Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - JohnPGriff

Sider: [1] 2 3 4
1
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 order ID
« på: Mandag 08. Juli 2019, klokken 10:31 »

Jeg fikk en ordrebekreftelse 4 mars med nr 458xxx

Fra den vedlagt dokument "Polestar – Polestar 2 Vilkår for forhåndsbestilling på nettet", det er skrevet følgende:

2.1 En Forhåndsbestilling er en foreløpig, ikke bindende ordre som gir deg rett til å være en prioritert kunde når Polestar 2 lanseres for salg i landet ditt. Polestar vil bruke rimelig innsats for å sikre at du vil bli i stand til å fullføre din bestilling på en Polestar 2. Disse Vilkårene innebærer ikke noen kjøpsavtale, og Forhåndsbestillingen kan på ingen måte bekrefte eller garantere at du har rett til å kjøpe en Polestar 2 med prioritet foran andre kunder.
4.3 Etter at du har fullført forhåndsbestillingen, får du en kvittering for bestillingen som bekrefter at den er mottatt og er fullstendig (“Bekreftelse på forhåndsbestilling”).  Hver bekreftelse på forhåndsbestilling vil ha sitt eget, unike forhåndsbestillingsnummer.

Ikke sikkert ordrenummer betyr så veldig mye. Kanskje hvilken farge og ustyr du velger. Hvis du velger performance pack mulig kommer du høyre opp i leverings rekkefølge.

2
Test av elbiler / Sv: e-tron vs iPace
« på: Torsdag 27. Juni 2019, klokken 19:10 »
Nye test 25 juni AutoExpress UK


https://www.autoexpress.co.uk/audi/e-tron/107230/audi-e-tron-vs-jaguar-i-pace


Ikke 100% korrekt med hva er sakt om iPace 100kW lading og tiden til 80% SOC men uansett, bra iPace vant :+1:

3
Jaguar i-Pace / Sv: Hurtiglading i-pace
« på: Fredag 07. Juni 2019, klokken 11:08 »
Ladet på Ionity Vikk Hole på tirsdag 11%SOC - 92%SOC levert kW var 64,116kW total tid for en SOC okning av 81% hva 57,3minuuter som ga en beregnet kW/Timer av 67,13kW/Timer

Merkelig nok, effekt når jeg begynt å lader hva 93kW men etter 20 sekunder den gikk ned til 79kW. Som du vil ser, maks effekt hva 82kW fra 36% - 49% SOC og som vi er klar over effekt var struppet fra 50% SOC.

Det tok 7,1 minutter å lade fra 36%SOC til 49% SOC og leverteffekt for en økning av 13% SOC hva 10,3kW

Jeg tok en bilde for vært 1% økning i SOC og graff under vises ladereffekt Ionity så hva levert.

 [ You are not allowed to view attachments ]

Jeg har ladet på Ionity strømstad og Fortums 150kW lader i Oslo og Rygge og tirsdag det hva det høyest effekt jeg har sett så langt. Har sett under 50 KW og opp til 69kW for tirsdags test. Batteri temperaturen er syndebukken, og noen form for brukerstyrt batteri oppvarming er en Must Have for oss her i norge.

Hva denne test øgsa har vist er at levert kW beregnet av Ionity er ikke sammenligbart når jeg regne ut økning i SOC% mot bilens batterikapasitet.
SOC økt med 81% og Ionity vist en total leverteffekt av 64,116kW Hvis brukbar batteri kapasitet er 85kW en økning av 81% skulle har vært (85*0.81) = 68,85kW. Har stilt spørsmal til min forhandler om har bilens batteri begynt å mister kapasitet. Jeg fikk bilen i oktober og har ladet till 100% rundt 15 ganger.

Jaguar har lovet 0-80% SOC i 45 minutter. Hvis vi få 90-100kW fra 0-50% og ingen forbedring fra 50-80%SOC ladetid til 80% er muligens litt raskere en Jaguar lovet. Å være helt ærlig hvis jeg hadde vært klar over utfordring med manglene 100kW ladereffekten spesielt i vinter, jeg vil har beholdt min Tesla model S inntil Jaguar hadde kommet med en lader hastighet som kunne konkurrere med både Tesla og Audi.

Til slutt, mål for Jaguar i min mening er så snart som mulig å få lading 0-80% ned til rundt 30 minutter, uansett årstid. Ladertid er en akilleshæl for Jaguar fremover og jeg er bekymret at dette kommer til å har en stor negativ betydning på bruktbil prisen, spesielt når folk begynne å forstå hvor viktige raskest mulig lading er for en elbil. Så at nye E Corsa har en 11kW on-board lader men vi har bare 7.4kW.

Jeg vil kommer tilbakke senere med en nye graff etter H216 oppdatering. Fingers krysset jeg endelig ser en ladereffekt av 100kW.

4
Ah beklager.

5
Veldig interessant video fra A2MAC1 fra UK I Pace forum. Batteri kapasitet de har beregnet er 94,2kW batteri buffer er større en jeg trodde, faktisk rundt 11% 


Batteri "Thermal Manegement" er det  beste de har sett.


https://youtu.be/3fgNb0nrf-Q

6
Jaguar i-Pace / Sv: Ny 100kW oppdatering (H216)
« på: Lørdag 18. Mai 2019, klokken 11:34 »
Hei Daktari. Takk for info om spenning og ladeeffekt. jeg er enig med det, hvis etter en nye oppdatering til BCCM (H216) jeg ikke få 100kW ladeeffekt, tid til å tenke hvordan jeg sett i gang en garanti sak mot Jaguar.

Her er Jaguars Service Action H216 den er på nederlansk men ikke så vansklig å oversette.

 [ You are not allowed to view attachments ]

7
Jaguar i-Pace / Sv: Ny 100kW oppdatering (H216)
« på: Fredag 17. Mai 2019, klokken 10:04 »
På søndag 12 mai min datter ladet på Fortums Hyperlader på Rygge på vei hjem fra Sverige. Som du ser i bilde ladeeffekt var veldig lav. SOC på start var 38% og ladeeffekt 45kW max ladeeffekt var 55,9kW etter 15 minutter.  Ladestrøm var 135A og 200A er nødvendige for å lade med en effekt av 100kW. Bil var på verksted i mars og testet og svar jeg fikk var 100kW lading var OK. På grunn of det er veldig vansklige å få batteri oppvarmet, jeg ventet å test lading på en Hyperlader når ute temperatur var "normal".

 [ You are not allowed to view attachments ]

På Topix jeg har H216 som en "Outstanding Campaign" og vil ta kontakt med min forhandler neste uke.

Link er fra INSIDEEVs (mars 2018) og beskriver en test i Nederland av 100kW lading med en I Pace med en SW oppgradering. Grafen vises lading fra 10% til 100% for og etter og fra 10-35% ladeeffekt var mellom 100kW-105kW. Kansje H216 er for the samme fix?

https://insideevs.com/news/343335/jaguar-i-pace-can-charge-at-100-kw-after-update/

Den høyeste ladeeffekt jeg har oppnåd er 70kW og som sagt batteri temparatur har mye å si. Hvis årsaken til en ladeeffekt av 56kW i mai er en kaldt batteri, etter nesten 50km kjøring på motorvei hastighet. Jeg er ikke sikkert H216 er den reelle fix vi trenger, men forhåpentligvist en viktig skritt i riktig retning.

Tesla har nylig sendt ut en oppgaredering som vil automatisk varme opp bilens batteri hvis du navigere til en Superlader. I min mening Jaguar må også implemtere en tilsvarende "feature" hvis vi kan altid forventer max ladeeffekt uansett årstidspunktet.

8
Jaguar i-Pace / Sv: Blå industrikontakt 16A
« på: Lørdag 20. April 2019, klokken 09:30 »
Hvis du har en Tesla UMC med en blå adapter (han) du kan bruke den eksisterende 32amp kurs med en blå hun kontakt. Du vil fa en lader effekt av rundt 7kW/timer. 7kW/timer er max effekt unasett du har 230/400 Volt 3 phase TN nett  eller vanlig 230V IT nett.

Fordel med Tesla og Etron er de begge har støtte for 3 phase lading (hvis du er koblet til en TN 400Volt nettverk) fra 11kW-22kW/Time avhengig av hvilken "On Board" lader bilen har.

Problem med å endre kursen til 16amp og beholde den blå kontakt løsning, er at Tesla's UMC vil prøve å trekker 32amp og som alle vet, i motsetning till Tesla, Hyundai og KIA, det er ingen mulighet med I Pace for manuelt justering av effekten.  Hvis du kobler Tesla's UMC til en shuko adapater, hvis jeg huske riktig Tesla's lader vil trekke rundt 12amp. Ladereffekt er justert automatisk avhengig av hvilken adapter er koblet til Tesla's UMC.
Når jeg først fikk min I Pace i october i fjor Jeg hadde samme løsning og lading gikk uten problem med Tesla's UMC med 32amp kurs og blå kontakt.

Årsaken jeg sluttet å bruke min gamle Tesla UMC, var behøv for styring av start og slutt tid for lading på grunn av alle problemene med Jaguar "Timed Charging" som er fremdeles helt håpløst. Problem nr 2 hadde ingen jørdfeil type B installert (som var ikke nødvendige i 2013) men er påkrevd nå. Kjøpt en ElviBox (som hadde jørdfeil type B innbygget) men "Timed Charging" er ikke ende støttet men beskrivelse av muligheten for "Timed Charging" i specs ga inntrykk det var mulig. Idag jeg vil har kjøpt en "Wallbox Pulsar" den har alt du trenger for å styre når du vil start og stopp lading.

Juice Booster har en førdel for du kan bruker en Blå kontakt og justere ned effekten til 16amp men denne er ikke bilig og med 5 års efaring med en Tesla Model S jeg aldri ladet med en Bla kontakt noe annet sted enn hjemme. Jeg vil har beholdt den 32amp kurs kjøpt en brukt Tesla UMC og ventet til ellers Jaguar "Pull their Finger Out" og komme med "Timed Charging" app funksjonalitet som Tesla, eller kjøpe en hjemmelader med samme funksjonalitet som "Wallbox" levere idag.

9
Jaguar i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
« på: Torsdag 21. Mars 2019, klokken 09:51 »
Bil var på verksted 11-12 mars hurtilading og OTA oppgradering var ikke installert igjen, på grunn av jeg fikk den i November. Infotainment var oppdatert til 19A men ingen 15.2 fremdeles på 14.2. Flere andre oppdatering var installert, blant an en til BCM, men ikke fikk skriftlig hva var faktisk gjørt.

Tripteller info var reset for A og B tapt alle historik siden November!
HUD var set til AV

Min Home skjerm innstilling var slettet. Oprettet igjen og pa Min EV tile er ikke Regen niveau ikon og de 2 andre ikoner alltid synlig.

Fremdeles problem men kobling til Jaguar In Control med en Android telefon (Nokia 7 Plus og Samsing S8) inn og ut flere ganger med USB kontakt, for appen vill åpne. Men Android Auto ingen problem. Prøvd en iPhone og sammenlignet med Android Auto, Car Play var i min mening, mye bedre.

Dimmer på lysstyrke som er en brytter under dashboard på venstre siden, virker av og til men mest ikke, og lysstyrke er alltid på max.

På 19A "Climate" When auto is selected, changing the distribution mode will cancel the auto and the blower speed in the rotary dial will now change to its previous value".

Med manuelt AC vifter var satt til 1, satt AC til Auto og endret luft fordeling, vifter hastighet var satt til 3

Hurtilading kommentar ettter de diverse oppgraderinger, vil skriver en innlegg senere.




10
Jaguar i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
« på: Lørdag 09. Mars 2019, klokken 09:04 »
Som info her er en bilde av var er oppdatert med H159V4 det er ikke en SW versjon nr. men en Jaguar "Service Action/Publication" nr. Hvis du fikk den oppdatering gjennom en "Manual Patch" som jeg fikk tilbake i november/december er ikke din VIN en del av den oppdatering. Min bil skal på verksted på mandag og jeg håpe de vil installere denne OTA og 100kW oppgradeing igjen, på grunn av lav effekt når jeg har prøvd lading på flere 100kW lader. Det er fullt mulig problem er "ColdGate". Igår jeg ladet på en 50kW lader på Rud og fikke etter 30 minutter 24,6kW som er nesten 50kW/timer. Hadde ikke kjørt langt,bil var ikke pre conditioned og ute temperatur var +6c. På 30 minutter SOC gikk fra 8% til 37%. Siste gang jeg fikk en slik effekt var begynelse of november.

Som du vil lese, det er ingen info om forbedret lading effekt fra 50% - 80% Oppdatering vil hjelpe opp til 50% og redusere lader tid fra 0% - 80% med rundt 15%.

 [ You are not allowed to view attachments ]

11
Jaguar i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
« på: Mandag 04. Mars 2019, klokken 20:14 »
19C Readme

 [ You are not allowed to view attachments ]

12
Jaguar i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
« på: Mandag 04. Mars 2019, klokken 20:13 »
Her er 19C "Readme"

13
Jaguar i-Pace / Sv: Hurtigladere I-Pace, Hvilken erfaringer har I-Pace kjøpere?
« på: ſøndag 24. Februar 2019, klokken 12:27 »
Hei Z4rd. Den bilde av "48,25kW/h delivered" i 1 Timer og 10 minutter var ikke min bil men en annen I Pace som var levert forrige uke. Han ladet på en vanlige 50kW lader og du er helt riktig at snitt effekt var rundt 41,5kW. Han som eiet bilen hadde ingen forstæelse for hvor bra den effekt var med en SoC på 96%

14
Jaguar i-Pace / Sv: Hurtigladere I-Pace, Hvilken erfaringer har I-Pace kjøpere?
« på: Lørdag 23. Februar 2019, klokken 22:39 »
Beklager bilde var veldig stor.

 [ You are not allowed to view attachments ]

15
Jaguar i-Pace / Sv: Hurtigladere I-Pace, Hvilken erfaringer har I-Pace kjøpere?
« på: Lørdag 23. Februar 2019, klokken 22:36 »
Helt enige med en mulighet å se var batteri temperatur er. For Jaguars del vil har enkelt forklart hvorfor du ikke for max effekt når du begyner å lade.

Ladet på Skøyen idag kl 17:29 +4c hadde god regen. Ladet på den nye 175kW Fortum lader og effekt startet på 42.8kW med SoC på 29%

Etter 7 minutter  var på 47.5kW/H

Max effekt etter 21 minutter var 64kW/h med SoC% 50%

Sluttet å lader etter 25 minuter med SoC 56% og effekt var ned til 61.7kW/h

Jeg ladet for 21 minutter og fikk inn 23kWh som tilsvare ca. 65kW/h

Der var en annen I Pace lading på en 50kW lader og han sa at han fikk ikke denne 175 kW lader å virke. Hans bil var levert denne uken, SW versjon for infotainment var 18D men telematikk var 14.2 samme som min bil som var levert midten av october og oppdatert til 100 kW og OTA i november.

Den som var utrolig interessant var lader hastighet på en 50 kW lader

 [ You are not allowed to view attachments ]

I løpet an 1 time og 10 minutter hans bil hadde ladet med 48,25kW til 96% jeg gjette SoC når han begynte var rundt 43%

Ser ut som lading på en 100+ lader etter 50% er verdiløs og mye billige å lader på en 50kW lader.

Jeg er så skuffert over manglende informasjon fra Jaguar! Bil er helt top, jet besøkt Audi Billingstad denne uken og  i min mening bygge qualitet innvedige på I Pace er på høyden med E Tron når jeg sammenligne med en FE. Der er en del hard plast under dashboard på E Tron som vi ser også i I Pace. Men i min mening (og jeg er veldig kritisk) opplevd qualitet i I Pace er på høyden med E Tron. For resten i HSE of FE du får elektrisk sete pute førlenger som er manulet på E Tron! Infotainment på E Tron var my raskere en I Pace.Men den jeg kan lever med,
men lader hastighet NEI!



Sider: [1] 2 3 4