Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Lyse Tanker

Sider: [1] 2 3 ... 7
1
Model S / Pris på den nye Model S i Norge contra USA
« på: Lørdag 30. Januar 2021, klokken 17:15 »
Ser at nye Model S koster 650 tusen i USA og 830 tusen i Norge, hvorfor er bilen 180 tusen dyrere her?

2
Ariya / Ariya og hengerfeste
« på: Lørdag 10. Oktober 2020, klokken 10:35 »
Har kjørt elbil siden sommeren 2014, brukt takstativ og lagt ned seter og fått med meg utrolig mye, men savnet etter en bil som kan kjøre henger med vekt på totalt 1500 kg er allikevel stort. Har tenkt at en bil som Ariya med totalvekt på mellom 1800 og 2000 kg må passe perfekt til denne hengervekten for de som kun har klasse b sertifikat. Flere av de nye store elbilene veier jo godt over 2 tonn og kan derfor ikke traile 1500 kg på vanlig sertifikat, noe å være klar over ved valg av henger og bil!

3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Erfaringer med leveringstid 62kWh
« på: Fredag 08. November 2019, klokken 17:40 »
Forespeilet levering i slutten av neste uke, altså midten av november 😊

4
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Leaf 2011 model til under 50 tusen
« på: ſøndag 20. Oktober 2019, klokken 16:23 »
Bytter ut min trofaste Leaf i desember. Bilen har akkurat passert 150 tusen og fikk nye sommer og vinterdekk i  fjor. Nye bremseklosser foran, de bak i fjor. Har også fått skiftet deler i forstilling i våres før EU godkjenning i mai 2019. Mistet 3 barer, går mellom 6 og 10 mil avhengig av kjøreforhold og kjørestil. Ta kontakt for visning og prøvetur.

5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Erfaringer med leveringstid 62kWh
« på: Onsdag 16. Oktober 2019, klokken 12:00 »
N-Connecta her også.

6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Erfaringer med leveringstid 62kWh
« på: Tirsdag 15. Oktober 2019, klokken 21:29 »
Sjekket på lørdag og selger mente bilen ville komme i starten av desember. Bestilt 26.08.2019

7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Forsikring Nissan Leaf 62kw
« på: Tirsdag 01. Oktober 2019, klokken 18:30 »
Sjekket Frende, mitt nåværende selskap, 420 kr mnd. Kr.5040,- i året, dette med 6000 i egenandel, 75% bonus, ingen under 24 år og parkering i garasje. Kjørelengde 20.000 km.

8
Takk for innspill :) Da jeg kjørte Tekna med selvstyring syntes jeg den ble et irritasjonmoment, stadig små korrigeringer og plutselig så klarte selvstyringen ikke å finne veien. Direkte ubehagelig å kjenne at vi er to som skal bestemme hvor bilen skal styres. Hvordan opplever du det?

9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Bevare batteri best og lengst mulig
« på: Onsdag 18. ſeptember 2019, klokken 22:50 »
Takk for svar fra Thomas  :)

Her en tekst angående batteriene til en av Nesoddbåtene: "– Den ligger til kai i cirka 10 minutter hver gang for å laste av og på passasjerer. Vi har tenkt til å lade i 6-7 minutter. På den måten holder vi batteriet på mellom 40 og 70 prosent fullt gjennom dagen. Når du holder batteriet på det nivået avgir det minst mulig varme, noe som fører til lengre levetid, forklarer prosjektlederen i Norled."

10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Bevare batteri best og lengst mulig
« på: Onsdag 18. ſeptember 2019, klokken 09:46 »
Min 2011 leaf har nå gått 148000 km og mistet tredje baren på 137000 km. Jeg lader alltid til 100 %, men den står ikke parkert lenge med det. Jeg har i alle år brukt bilen helt som det passer meg også med langturer og opptil 11 hurtigladinger i løpet av 18 timer. Men vært nøye med temperaturen på batteriet og ikke ladet for lenge av gangen på hurtigladere. Nå med snart 62 kWh Leaf lurer jeg på om noen vet noe om dette med klattlading? Vil sikkert ofte få mulighet til å lade batteriet før det er tomt. Skal man helst vente til ca.20% igjen eller kan man godt lade fra 40-50% og opptil 80-90%. Hva er best for batteriet? Noen som vet dette sikkert?

11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Tekna 2019 vs 2018
« på: Tirsdag 17. ſeptember 2019, klokken 22:04 »

12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Tekna 2019 vs 2018
« på: ſøndag 15. ſeptember 2019, klokken 18:22 »
https://www.businesswire.com/news/home/20190304005825/en/TomTom-Powers-New-Nissan-LEAF’s-In-Vehicle-Infotainment   

Skal sjekke nøyere med Nissan eller TomTom til uka.

13
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Dele opp 40 og 62 kWh Nissan Leaf i 2 forum?
« på: Onsdag 11. ſeptember 2019, klokken 20:40 »
Hei  :) Det er fordi det er så mange emner og det skjer jo stadig forbedringer, videreutvikling. Ja, større batteri med bedre kjøling, større ladehastighet, nytt infotainmentsystem, kraftigere motor, nye setetrekk og zero gravity seter, men de er kanskje på 40kWh også + alle de skjulte forbedringene som erfaringer fra 40 kWh har gitt. De som har eller skal kjøpe den nye 62 kWh tror jeg ville finne en slik deling mer oversiktlig.

14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Spikeren i kisten for Leaf 62?
« på: Onsdag 11. ſeptember 2019, klokken 15:50 »
Det tror jeg ikke noe på! Synes ID.3 ser veldig spesiell ut innvendig, tenker da på dashbordet med denne infotainmentskjermen løftet opp, ikke pent i det hele tatt. Så også ut som den har fått et lite bagasjerom kun 385 liter. Leaf er gjennomprøvd gjennom snart 10 år, og har nå fått et mindre spesielt utseende fra 2018 og med 62 kWh batteriet fra 357 tusen tror jeg vi kommer til å se priskrig utpå nyåret og en bil som fremdeles selges.

15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Tekna 2019 vs 2018
« på: Onsdag 11. ſeptember 2019, klokken 01:32 »

Sider: [1] 2 3 ... 7