meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trollemor

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan Ev community
fredag 09. november 2018, klokken 06:33
Tusen takk for svar. Var Brand advisory board jeg snakket om ja. Da har jeg meldt meg inn
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Nissan Ev community
torsdag 08. november 2018, klokken 21:53
Flere som har fått invitasjon til å delta i dette? Er jo flott å kunne være med å påvirke, men er det egentlig bare en skjult form for reklame? Noen som har takket ka som kan dele erfaringer?
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
mandag 17. september 2018, klokken 16:57
Da har jeg prøvd meg på min første langtur med nye Leafen. Alt i alt er jeg veldig fornøyd, men det er ikke tvil om at forbruker er høyere på denne enn generasjon 1. Jeg har kjørt tilsammen 49 mil. Det er 22 mil en vei, med mye dårlige veier, mue opp og ned, og 7 mil på grusvei. Var på hytta uten lademulighet, så jeg måtte hurtiglade en gang på vei opp og en gang på vei ned. Hadde også en tur ned til bygda og opp igjen, dette var 37km med nesten bare grusvei. Med unntak av bygdetunet var snitthastigheten 60 km timen.
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Green race vs Nissan routeplanner
lørdag 08. september 2018, klokken 17:40
Det er jeg helt enig i!!! Problemet er jo når nissans egen routeplanner ikke tror det er mulig.... slikt skaper unødvendig usikkerhet. Hadde en tur på 11 mil i dag. Ca 500 høydemeter var en tur retur. Brukte 35% av batteriet. Blir litt frustrert over nissans egne beregninger. Jeg er sikker på at dette blir null stress, men enda mer sikker på at Nissan routeplanner er verdiløs
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Green race vs Nissan routeplanner
lørdag 08. september 2018, klokken 17:18
Jeg oppdaget nå at det faktisk finnes lader på veien, men der har ikke Nissan fått med seg i sin route planner
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Green race vs Nissan routeplanner
lørdag 08. september 2018, klokken 08:55
Etter å ha kjørt generasjon 1 noen år, ligger rekkeviddeangsten litt i ryggmargen. Nå har jeg kjøpt ny leaf, og planlegger en lengre og litt elbilutfordrende tur. I utgangspunktet tror jeg ikke denne strekningen skal være et problem, greenrace er enig med meg, selv med «idiotkjøring», men Nissan routeplanner er uenig. Da kjenner jeg plutselig på rekkevideeangsten. Det er nemlig ikke mulig å lade på et strekk på 13 mil, med 600m stigning, og jeg starter strekket med 80%. Hva mener dere? Stole på egen elbilerfaring og greenrace?
#7
Da har vi forsøkt å sammenligne disse bilene under så like forhold som mulig, og resultatet er mildt sagt forvirrende.

Begge biler kjørte samme strekning. Turen var på ca 7,5 mil. Det ble byttet fører halvveis, slik at forholdene skulle være så like som mulig.
Her følger utskriften fra turen.
Utrolig nok så er den øverste fra euroleafen, den underste er fra japanleafen.
Dette betyr at japanleafen faktisk brukte MINDRE
Faktorer:
18 grader auto
Begge kjører i D og ecomodus
Ingen stolvarme på
Når vi kom tilbake hadde vi henholdsvis 2 streker på japanleafen, og 4 streker på euroleafen.
ca 20 % på japanleafen igjen på batteriet, 30 % på på euroleafen
japanleafen hadde 3 ekotrær, euroleafen hadde 4 ekotrær etter turen

kilometerforskjellen skyldes at vi har forskjellig dekkdimensjon. Japanleafen har litt større dekk, euroleafen litt mindre. Piggdegg på euroleaf,piggfritt på japanleaf

Noen som klarer å forklare dette?
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladestasjon på Ålgård
lørdag 18. januar 2014, klokken 15:48
Takk, men jeg må lade på Ålgård, da jeg ikke kommer til Ålgårds auto.... Tror at det tidligere fantes lademuligheter på senteret på Ålgård, men usikker på om det fortsatt går?
#9
Ladeplasser og ladekabler / Ladestasjon på Ålgård
fredag 17. januar 2014, klokken 20:35
Hei. Vi skal fra Flekkefjord til Sandnes i morgen. Det er meldt kraftig vind, så vi er litt i tvil om vi klarer hele strekningen uten å måtte fylle litt ekstra på veien. Finnes det en ladeplass i nærheten av Ålgård, ev før?
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Forsikring på elbil/nissan leaf
torsdag 09. januar 2014, klokken 19:46
watercircles gir rabatt til elbilkjørere

vi har forsikret to elbiler hos dem
Leafen koster 2700 i året, full kasko, 4000 egenandel. 12000 kjørelengde
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Forsikring på elbil/nissan leaf
søndag 20. oktober 2013, klokken 17:08
Watercircles gir gunstigere forsikringer til elbileiere
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Ecocar
søndag 20. oktober 2013, klokken 16:58
Nei, men ecocar har lovet meg ettskriftlig  tilbud i løpet av morgendagen, da håper jeg å ha et ok sammenligningsgrunnlag.
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Ecocar
onsdag 16. oktober 2013, klokken 16:40
Hei "fanboy" eller pottle :D har faktisk fått samme tilbudet som du nevner du fikk med i din bil med unntak av dekkene. Da til en pris av 239500. Dekkene skal jeg klare å få på plass for ca 8000. Det vil da gi meg en totalpris på 247000 klar på veien. Dette er hos nissan forhandler. Men, det jeg lurer på om ecocar virkelig selger bilen helt lik den jeg får hos Nissan? I så fall er det 7500 kr å spare her...
#14
Leaf 2010-2017 / Ecocar
onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:48
Snakket nettopp med en mann der som selger acenta for 232000. Han sier at bilen er helt lik bilene som selges i Norge, og at de leveres med understellsbehandling og Varmepakke. Har noen handlet av dem og kan fortelle meg om erfaringene derifra? Dette var jo et utrolig godt tilbud, for godt til å være sant?
#15
USAleaf / Sv: Sørimport
onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:16
Sitat fra: Trollemor på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 16:01
De selger bilene med tre års garanti og ikke 5 år som i Norge. Dette gjelder også de helt nye bilene de skal selge nå. Noe jeg derimot synes er mer enn merkelig er at ladekabel er tilvalgsutstyr. Det blir som å selge en bensinbil uten tankåpning, og ta betalt for å lage hull i karosseri og sette i rør ::)
En helt ny tekna med Varmepakke koster der nå 239000 det er da tre års garanti, og ingen ladekabel. Putt på 5-6000 for ladekabelen, og 4- 5000 for utvidet garanti, så kommer bilen på ca 250000, ja, så må man jo ha vinterdekk også selvfølgelig, noe de selger til en veldig bra pris faktisk- 6900. Alt i alt er det etter mitt syn ikke det beste tilbudet man kan få nå. Det finnes en Nederlender som selger på finn. Han kan skaffe bilen til 241000 inkludert Varmepakke og vinterdekk, dog uten mer enn 3 års garanti, ev en tilsvarende bil bare med 6.6kw lader til 247000 kr. Synes dette er et mye bedre tilbud, eller tenker jeg feil?

Da må jeg bare opplyse om at jeg i dag har fått ett tilbud fra sørlandet bilsenter på Nissan acenta, med varmepakken og 5 års garanti (vet at dette er standard i Norge, men bare for sammenligningens skyld) Bilen kommer da selvsagt med metallic lakk, solcellepanel og alt det andre som følger med de norske bilene. Pris 239500. 8 ukers levering. Nå begynner prisene å bli VELDIG interessante (og holder på å forhandle med Ålgårds auto for å se om jeg kan få et enda bedre tilbud der)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA