Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - danandersson

#1
Men man må ha abonnement på tlf. som ligger i bilen?
#2
Pang, sa det, etter en kort kjøretur idag.  Så rant vannet(?).
Noen i Trøndelag som kan se på bilen, rep. ev. kjøpe den?
#3
Enkle batterispørsmål / Kontroll med batterilading
tirsdag 02. juni 2009, klokken 00:04
Kjøpte Think (2002) 55000 km for noen uker siden. Alt er vel! Men vurderer en "Revnedings". Det er snart to år siden spørmålet ble stilt her på forumet: "Lurer på om det er mange som kar kjøpt dingsen til Revne?" (Se egen tråd "Batterikontroller") Forhørte meg om et slikt instrument for to dager siden. Flerfoldige tusen kroner ... Er det flere som har erfaringer nå?
#4
Meg og min elbil / Sv: Elbilwiki
søndag 31. mai 2009, klokken 21:41
Med utgangspunktet at denne tråden handler om Elbilwiki - hvilket er et meget positivt tiltak - så husk at sånne som meg er avhengig av å få en del ting inn med teskje ... Derfor bør dere henvise videre til egen artikkel om "serviceinstrumentet" i artikkelen om prosedyre for vannfylling her: http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Think:Prosedyre_for_vannservice.
Ikke ta for gitt at jeg vet hva et serviceinstrument er, selv om jeg kanskje burde vite det :)
Igjen - veldig positivt!
#5
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: ORDFØRERAVTALEN
tirsdag 19. mai 2009, klokken 08:47
Våger meg på en gammel tråd. Hvor mange el-biler pr 1000 innbyggere i Asker? Kunne vært artig å sette opp en oversikt over dette for hele landet ...? Det kan jo bidra til litt opperksomhet. Finnes det noe skrevet i media om dette med "flest elbiler"?
#6
Inntrykket mitt er at det nå "koker" i lesermassen på grunn av misnøye med de nye sidene. Blant annet virker ikke lenkene i det gamle forumet.
En annen ting er at admin er helt taus i denne tråden. Hvorfor ikke være på banen og gi litt innføring og forklaring til de som lurer?
#7
Ja, det er egentlig enkelt å ordne en slik lapp. Tenkte det var en plast-dings som måtte til. Takk for tips! :)
#8
Hei, Thinken jeg nylig kjøpte mangler venstre del av gir-dekselet, altså ikke selve spaken - den har jeg, og alt fungerer. Men jeg ser ikke hvilken posisjon (bokstav) giret står i. Har klistret på små bokstav-lapper. Noen som kan hjelpe?
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Buddy/Reva
mandag 11. mai 2009, klokken 19:49
Unnskyd at jeg blander meg: Jeg synes at spørsmål om sikkerhet er lite framme i slike diskusjoner ...  :)
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Hallo Trøndelag
mandag 11. mai 2009, klokken 12:06
Hei, ja, det er en god ide å samles. For min del (+ en kollega med Think) som kommer fra Brekstad, hadde det vært greit å møtes på Orkanger - hvis vi skal kjøre Thinken. Da hadde vi kommet oss fram og tilbake - med litt lading på Orkanger.
#11
Tja, tja ... det er mye ros til de nye sidene. Og det er fortjent. Men for en som ikke greier å holde styr på de mange begrepene, er det ikke så enkelt å finne fram på de nye sidene. Hva er forskjell på blogger, nytt samfunn, grupper, sosiale nettverk etc - som er noen av de begreper som er brukt på de nye sidene.
Jeg skjønner at behovet for å hente informasjon, behovet for å møtes på nettet, stille spørsmål og få svar, er forskjellig fra bruker til bruker. For meg er enkelhet stikkordet. Så spørsmålet etter en "wiki" (- hva nå det kan være? Er det et oppslagsverk?) synes relevant.
#12
Men en liten video på hvordan vannfyllinga gjøres skal det nok bli. :)
[/quote]
Hei,
noe nytt om videoen?
#13
Hei igjen, da har jeg vært på Vestlandet og hentet (på henger) min Think - kjørt i kommunal omsorgstjeneste - opp hit til Fosen. En liten rapport: Takk for gode råd, - det er godt å ha noe kunnskap med seg på en slik tur. Nå viste det seg at Fedje (utt: fæje ...) - var ei lita øy med noen smale veier på max 100-300 m lengde. Mye opp og ned var det heller ikke, masse "små svinger"  - og hver eneste vei-stump endte opp i gårdsplassen til noen ... Bare hyggelige folk som tenkte: Hva gjør hjemmesykepleien her i dag? Vel, vel - jeg kjørte rundt på øya slik du rådet meg, men etter en times kjøring var jeg kommet opp i en kjørelengde på 25 km - så jeg gav opp testkjøring "60 km+" som du foreslo.
Trygt hjemme her i Trøndelag har jeg imidlertid fått prøvekjøre. I dag kjørte jeg og min kone til sammen 93 km på én lading - uten varmeapparat, og det synes vi var bra. Konklusjon: Dette ser bra ut. Igjen - takk.
#14
Takk for et fyldig og instruktivt svar. Jeg har snakket med de som har hatt ansvar for bilen og de sier at de ikke har ladet bilen etter hver gang den har vært brukt, men når pilen har kommet på det røde feltet (selv om det etter det jeg forstår ikke betyr at batteriet er helt utladet). Hva med prisen? Slike biler selges med meget varierende priser. Jeg har en følelse av at denne prisen - kr. 69000,- 55000 km er OK. (+ at selger betaler halvparten av reg.omkostninger). :)
#15
Hei, jeg er klar over at det finnes mange god råd og tips her på forumet om kjøp av elbil. Men selv under emnet "enkle tekniske spøsmål" og under emnene på ulike bilmerker er både spørsmål og svar meget kompliserte for en som er helt nybegynner på elbil.
Nå har det seg slik at jeg i løpet av et par dager reiser fra Trøndelag til langt ned på Vestlandet for å kjøpe denne bilen: http://tinde.no/bil/think/city/hordaland/BL336665 Og da kunne det vært interessant å få tips: Hva skal jeg se etter når jeg prøvekjører? Hvordan får jeg inntrykk av batterienes tilstand ved en prøvekjøring? Hvis jeg oppnår toppfart over en lengre strekning, er det da et tegn på at batteriene i hvert fall ikke er helt ferdige, - eller hva? Hvor lenge kjører jeg en prøvetur før jeg merker at noe er galt eventuelt får bekrefet at alt er OK? Er prisen OK? Er det steder som er utsatt for rust på denne bilen? Bilen har vært inne til regelmessig vedlikehold hos Kverneland i Bergen. Sier det noe? Jeg har forstått at det har vært noen lekkasjeproblemer ved bakluka hos disse modellene - er det alle bilene som er utsatt for dette?
På forhånd takk for svar!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA