Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hkaspenberg

#1
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
onsdag 04. september 2019, klokken 22:56
Sitat fra: daktari på onsdag 04. september 2019, klokken 09:49
Det er jo ikke så rart at Model 3 har en del hjulstøy med 235/40 R19 eller 235/45 R18. F.eks. ca 5. år gammel BMW 5-serie har 225/55 R17 som standard med 2 cm høyere dekksider, noe som jo demper vibrasjoner mer effektivt (forutsatt ikke Run-flat).
Jeg har en 320 med den dekkdimensjonen - orginale Pirelli(?) bein-tunge run-flat som nå er litt slitte etter nesten 6 år. Det er like mye dekkstøy i BMW'en som i TM3.Litt annen karakteristikk, men omtrent samme subjektivt opplevd støynivå. 

;-D Hans
#3
Samme med de gamle ladestolpene i Oslo som hadde Shuko-kontakter. Shuko holder ikke i lengden dersom flere lader, eller at de står utendørs. Jeg kjøpte med min første elbil, en Kewet 5 i august 1999, fikk garasje med stikk i 2001, og benyttet samme stikk for å lade helt frem til mars i år hvor jeg la opp en ladeboks for å kunne få 16A til TM3. 18 år på samme stikk med 10-13A belastning uten noen problemer. Men så fulgte jeg også med og smurte opp kontaktflatene et par ganger i året. Null problemer.
#4
Sitat fra: silverwrx på fredag 16. august 2019, klokken 12:18
Øh, er på 9dager ventetid på service hos Tesla på Rud i Bærum. Og 15dager før det.

Har booket og vært der to ganger på en måned. Fikset alt og litt til begge gangene.

Bestiller i app og. Ekstremt smooth.

Har og en ny BMW 3 serie, der har jeg ikke lykkes med å bestille time, skal fikse en recall på styringen. Selv nettbestilling gir bare en retur Mail om å ringe de. Ringt 4x uten å komme igjennom.

Selv om vi ikke skal diskutere BMW her inne: Fikk samme tilbakekalling på styringen på min 320 og bestilte over nett på Bilia Skøyen - fikk til og med velge navngitt mekaniker og fikk tilbakemeling per e-post fra vedkommende mekaniker samme ettermiddag. Så det virket. Timen for fiks er ikke før 25/9 dog.

Til Tesla: Bestilte fiks av panelgap (skjevt montert trunk, TM3) over appen 1/8 hos tesla Skøyen (siden innsending av karrosserifikseskjema i mars og april ikke førte til noe) og fikk først time 21/8, deretter fremskutt til 8/8 med melding om at de skulle inspisere før timen 21/8 - resultatet var at de fikset problemet i løpet av 40 minutter 8/8!

Så det har blitt forbedringer!

;-D Hans
#5
Lading av Tesla / Sv: model 3 priority my ass
onsdag 14. august 2019, klokken 11:30
Sitat fra: Handyman på onsdag 14. august 2019, klokken 09:58
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. august 2019, klokken 08:13
Virker som diskusjonen strengt talt døde ut i mai, så det ble kanskje ikke den store krisen allikevel.
Årsaken til dette er vel at alle laderne gradvis har blitt utstyrt med CCS.
Av de SuC jeg har besøkt har i sommer har alle stolpene også hatt CCS.
Er det mange andre SuC enn Lier som ikke har CCS nå?
Solli vest for Sarpsborg har ikke CSS.

;-D Hans
#6
Har kun god erfaring med Rud og Skøyen. Jeg skriver i entall siden jeg har vært kun en gang hvert sted for å justere/fikse noe småtteri som ikke var Ok ved leveranse. Gjelder TM3.
#7
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Knerten - en gul(l)bil!
tirsdag 13. august 2019, klokken 10:23
Sitat fra: Kewetķnerten på onsdag 07. august 2019, klokken 15:54
Hei Hans, fint takk, jeg sjekker.  Hvis ikke kan jeg jo sette Nicad batteriene over i Buddyen og la Knerten hvile blant veteranene imens.  Må de byttes på noen spesiell måte for ikke å ødelegge noe i så fall?  :-)

NiCad-blokkene er noe høyere enn blybatteriene, slik at seteramma og batterikassa under må forhøyes noe, noe du enkelt ser hvordan er gjort på Knerten. I tillegg slanker du bilen med 300 kg, slik at fjærene må kappes 1.5 tørn, hvis ikke blir det "styltebil". Laderen må også flyttes over da ladeprofilen for NiCad er annerledes enn for bly. Det er vel det hele.

;-D Hans
#8
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Knerten - en gul(l)bil!
tirsdag 06. august 2019, klokken 22:28
Usikker om bakhjulsopphenget er likt på de to rammene. Jeg mener de endret litt på svingarmgeometrien når de bytta til den nye gearkassa. Du får forsøke å måle litt.

;-)) Hans
#10
Model 3 / Sv: Justering av bakluke - DYI?
torsdag 04. juli 2019, klokken 12:26
 [ You are not allowed to view this attachment ]

Så var det det med bakluka da...

;-D Hans
#11
Model 3 / Sv: Justering av bakluke - DYI?
torsdag 04. juli 2019, klokken 08:21
Sitat fra: daktari på onsdag 03. juli 2019, klokken 16:41
Tips:ta en skjermdump av bildet når det er åpent på mobilen.
Funka, men hva med justering av bakluka? Noen som har forsøkt?

;-D Hans
#12
Model 3 / Justering av bakluke - DYI?
onsdag 03. juli 2019, klokken 15:35
På et innlegg på en av-mange-tesla-facebook-grupper-som-er-umulig-å-finne-igjen ble det påstått at det er enkelt å justere bakluka selv. Vel, jeg har lyst til å prøve men er ikke sikker på om jeg tør! Alternativt er å vente månedsvis på karrosseriverkstedet... Noen som har forsøkt?

[ You are not allowed to view this attachment ]

;-D Hans
#13
Sitat fra: Myrvang på lørdag 15. juni 2019, klokken 14:50
Har du plass og ikke trenger de 20.000,- du får for den er det en no-brainer.
Bilen er verdiløs men har stor nytteverdi og er tilnærmet gratis å ha stående.
Nemlig - angrer litt på at iOn'en ble solgt nå - den var utrolig kjekk å ha stående...  :o

;-D Hans
#14
Model 3 / Trøbbel med app i dag
fredag 21. juni 2019, klokken 21:16
App har ikke klart å kontakte bilen siden 15:57 i ettermiddag. Bilen har heller ikke sendt inn noe data siden da. Hmmm.
#15
Min iOn gikk til slutt for 40.000 - hadde bud ned mot 30...  :o
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA