CVC6 koster 6952 på Tevo dekk i Trondheim og 7000 hos Tempe Dekk. Veldig fornøyd med de etter en uke nå. Litt redusert regenerering ifht Bridgestone, men stille og behagelige å kjøre på
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: torber på tirsdag 08. mars 2016, klokken 13:58Opplevde det samme etter at jeg fikk ny programvare for et par uker siden. Det var da et par turer der det kun blåste kald luft, men på neste tur fungerte varmen igjen. Etter disse to tilfellene har varmen fungert så vidt jeg har kjent. På verkstedet fant de ingenting galt.
Fant ikke noe om varmeappartet i forumet, men på vår i3 har det slått seg av og kun viften som går. Uansett hva en gjør med Comfort modus eller temperatur så er det kun iskald luft. Det nytter ikke å slå av/på bilen, men en må faktisk gå ut og låse bilen! Deretter funker det igjen. Det skal iflg. Bavaria Hgsd komme en ny software i mnd-skiftet mars/april som skal fikse Drive Train feilen og muligens også dette her...
Sitat fra: Sandpusher på onsdag 01. oktober 2014, klokken 16:18Sulland Trondheim, men fakturaen kommer fra BMW Norge. Jeg fikk også oppgitt en høyere pris og ble positivt overrasket, men måtte sjekke for sikkerhets skyld med forhandler om fakturaen stemte. Jeg bestilte serviceavtale samtidig med bilen og fikk fakturaen ca 14 dager etter overlevering. Jeg tenkte kanskje det var litt billigere enn oppgitt pga godskrevne renter el, fikk ikke noen forklaring.
Hvilken forhandler Frode?
Her er tilbudet jeg fikk fra Bavaria/Stavanger:
"Serviceavtale 5år/60 000km er ingen problem å få med. Prisen på serviceavtalen er 4723,-. Dette dekker ikke dekkslitasje, vindusslitasje og bremser. Kun selve servicene som bilen skal ha."
Sitat fra: Klykken på tirsdag 08. juli 2014, klokken 13:48Hadde en E39 525d for noen år siden, men kan ikke huske at den var slik.
Husker fra min E92 320D at hendelen var ganske lik som på i3, altså med litt motstand. På fatterns F11 er det samme. Men blinklysaktiveringen er ikke direkte mekanisk, så det er litt uvant hvis man kun har kjørt biler med "bryterhendel".
Sitat fra: Vind på mandag 02. juni 2014, klokken 09:48Sikkert derfor detaileren jeg brukte til å legge Gtechniq beskyttelse slet veldig med å få bort noen riper i det svarte, stakkars mann. Men dette var nytt for meg, du er helt sikker på det altså?
Panseret - den sorte fargen er kun folie. Har fått en stensprutskade på det rett ved siden av BMW logoen. Så der er det ikke lakkering som løser problemet, men å foliere om. Mulig en liten jobb med varmluftspistol kan gjøre det bedre, men får la det være intil videre.
Sitat fra: Vind på mandag 10. mars 2014, klokken 10:07Siden det er større effekt på i3 motoren har den faktisk litt lavere forbruk ved lav utnyttelse av motoren, dette er imidlertid litt ekstremt og får nok ikke en enorm effekt. Det at man har tilgang på "kreftene" gjør imidlertid at man lett legger seg til en aktiv kjørestil. Det finnes mange tester som viser at biler med mye effekt kan være mere økonomiske enn biler med lav effekt - spesielt om man er i grenseland ytelsesmessige (det mest ekstreme eksempelet er vel TopGears forbrukstest av BMW M3 mot Prius, hvor M3 var langt mere økonomisk (på bane))
Sitat fra: LMOR på fredag 07. mars 2014, klokken 13:03
Vet ikke om jeg ble så mye klokere. På bildene av bilene ser Laurusgrå mørkest ut, men hvis du ser på panelene, så ser du akkurat det jeg måtte tilbake for å sjekke. Der ser Laurusgrå mye lysere ut...