Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MM

#1
ID.3 / Sv: Hvordan løse ut ladekabel?
torsdag 03. desember 2020, klokken 12:03
Takk for forslag. Det løste seg morgenen etter ved å bruke den fysiske nøkkelen. Vet ikke om det var en barnesykdom eller noe annet...
#2
ID.3 / Hvordan løse ut ladekabel?
onsdag 02. desember 2020, klokken 21:43
Er det flere måter å løse ut ladekabel på når bilen har stått til lading på en zaptec stasjon? Har stoppet lading på zaptec og forsøkt å låse og åpne bilen, men får ikke løsnet ladekabel. Hvordan kan jeg løse ut ladekabel fra bilen?

I min egen bil er det knapp på skjermen til å løse ut ladekabel, men klarer ikke å finne tilsvarende i ID.3 (og hadde jeg funnet en digital bruksanvisning så kunne jeg selvsagt lett der, men det finner jeg heller ikke).
#3
Her er fasiten (til nytte for neste elbilist):

Selv om det står på nett og på ladestolpene, får man ikke kjøpt ladekort på servicetorget. Vi ble henvist til Kiwi Selstadgården. Der solgte de ladekort fra 25kr - 200kr. 2 kr = 1kWt.

Det første ladekortet viste seg å være tomt (viste 00 på ladestolpen og den lot seg ikke åpne). Neste fungerte, stolpen åpnet seg automatisk og vi fikk lada. Ladet på 13A siden det ikke sto noe om begrensninger, men ladingen stoppet etter ca en time. Så greit å enten sette ned effekten (hvis man har mulighet) eller være litt obs hvis man bruker de. 

I følge servicetorget er det fortsatt gratis parkering i kommunen.
#4
Lading på feriehuset gikk skeis, da det viste seg at strømmen i båthuset ved parkeringen var kappet, og tre skjøteledninger og +100m kabellengde er ikke fristende fra et gammelt hus.

Noen som vet om ladestasjonene i Måløy fortsatt er slik at man må ha et eget spesielt kort fra servicekontoret?

Hvor mye lading (kr eller kWh) er inkludert, og er det ingen hurtigladestasjoner/22kW i byen heller?
Og er ladestasjoner.no korrekt i at alle har ubegrenset ladetid? Bor på en øy utenfor og har bare 20 km rekkevidde igjen.
#5
Har hun forsøkt å vente litt før hun plugger inn? Jeg pleier å vente 10-20 sekund før jeg plugger inn kabelen og har ikke hatt problemer med å bruke de. Ved første gangs bruk, nytt kort eller sms kan det ta noe tid før all kommunikasjonen er gått frem og tilbake og den gir strøm ut.
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading ved Savalen, Tynset
torsdag 05. januar 2017, klokken 10:21
Du kan også tipse de om at Tesla gir bort gratis ladestasjoner hvis de vil ha en eller flere Destination Chargers: https://www.tesla.com/no_NO/destination-charging
#7
Zoe / Sv: Offentlige ladestasjoner med TN nett
lørdag 27. desember 2014, klokken 15:40
Her er en liste over offentlige ladeplasser med TN-nett der du får ladet Zoe: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=13414.0
#8
Lading av Tesla / Sv: Hurtiglading av Tesla Model S60
torsdag 13. november 2014, klokken 20:50
Har fått 97kW en på det høyeste(dette var kun et par minutter). Batteriet var da på under 5% resterende rekkevidde. Men, vanligvis får jeg ca 80kW  i starten ja. Min erfaring er at mellom 20%-50% pleier den å få 70kW-50kW. Deretter synker den jevnlig fra 50kW-25kW på 80%. Var i Tyskland for noen uker siden og ladet fra ca 5% opp til 100% ved to anledninger. Dette tok nesten 1 time og 45 min. Ca en time fra 5% til 80%.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: bekymret over kvalitet..
tirsdag 11. november 2014, klokken 21:22
28000 problemfrie km siden April. Kjempefornøyd :)
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Type2 mode3 ladekabel i Bodø
lørdag 08. november 2014, klokken 00:11
Sitat fra: sn0le på fredag 07. november 2014, klokken 23:28
Sitat fra: MM på fredag 07. november 2014, klokken 14:28
Er usikker på om Rica Fauske er 22kW, på ladestasjoner.no står det at denne bare er 7,4kW.
De var 7,4kW til å begynne med. Men de har fått trafo og dermed 400V og 22kW.
Det samme gjelder Namsskogan Hotell og Camping.
Begge lokasjonene er satt opp i forbindelse med e-Route 71 som Bellona, Salto og Sønnico samarbeidet om.

Ok. Jeg var litt usikker for på nettet sto det 7,4kW flere steder, og på ladenå! Appen sto det 22kW. Bra det var sistnevnte som stemte! :)
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Type2 mode3 ladekabel i Bodø
fredag 07. november 2014, klokken 14:28
Bra at det ordnet seg. Jeg var ikke like heldig forrige uke da jeg var på jakt etter det samme.

Det er forresten ikke noe 400V på Innhavet, så du gjør lurest i å satse på mellomlading på Fauske, evt ta ferja til Svolvær for å benytte 22kW laderen der. Er usikker på om Rica Fauske er 22kW, på ladestasjoner.no står det at denne bare er 7,4kW.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Type2 mode3 ladekabel i Bodø
fredag 07. november 2014, klokken 11:01
Har du sjekket om en av bilforretningene som selger elbiler der oppe har det inne? F.eks BMW eller VW? VW sender originalt med Type 2 - Type 2 kabel i E-Up og E-Golf, men denne er beregnet til 16A, ikke 32A. Jeg vet ikke om du får brukt denne på en 22kW hvis du reduserer antall A bilen skal trekke.
#13
Model S 2013 - 2022 / Noen i nærheten av Fauske-Innhavet-Narvik?
torsdag 30. oktober 2014, klokken 15:51
Noen i nærheten av Fauske-Innhavet-Narvik nå?
Enten med type 2 kabel eller Kirkebøs adaptersett?

Behøver lade-hjelp, send meg en PM.
#14
Lading av Tesla / Sv: Aspøya superlader ute av drift fra 08.10-10.10
onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:42
Det står også i navigasjonen min under Superchargers "Aspøya closed Oct 8-9".
#15
Model S 2013 - 2022 / Aftenposten søker Tesla-eier
mandag 08. september 2014, klokken 22:54
Ser på Aftenpostens Facebook side nå at de søker etter en Tesla-eier til intervju.  Bør helst fylle stereotypen, dvs pendle til Oslo sentrum og komme vestfra (dermed faller jeg utenfor på flere vis). Håper det ikke blir enda en negativ artikkel og håper en oppegående forum-bruker melder seg som frivillig offer for å unngå det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA