Gammelt emne, men hiver inn et innspill.
Jeg forstår det slik at motorene i trillingene er trefase vekselstrøm motorer, induksjonsmotorer. Ulempen med disse er at de trenger å magnetiseres for å kunne begynne å gi strøm. Jeg kan ikke matematikken, men det må inn noen kondensatorer eller så må rotoren ut og det må settes inn permanent magneter som klarer å sette i gang produksjon av strøm. Let på det store nettet etter å bygge om trefase asynkron motor til generator.
Når man kjører og slipper gassen er allerede motoren i rotasjon og det finnes et magnetfelt å jobbe videre med for motoren. Derfor vil den generere strøm når man slipper gassen, men ikke om noen forsøker slepe bilen for å lade batterier. Gir man gass og setter bilen i bevegelse før bilen fremmenfor begynner å trekke er det større sannsynlighet for at man kan lade ved å slepe den lille el-bilen.
Jeg forstår det slik at motorene i trillingene er trefase vekselstrøm motorer, induksjonsmotorer. Ulempen med disse er at de trenger å magnetiseres for å kunne begynne å gi strøm. Jeg kan ikke matematikken, men det må inn noen kondensatorer eller så må rotoren ut og det må settes inn permanent magneter som klarer å sette i gang produksjon av strøm. Let på det store nettet etter å bygge om trefase asynkron motor til generator.
Når man kjører og slipper gassen er allerede motoren i rotasjon og det finnes et magnetfelt å jobbe videre med for motoren. Derfor vil den generere strøm når man slipper gassen, men ikke om noen forsøker slepe bilen for å lade batterier. Gir man gass og setter bilen i bevegelse før bilen fremmenfor begynner å trekke er det større sannsynlighet for at man kan lade ved å slepe den lille el-bilen.