Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - slint

#1
BMW i3 / Sv: Nytt kart tilgjengelig
mandag 02. desember 2019, klokken 13:31
Takk for info om nytt kart og om hvordan man innstallerer :+1:
Har aldri hørt noe fra Bavaria om at kart må oppdateres manuelt på eget initiativ, rart de aldri har fortalt meg det i løpet av de 5 1/2 årene jeg har hatt bilen... Kanskje på tide å oppdatere da!
#2
25 000 km nå, og en solid bil mener jeg. Kun noen småting:
- Tar ikke alltid lading ved første forsøk. Irriterende den gangen du glemte sjekke ved lading og skal travelt på jobb dagen etterpå med noe du tror er fullt batteri...
- Må ofte åpne og lukke dører og bagasjerom en ekstra gang for å få bilen til å forstå at jo - den er lukket så du trenger ikke pipe og mase og ha lyset på
- Ladeklatten tåler ikke mye og er dyr å erstatte. Blir kostbart hvis et års levetid er hva jeg kan forvente fremover også. Det må ha stått med liten skrift at skal du ha en premium elektrisk bil som BMW bør du ha garage og kun lade der mens du behandler laderen som porselen. (forsåvidt ikke en småting, det er jo livsnerven til bilen...)
#3
Kona ville ha ryggekamera. Jeg stemte det ned med begrunnelse i at det er parksensor bake og en liten bil som man har god oversikt i og som er lett å parkere.

Sikten bak er begrenset, spesielt med sotede ruter. Både jeg og kona har bulket den ved rygging. Så ryggekamera hadde kanskje vært greitt å ha likevel...
#4
"Den slår ut i hytt og pine, uten noen som helst grunn;"
Kjører 10 mil om dagen, passert 15 000 nå. Bruker alltid ACC. Opplever nesten daglig at den (og hele varslingssystemet) slår seg av uten noen forklarlig grunn (av og til pga sterkt motlys). Når den funker igjen er vilkårlig, men ved å vri på "dingsen" med tommelfingeren med jevne mellomrom funker det plutselig igjen. Ganske plagsomt, for den er utrolig grei å bruke, og når den plutselig slår seg av blir det en brå fartsreduksjon pga regenereringen...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA