Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svesa

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: TPMS lampe lyser - noen tips
søndag 25. mars 2018, klokken 19:09
Hvilken type sensor sitter det en SL Premium 2014 fra USA?

Skal klone sensorene fra sommerdekkene, men VDO instrumenetet jeg skal bruke vil vite hvilket fabrikkmerke sensorene har....
#2
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Defekt energimeter?
tirsdag 07. november 2017, klokken 12:18
Hos meg lå feilen i instrumentet på begge bilene.. Byttet fra dele biler og da virket begge to.... Ulempen er at km standen ble feil.. :-)  Men man kan kanskje bare bytte ut selve enegimeter delen eventuelt.:-)
#3
Har alt av deler til Citroèn Saxo og Peugeot 106 electric. Har til enhver tid minst 5 delebiler inne. Har hele pakker og enkelt blokker som er rekondisjonerte og derfor sjekket hva de klarer av Ah - leveres med datautskrift av utladingskurve.

Kan også kjøre en full rekondisjonering av batteripakken din og på den måten få luket ut svake blokker som befinner ser i twilight zone. Disse byttes da med blokker som er så like som mulig de du har.

Har også en Peugeot Partner og en Berlingo delebil stående. Batteriene her er de samme som i P106 og Saxo.

Kjøper også opp biler som er tenkt skrotet. Henter da hos deg og gir kontant oppgjør!

Holder til på Kråkerøy utenfor Fredrikstad. Kan hente bilen om den er innenfor 10-12 mil.. (også Oslo med omegn)
#4
Solgt? Evt. pris?
#5
Tidlige elbiler: PSA / Defekt energimeter?
søndag 20. desember 2015, klokken 17:48
Hei.
Har nå to biler som begge har energimeter som ikke rikker seg fra null. Har EVlite og har ladet begge to opp til 100% og testet og kjørt, og ladet på nytt og de ligger fortsatt helt nede.... Evlite viser riktig %...

Den ene var død når jeg fikk den. Byttet da hele el-boksen (og rekondisjonerte batteripakka) og den tok da lading og alt ble bra, bortsett fra dette med Energimeteret. Den sto en stund og batterispenningen falt ned i under 30V, og jeg måtte derfor gi den "førstehjelp" ved å koble den til en annen bil via en ombygd varmeovn. (Noe jeg gjør stadig vekk og fungerer utmerket. (Går da opp til over 100V i løpet av ca 1 min..)

Problemet var at jeg klarte å kortslutte klypene etter de var tilkoblet bilen som fikk spenning.. Med resultat at klypene ble delvis borte... :-)  Når jeg da etter hvert fikk ordnet dette så virket ikke energimeteret på giverbilen heller.. Jeg vet ikke om denne hadde dette problemet fra før, eller om den tok skade av kortsluttningen... Kan den ha blitt skadet av dette?

Begge bilene fungerer utmerket men e-meteret ligger helt i bunn på begge to...
Hva som kan være feil?

Har tidligere opplevd at km måleren på andre PSA biler har ligget på bunn mens bilen har kjørt, og med et par slag på dashbordet har pila løsnet og flydd opp og vist riktig. Har prøvd dette nå på energimeteret, men det ser ikke ut til at det er feilen nå...
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Trenger råd fra erfarne Leaf-folk
tirsdag 03. november 2015, klokken 22:01
Hvorfor ikke kjøpe "nesten ny" bruktbil?
2013 modell med varmepumpe (199km) osv... og fortsatt 3 år igjen av garantien. Sparer ca.60.000,-. i forhold til tilsvarende ny bil. Om 2-3 år vil det ikke skille så mye på bruktverdien allikevel... 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=65931192&engine_fuel=0%2F4&make=0.792&ref=fas
#7
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo 2003 - Noob
lørdag 11. april 2015, klokken 23:07
Da får du ladelampe rundt 70-80%..? noe som tyder på fra ca 6 til 12 defekte blokker (av 20).
Hos meg vil det koste deg fra kr. 13.000,- til  20.000,- å fikse...
#8
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: P106e
lørdag 28. februar 2015, klokken 08:40
Hva er prisen du forlanger?
#9
Har flere delebiler i Fredrikstad med seter og skinner.... hvor bor dere?
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Bør man akselerere sakte?
onsdag 01. oktober 2014, klokken 00:18
Har kjørt Elbil i tre år og var på langtur, Fredrikstad - Lofoten, i sommer med en Tesla og er enig med deg. Ser ikke noe økt forbruk pga mye harde akselerasjoner så lenge man ikke får for høy fart og må bremse ned farten igjen. (Selv med motorbrems...)
Høy fart over tid derimot er killer. Teslaen likte seg best i 70 +/-. Så fort vi havnet opp i 90 eller mer økte strømforbruket mye.

Noe økt forbruk kan nok måles pga som du sier mer varme i drivverk, ledninger og elektronikk og kanskje dekk, men dette har ingen praktisk påvirkning av forbruket da det er over så kort tid.
#11
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Testing av batteri
onsdag 17. september 2014, klokken 11:39
Hvor bor du Mateusz? Jeg har komplett test-utstyr i Fredrikstad. Ring meg evt på tlf 90126600.
Er ofte i Oslo og kan evt. hente og bringe batteriene.
#13
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Problem med Citroen Saxo
tirsdag 15. juli 2014, klokken 14:44
Hvor har du bilen? Jeg holder til i Fredrikstad og kan se på den for deg og komme med en status på batteriene, evt bytte defekte blokker eller evt kjøre en full rekondisjonering på alle blokkene på en skånsom måte som ikke skader batteriene.

Sjekker først bilen og finner hva som er galt før vi kommer med an anbefaling på hva som bør gjøres og hva dette koster.

Nås også på tlf. 90126600
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: 350.000kr for ny batteripakke
fredag 16. mai 2014, klokken 20:09
Spurte Tesla men de sa de ikke hadde noen pris... men hva hvis du ødelegger batteriet selv slik at ikke garantien dekker det, eller at noen stjeler det :-)   Må jo kunne oppgi en pris? Noen som vet?

Stemmer denne (Riktignok en Roadster...)  : http://www.tv2.no/2014/04/24/underholdning/tesla/tv-2-hjelper-deg/5533999

Mener å ha lest at man kan kjøpe seg inn på et eller annet til en ganske ok pris så får man nytt batteri når man trenger det... ?  Kan dette ha vært i USA? Hva var i tilfelle prisen?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA