av-elbil at andre har langt mer fornuftige prismodeller på gang! Vi slipper å bruke Lyse's landeveisrøvere  :o
Da er det bare å få e-Golfen i hus, den skal i produksjon neste uke ;D
#15
e-Golf / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf
onsdag 27. august 2014, klokken 11:24
Prøvekjørte I3 før jeg bestilte e-Golf. Etter å ha sett på plassen i doningen var jeg egentlig på vei ut døra da en selger fikk overtalt meg til å ta en tur. Turen fikk meg ikke ifra å droppe I3'en, den har kul teknologi og er en kjekk kjøremaskin. Men dessverre så upraktisk at det er utrolig... Derfor har jeg nå ventet og ventet på denne ventepumpa... men det er en annen historie :P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA