Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tinhlevan

#1
Sitat fra: lillemarius på lørdag 25. juni 2016, klokken 14:43
Sitat fra: TorS på lørdag 25. juni 2016, klokken 14:25
Sitat fra: ganton på fredag 29. april 2016, klokken 15:28
Låsen til ladekontakten (den som låser den fast til bilen) sluttet å virke. Måtte bruke nødsnora for å få koblet fra ladekabelen, men bilen nektet å lade uten at kontakten kan låses (forståelig). Så da ble det Viking-transport 5 mil til nærmeste service-verksted. Fikk forresten såvidt opp bakdøra nok (inne i garasjen) for å komme til nødsnora, fikk jo ikke startet/flyttet bilen siden ladekabelen stod i (catch22), nåtte vel ha kappet kabelen og dratt ut bilen fra garasjen da... Parkerer heretter med bedre margin på høyreside.
Nå skjedde det samme med meg. Jeg skal på langtur i morgen. Mener jeg leste at noen hadde tatt av dekselet til ladekotakten og fikset dette selv etter at nødsnora var brukt?

Jeg opplevde dette i går. En eller annen på forumet hadde nevnt at verkstedet løste dette ved å demontere innerskjerm. Jeg gjorde det, og da var det enkelt å ordne den blå snora. Det var relativt greit å ta av hele innerskjermen. Ellers må jeg si at dette er jo rett og slett en elendig patent. Noen som har fått ordnet dette permanent på verksted? Bør jo absolutt komme en fiks på dette.


Opplevde det samme i dag 20.07 ladeplugg nektet å løsne etter endt lading, måtte trekke i snoren. Men hva skjer med lading etterpå? Det kommer opp feilmelding om du prøver å lade på nytt. Må bilen inn til verksted?
#2
BMW i3 / Sv: Koding av I3 - Hva har du gjort?
mandag 06. juni 2016, klokken 12:47
Jeg er ikke mer enn gjennomsnitlig god på data, er dette med koding noe man kan utgi seg på egenhånd? Og hva er fremgangsmåten for koding?
#3
BMW i3 / Sv: Problemer oppdatering av status via connecteddrive
mandag 18. januar 2016, klokken 12:23
Web oppe og alt iorden nå:-)
#4
BMW i3 / Sv: Priser service i3
tirsdag 12. januar 2016, klokken 17:16
Sitat fra: rth på fredag 08. januar 2016, klokken 18:55
Det spesielle med i3 i forhold til andre biler er at det ikke er at kjørelengde som utløser service. Kun alder. Så for folk som kjører kort er dette grei deal. For oss så er det kun økning av KM som ville hjelpe. Jeg har ikke funnet mer enn 100 000 km. Men skal sjekke om den kan utvides til f.eks. 200 000. 200 000 og 8 år hadde vært en fin greie.

5 år er jo også tull, siden i3 skal ha service hvert andre år. Intervallene burde da være partall.

Med alle forbehold om at jeg har skjønt dette rett. For en fossilt drevet bil som skal ha service hver 30 000 så blir ting helt annerledes.


Jeg tegnet avtale i des. (5 år-100.000)Og der står det at jeg kan utvide til 10 år eller 200.000. Men du må passe på at avtalen ikke har blitt utløpt mer enn 9 mnd.
#5
BMW i3 / Sv: Ingen varme fra varmeapparatet
mandag 07. desember 2015, klokken 12:46
Sitat fra: scopas på søndag 06. desember 2015, klokken 17:24
Hentet ut bilen min fra forhandler den 1/12.
Bilen er super å kjøre og alt virket fint til i dag da varmeapparatet blåste kun kald luft selv om julet står på 28 grader og satt til automatik.
noen som har opplevd dette og har tips eller er det bare til å kjøre til forhandler?



Ja, jeg opplevde det samme for 4-5 uker tilbake. Og det har hendt 5-6 ganger, og har fått time til sjekk. Mest sannsynlig må det en oppdatering av SW til.
#6
Opplevde det samme da tempen falt fra 2-3 + til -8. Fra 140km til 100km er mye. Men opplevde også at varmeapparatet ikke fungerte 3-4 ganger. Men etter lading fungerer varmen igjen som vanlig, rimelig kjipt i disse dager at man ikke kan stole på om varmeapparatet fungerer eller ikke:-(
#7
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
mandag 16. november 2015, klokken 14:00
Sitat fra: LMOR på onsdag 11. november 2015, klokken 18:22
Kudos for å hente frem en så gammel tråd i stedet for å lage en ny!

Men når jeg legger inn BMW i3, så står det "This does not fit your BMW i3"?

Ja, det spurte jeg om også, men denne karen brydde seg ikke om det og monterte på sin i3 uten at det kom opp noen feilmelding. Men på denne i3 gruppen på face var det flere som har funnet frem til andre merker/leverandører som også har led-pærer som passer i3:-)
#8
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
onsdag 11. november 2015, klokken 17:00
Vet ikke om det er noen som oppdaget denne, men LED fjernlys til i3 er fullt mulig å bytte til, iflg disse gutta fra USA.

http://www.amazon.com/OPT7-Headlight-Bulbs-Clear-Arc-Beam/dp/B00VNBDWPK
#9
BMW i3 / Sv: Kort lading ofte eller lengre lading sjeldnere?
onsdag 04. november 2015, klokken 10:05
Sitat fra: Klykken på onsdag 18. februar 2015, klokken 11:37
Lad ved behov. Jeg for min del lader med en gang bilen blir parkert. Det står forøvrig ingenting om at det ikke er anbefalt i noen av instruksjonsheftene til BMW på dette, snarere tvert imot (som f.eks ved langtidsparkering).

Batteriene har forøvrig garanti på 8 år eller 100 000km, og i denne perioden skal batteriene ha over 70% kapasitet.


Hva er egentlig best for batteriet om man skal på ferie og bilen blir stående i 14 dg? Bør den være tilkoblet strøm eller uten?
#10
Sitat fra: Jorgensen på fredag 24. juli 2015, klokken 12:41
Har i det siste opplevd at bilen varsler om at jeg trenger lading på veien, selv om jeg ikke trenger dette. Tidligere denne uken så var bilen fulladet på Gardermoen og jeg skulle til Sandvika en strekning på 58km. Estimert batterikapasitet var over 100km, men den kom med varsel om at jeg måtte lade på veien.
Jeg har kjørt over 26000km nå og har selvfølgelig opplevd at varsel kommer, men kun når navigert lengde er lengre enn batterikapasitet.  Jeg får også varsel på kortere strekninger, skulle kjøre 9km i går med over 60km i kapasitet, og det er irriterende :( Noen andre som har opplevd dette?


Kan bare være en bug som må feilrettes?

Software på bilen ble oppdatert sist i aug 2014.
#11
Sitat fra: Truls Martin på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:20
Vi har en irriterende hardplast riste-skrangle-vibrasjonslyd fra venstre bstolpe. Utrolig irriterende rett inn i øret mens man kjører.
Kommer når man kjører på slitt veibane i alle hastigheter..


Den lyden har jeg også, og etter litt feilsøk fant jeg ut at det kom fra gummilister og overganger til hardere materialer. Sprayet alle gummideler med silikonspray og vips, nesten all ulys borte.
#12
BMW i3 / Sv: Software update 10% lengre range
onsdag 22. juli 2015, klokken 10:32
Sitat fra: SOS på søndag 19. juli 2015, klokken 23:57
Sitat fra: Morten H på lørdag 11. juli 2015, klokken 12:30
Jeg har versjon I001-14-07-505. Jeg er misfornøyd.

Maks rekkevidde oppnådd ved forsiktig kjøring (se bildet) har vært 126 km. Før hadde jeg opp til 150 km.

I servicemenyen i dag:
13.08 Maks. batterikapasitet  17,8 kWt
13.09 SOC 100 %
13.10 Battery charge 17,5

Har noen et råd?

Har fått time selv hos bilia Drammen, før oppdat. sommeren 2014 oppnådde jeg 146 på maks lading, men etter oppdat. er det 125km. Det er en vesentlig reduksjon når det er 20km diff. Verksted har ikke nevnt noe om at jeg må betale for det ennå, det gjenstår å se:-)
#13
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
torsdag 16. juli 2015, klokken 16:55
Sitat fra: elektrolux på torsdag 16. juli 2015, klokken 15:56
Sitat fra: Tinhlevan på torsdag 16. juli 2015, klokken 13:33
Noen som kan forklare hva de nye forskriftene går ut på? Fikk et skriv fra Ishavskraft om at, hvis du lader hjemme med en høyere amp styrke enn 10A må man ha en dedikert veggboks. Hva slags minimums innstallsjon snakker de om her?

Er nok mer en fortolkning av reglene, og "skitten" forsøk på å selge eget utstyr.

Enkelt forklart kan du fremdeles lade med inntil 16A fra et hvilket som helst 16A stikk du måtte finne.

Legger du opp nytt OG dedikert ladestikk kan Schuko sikres med maks 10A mens Cee er 16A / 32A etc. Slike nye kurser skal også utstyres med B type jordvern.

På slike nye kurser kan en så lade med hva som helst, inkludert 16 ladekabel, eller ladestasjon også fra andre enn Ishavskraft.



Takk for svar Griffel og Elektrolux. Jeg har ifbm kjøp av i3 installert helt nye 16A kurs i garasjen, så det burde holde siden det kun brukes til å lade bilen og ikke noe annet. ;)
#14
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
torsdag 16. juli 2015, klokken 13:33
Noen som kan forklare hva de nye forskriftene går ut på? Fikk et skriv fra Ishavskraft om at, hvis du lader hjemme med en høyere amp styrke enn 10A må man ha en dedikert veggboks. Hva slags minimums innstallsjon snakker de om her?
#15
BMW i3 / Sv: Software update 10% lengre range
onsdag 15. juli 2015, klokken 15:20
Sitat fra: Aberg88 på onsdag 15. juli 2015, klokken 15:06
Hvordan går dere frem når tar kontakt med verkstedet? Eneste svar jeg får er at så lenge det ikke er feil på bilen må eier selv ta regninga for oppdateringen.


Jeg mener nå at det er en feil som ikke kan tilskrives kunden, når fabrikktallene sier 160, men virkeligheten viser noe annet så holder de ikke det som loves. Og siden det er flere som opplever det samme så er det noe som ikke stemmer....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA