Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Batteribill

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Ta ut ladekabel i fart!!
søndag 11. juni 2017, klokken 13:29
Sitat fra: elektrolux på mandag 22. mai 2017, klokken 09:31
Takk for oppdatering.

Logisk nok i ettertid. Bilen tror ladekabel er tilkoblet, altså noe med ladeporten.

Litt rart at du blir belastet for dette som må betraktes som opplæring av verkstedsteknikkeren. Du betaler jo allerede for en spesialist, men her virker det ikke som du har fått det.

En slik feil burde ikke koste mer enn 1 times arbeid + ev. deler.
Helt enig. Dette burde ikke tatt lenger tid enn du antyder. Er ikke særlig imponert over servicen. Den dagen de fant det ut var jeg fast bestemt på å hente bilen uansett. Og eventuelt finne ut av det selv. Kunne godt tenke meg å bruke et annet verksted neste gang, men vet ikke hvem her i Haugesund.   Noen forslag?   De sa tilogmed at det helst var servicer de ville utføre fordi det var mye mer å tjene på. Hvis jeg hadde jobbet der ville jeg hatt en annen holdning.

Jeg kommenterte flere ganger til de at det måtte være noe feil i signalene fra ladekontakten. Og at dette måtte gå inder opplæring. De påstår å ha trukket av 4-5timer på regningen. 

Er det normalt med 1600,- i timen? Har ikke mye erfaring med merkeverksted så jeg ble sjokkert.


Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Ta ut ladekabel i fart!!
fredag 19. mai 2017, klokken 18:57
Sitat fra: Batteribill på fredag 05. mai 2017, klokken 23:05
Sitat fra: sylwester på onsdag 03. mai 2017, klokken 02:48
Høres ikke bra ut. Du får holde oss oppdatert på hva det er.
Ikke noe nytt fra Nissan. Syk tekniker får ikke gjort noe.  Og hvor mange timer skal man la de bruke på feilsøking...tenker at de bør jo ha kunnskap om en bil som er deres egen og nå passert 6år gammel...         Men hvordan fungerer det om man kobler fra ombordladeren? Hvis feilkilden ligger der, lurer jeg på om man kan kjøre uten eller vil bilen "nekte" fordi den mangler en del?
Ny oppdatering fra verkstedet. Bilen er ferdig og går igjen
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Ta ut ladekabel i fart!!
fredag 05. mai 2017, klokken 23:05
Sitat fra: sylwester på onsdag 03. mai 2017, klokken 02:48
Høres ikke bra ut. Du får holde oss oppdatert på hva det er.
Ikke noe nytt fra Nissan. Syk tekniker får ikke gjort noe.  Og hvor mange timer skal man la de bruke på feilsøking...tenker at de bør jo ha kunnskap om en bil som er deres egen og nå passert 6år gammel...         Men hvordan fungerer det om man kobler fra ombordladeren? Hvis feilkilden ligger der, lurer jeg på om man kan kjøre uten eller vil bilen "nekte" fordi den mangler en del?   
#4
Leaf 2010-2017 / Ta ut ladekabel i fart!!
tirsdag 02. mai 2017, klokken 23:21
På vei til jobb gikk plutselig Leaf i Neutral og sier at jeg må ta ut ladekabelen. Måtte bare trille til siden og konstatere at jeg ikke kom videre. Noen som har hørt om dette problemet? Virker som noe feilsignal som gjør at bilen tror den står på lading. Prøvde å koble fra 12v batteriet men ingenting hjalp. Falck ble redningen så får jeg håpe det løser seg i morgen. Tips mottas med takk!!

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

#5
USAleaf / Sv: Hva med parkeringslys ved import av USA-Leaf?
tirsdag 15. april 2014, klokken 17:55
Min USA leaf gikk rett igjennom hos biltilsynet. Ikke noe gule parklys på den.

Arild
#6
Elektriske utfordringer / Sv: Import fra US
fredag 21. mars 2014, klokken 21:18
Ta ut sikringen for tåkelys. Og bryterne på auto og tåkelys. 
Da har man alltid Nærlys.  Litt piping men det blir man fort vant til. 
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Min første elbil :-)
onsdag 05. februar 2014, klokken 11:30
Du har mye å glede deg til.
#8
Lading / Sv: Hvor ofte bør/kan jeg lade bilen min?
onsdag 05. februar 2014, klokken 11:26
Jeg lader hovedsaklig til 80% over natten, kjører variert i jobb som gjør at jeg noen ganger setter på lading igjen på jobb midt på dagen, og noen dager blir det lading når jeg kommer hjem på ettermiddagen. For å ha strøm til kveldskjøring. Dette gir mye klatt lading noen dager. Men tror det er bedre enn 100% eller under 20%

Arild

#9
Lading / Sv: Behov for å starte lading og forvarming samtidig?!
tirsdag 04. februar 2014, klokken 18:15
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 04. februar 2014, klokken 16:06
Sitat fra: Batteribill på mandag 03. februar 2014, klokken 23:13
Er det en annen måte jeg kan stille inn slik at den begynner å lade etter forvarming?

Nei, du kan bare styre om du vil prioritere varme eller lading når bilen lader.
Er problemet at ~96% kapasitet ikke er nok til å kjøre t/r?

Thomas

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2

Greier meg stort sett med ca80%, men kunne tenkt meg å ha 80% ved start om morgenen og ikke ca 75%. Har kort vei til jobb, men kjører variert i jobb og noe på ettermiddag. Har 16A lader.

Arild
#10
Lading / Sv: Behov for å starte lading og forvarming samtidig?!
mandag 03. februar 2014, klokken 23:13
Sitat fra: Lynet på mandag 03. februar 2014, klokken 22:47
Det bekrefter vel min mistanke om at det blir lite lading ved varming og 10A ladekladd.

Skulle vært mulig å styre effekten på varmeapparatet til maks 2kw, som i eco. Er det noen som tar jobben med å få Nissan til å fikse det  ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Hadde jeg kunnet programmering og forstått bilen, hadde det vært supert å få det til.
Det hadde vært veldig kjekt å ha denne muligheten. Forstår ikke hvorfor Nissan ikke har tenkt på det.
Burde ikke være noe problem, det er vel en software sak?

Jeg har ikke fått til lading etter forvarming når lading er innstilt til alltid å starte lading ved isetting av kabel. står fast til 80% og lader til 100% ved å trykke knapp ved behov.
Grunnen til å ikke bruke tidsinnstilt lading f.eks. 80% kl 0800 er at jeg ofte ønsker å starte lading etter jobb, uten å trykke på knappen. og samtidig ønsker maks 80%.

Er det en annen måte jeg kan stille inn slik at den begynner å lade etter forvarming?

2011 USA Leaf



#11
Dekk / Felger / Sv: Hjulmutter trøbbel!
onsdag 20. november 2013, klokken 20:56
Sitat fra: bjoris på onsdag 20. november 2013, klokken 09:55
Sitat fra: Batteribill på tirsdag 19. november 2013, klokken 22:39
Jeg skulle bytte dekk på lørdag kveld, men alle muttere var feil. Stigning stemte ikke med bolt. Sentreringsringer var og feil. Men fikk kontakt med leverandør etter 2min. Han skulle ordne nye på mandag, og det gjorde han så jeg fikk byttet dekk i går kveld.

Sent from my GT-N8020 using Tapatalk

SørImport?

Mine hadde ikke sentrering, noen som vet om det alltid skal være det på uorg.felger, jeg har Dezent felger... Hmm må ta en tur til det lokale verksted igjen å få på dette dekket...

Ikke SørImport for min del.

Har fått alt levert via Andy. Edacots. Fornøyd så langt.


Sent from my GT-N8020 using Tapatalk

#12
Dekk / Felger / Sv: Hjulmutter trøbbel!
tirsdag 19. november 2013, klokken 22:39
Jeg skulle bytte dekk på lørdag kveld, men alle muttere var feil. Stigning stemte ikke med bolt. Sentreringsringer var og feil. Men fikk kontakt med leverandør etter 2min. Han skulle ordne nye på mandag, og det gjorde han så jeg fikk byttet dekk i går kveld.

Sent from my GT-N8020 using Tapatalk

#13
Leaf 2010-2017 / Sv: 162 Leaf på finn
onsdag 13. november 2013, klokken 22:36
Nå er det snart et halvt år siden jeg var innom. Så det har nok blitt kurs på de.  Jeg ble nok litt negativt innstilt etter diverse uttalelser fra daglig leder. Han har nok sin grunn til å være negativ til importbiler, men det ga ikke meg noe lyst til å kjøpe bil der. Heller ikke ta service. Smøre bremser kan jeg gjøre selv når jeg skifter dekk. Det er vel ikke så mye annet som skjer på servicen.

Sent from my GT-N8020 using Tapatalk

#14
Leaf 2010-2017 / Sv: 162 Leaf på finn
onsdag 13. november 2013, klokken 22:11
Det er nok en hel del selgere på finn som bare skummer toppene så lenge det varer. Men det er fritt valg hvem man vil kjøpe av. Selv kjøpte jeg av en på finn, men opplevde at han hadde god greie på bilen. Når det gjelder Nissan Haugesund var jeg ikke imponert av servicevennligheten når jeg var innom og snakket med de. Forstod det også slik at det var ingen på verkstedet som hadde kurs i leaf, og spørsmål angående batteritest/historikk e.l. kunne de ikke svare på.
Det ble usa leaf, 2011 mod til 150000 for min del. Og til nå har det bare vært positivt. Så lenge man kan klare seg uten carvings, navigasjon, redusert radio o.l. er usa leaf et klart rimeligere alternativ enn norsk.

Sent from my GT-N8020 using Tapatalk

#15
USAleaf / Sv: USA leaf 2012 heater
torsdag 07. november 2013, klokken 22:41
Har du prøvd å demonrere den gamle ptc heateren? Hvordan ser den ut inni og hva er det som ikke virker lenger inni der?

Usa Leaf 2011 modell.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA