meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - FrodeJ

#1
BMW i3 / Sv: Continental Conti Viking Contact 6
fredag 03. november 2017, klokken 12:50
CVC6 koster 6952 på Tevo dekk i Trondheim og 7000 hos Tempe Dekk. Veldig fornøyd med de etter en uke nå. Litt redusert regenerering ifht Bridgestone, men stille og behagelige å kjøre på
#2
Sitat fra: torber på tirsdag 08. mars 2016, klokken 13:58
Fant ikke noe om varmeappartet i forumet, men på vår i3 har det slått seg av og kun viften som går. Uansett hva en gjør med Comfort modus eller temperatur så er det kun iskald luft. Det nytter ikke å slå av/på bilen, men en må faktisk gå ut og låse bilen! Deretter funker det igjen. Det skal iflg. Bavaria Hgsd komme en ny software i mnd-skiftet mars/april som skal fikse Drive Train feilen og muligens også dette her...
Opplevde det samme etter at jeg fikk ny programvare for et par uker siden. Det var da et par turer der det kun blåste kald luft, men på neste tur fungerte varmen igjen. Etter disse to tilfellene har varmen fungert så vidt jeg har kjent. På verkstedet fant de ingenting galt.
#3
BMW i3 / Sv: Vinduer åpner seg selv i regnvær
tirsdag 17. november 2015, klokken 14:38
Man kan vel ikke utelukke at det er feil hos disse som opplever problemer. Men selv har jeg kun opplevd at alle vinduene står åpne når jeg har hatt nøkkelen i lomma. Når jeg husker å legge nøkkelen i skuffen med det samme jeg kommer inn skjer det aldri. Åpneknappen på nøkkelen er rett og slett for følsom og utsatt plassert. Jeg opplevde det samme på en femserie jeg hadde, aldri på andre merker.
#4
BMW i3 / Sv: Priser service i3
onsdag 01. oktober 2014, klokken 17:52
Du har rett Sandpusher, jeg sjekket fakturaen og den kom fra Sulland. Jeg får si som selgeren, det er hyggelig med rimeligere pris ;)
#5
BMW i3 / Sv: Priser service i3
onsdag 01. oktober 2014, klokken 17:09
Sitat fra: Sandpusher på onsdag 01. oktober 2014, klokken 16:18
Hvilken forhandler Frode?
Her er tilbudet jeg fikk fra Bavaria/Stavanger:
"Serviceavtale 5år/60 000km er ingen problem å få med. Prisen på serviceavtalen er 4723,-. Dette dekker ikke dekkslitasje, vindusslitasje og bremser. Kun selve servicene som bilen skal ha."
Sulland Trondheim, men fakturaen kommer fra BMW Norge. Jeg fikk også oppgitt en høyere pris og ble positivt overrasket, men måtte sjekke for sikkerhets skyld med forhandler om fakturaen stemte. Jeg bestilte serviceavtale samtidig med bilen og fikk fakturaen ca 14 dager etter overlevering. Jeg tenkte kanskje det var litt billigere enn oppgitt pga godskrevne renter el, fikk ikke noen forklaring.
#6
BMW i3 / Sv: Priser service i3
onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:59
Betalte 4032,- for fem år, 60 000 km.
#7
BMW i3 / Sv: Er du fornøyd med din i3?
tirsdag 08. juli 2014, klokken 14:29
Sitat fra: Klykken på tirsdag 08. juli 2014, klokken 13:48
Husker fra min E92 320D at hendelen var ganske lik som på i3, altså med litt motstand. På fatterns F11 er det samme. Men blinklysaktiveringen er ikke direkte mekanisk, så det er litt uvant hvis man kun har kjørt biler med "bryterhendel".
Hadde en E39 525d for noen år siden, men kan ikke huske at den var slik.
#8
BMW i3 / Sv: Er du fornøyd med din i3?
tirsdag 08. juli 2014, klokken 13:26
Jeg har 20". Synes ikke bilen blir for stiv, men merket stor forskjell på støyen når jeg skiftet fra vinterdekk. Jeg har ikke prøvd 19" på sommeren så jeg vet ikke om det er tilsvarende for disse. Merk at 20" er de eneste som leveres med sommerdekk, på 19" er det helårsdekk. Og etter min mening hever 20 tommerne utseendet på bilen betydelig.

Jeg har forøvrig ikke hatt noen problemer bortsett fra AC som fremdeles ikke virker etter å ha vært en runde på verkstedet. Men god service med gratis lånebil for garantisaker på Sulland i Trondheim.

Det som jeg er mest misfornøyd med er hendelen for blinklyset. Den er forbasket hard å betjene og det fører ofte til at jeg drar den til meg slik at fjernlysene blinker. En filleting, men til daglig irritasjon. Noen flere som har det slik?
#9
BMW i3 / Sv: Din første ripe
mandag 02. juni 2014, klokken 12:29
Sitat fra: Vind på mandag 02. juni 2014, klokken 09:48
Panseret - den sorte fargen er kun folie.  Har fått en stensprutskade på det rett ved siden av BMW logoen.  Så der er det ikke lakkering som løser problemet, men å foliere om.  Mulig en liten jobb med varmluftspistol kan gjøre det bedre, men får la det være intil videre.
Sikkert derfor detaileren jeg brukte til å legge Gtechniq beskyttelse slet veldig med å få bort noen riper i det svarte, stakkars mann. Men dette var nytt for meg, du er helt sikker på det altså?
#10
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
fredag 23. mai 2014, klokken 12:11
Ikke kjøling hos meg heller. Time i Trondheim neste fredag.
#11
Kjøpe elbil? / Sv: BMW i3 eller Nissan Leaf
mandag 10. mars 2014, klokken 13:46
Sitat fra: Vind på mandag 10. mars 2014, klokken 10:07
Siden det er større effekt på i3 motoren har den faktisk litt lavere forbruk ved lav utnyttelse av motoren, dette er imidlertid litt ekstremt og får nok ikke en enorm effekt.  Det at man har tilgang på "kreftene" gjør imidlertid at man lett legger seg til en aktiv kjørestil.  Det finnes mange tester som viser at biler med mye effekt kan være mere økonomiske enn biler med lav effekt - spesielt om man er i grenseland ytelsesmessige (det mest ekstreme eksempelet er vel TopGears forbrukstest av BMW M3 mot Prius, hvor M3 var langt mere økonomisk (på bane))
[/quote]

Poenget med at en stor motor som går lett belastet har lavere forbruk enn en liten som går tyngre er nok også relatert til moderne forbrenningsmotorer. Normalt vil vel en el-motordrift ha høyest virkningsgrad ved nominell belastning, men virkningsgradskurven er relativt flat i et stort område og et fall ved lav belastning.   
#12
BMW i3 / Sv: Hvilken farge på din BMW i3
fredag 07. mars 2014, klokken 13:11
Sitat fra: LMOR på fredag 07. mars 2014, klokken 13:03
Vet ikke om jeg ble så mye klokere. På bildene av bilene ser Laurusgrå mørkest ut, men hvis du ser på panelene, så ser du akkurat det jeg måtte tilbake for å sjekke. Der ser Laurusgrå mye lysere ut...

Metalliken skinner mer så da kan den oppfattes lysere på bildene. Men hvis du ser på bildet med alle panelene samlet ser man bedre at Laurus er mørkere. Men Arravani ser mørkere og penere ut på disse bildene enn noen andre bilder jeg har sett. Blir spennende å se den i virkeligheten.
#13
BMW i3 / Sv: Hvilken farge på din BMW i3
fredag 07. mars 2014, klokken 12:33
Fant linken http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=415&start=10. Jeg forsket mye på dette når vi bestilte vår Laurel grå i november ;)
#14
BMW i3 / Sv: Hvilken farge på din BMW i3
fredag 07. mars 2014, klokken 12:29
Det var endel forvirring i fjor høst om hva som var Arravani og hva som var Laurel. Bl.a. linken som Godron henviser til. Det er senere rettet opp i i en blogg jeg ikke finner i farten, bildet i linken er en Laurel grå i3. Det er jo også noen fine bilder av Terondos Laurel grå i linken http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12211.msg188684.html#msg188684.
#15
BMW i3 / Sv: Hvilken farge på din BMW i3
fredag 07. mars 2014, klokken 09:41
- Arravani - Denne er veldig sort, men ikke så sort som panseret - langt fra så kjedelig som en del andre BMW sort farger

Hmmm, jeg har ikke sett Arravani i virkeligheten, men jeg blir overrasket om den er veldig sort. Ser mer traktorgrå (tenker på gråtass) ut på bildene synes jeg?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA