Sitat fra: worry på tir 16. des 2025, kl. 22:4450 ansatte gitt.![]()
Hvem betaler? Medlemsavgiften kan vel ikke være nok?
120000 medlemmer * 600 kr skulle bli 72 mill i året.
Det holder vel til 50 ansatte og litt husleie og reising og annet det.
Mvh
Hugo
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: worry på tir 16. des 2025, kl. 22:4450 ansatte gitt.![]()
Hvem betaler? Medlemsavgiften kan vel ikke være nok?
Sitat fra: Svein_H på fre 12. des 2025, kl. 19:41Dette må være den mest tåpelige og elendige testen dere noensinne har gjennomført.
Sitat fra: turfsurf på tir 09. des 2025, kl. 06:22Er nok heller en trend som viser at elbil har blitt mere allemannseie, og at utfordringene er mindre. Rekkevidden er bra, masse ladere, lite kø, og bilene virker stort sett. Så dette blir mere ett nisjeforum.
At en tråd om mva-grensen sklir ut til å diskutere annen politikk og konsekvensen av det bør ikke være overraskende. Vanligvis overser jeg poster fra visse personer, men greide ikke å la være denne gangen.
Sitat fra: Ingeniøren på tir 09. des 2025, kl. 08:32Og jeg forundrer meg over at politikk engasjerer...
Sitat fra: eikerkongen på man 08. des 2025, kl. 15:34Blar meg tilfeldig inn på disse sidene for å lese om "momsgrensen" på elbiler.Ja det er synd, men forumet ser nå ut til å være dominert av «kverulantene» som liker å diskutere politikk, mens det er få som gidder å svare hvis det er en bruker som spør om noe elbil relatert.
Konstaterer at her skrives det om matpriser i inn- og utland og den vanlige kverulanten skriver så tastaturet går varmt.
Jeg trekker på skuldrene og tenker at det ikke er rart aktiviteten på forumet synker som en stein...
Det er vel den eneste elbilen av den generasjonen som det er fornuftig å kjøre en slik tur med.Sitat fra: Otkristo på lør 15. nov 2025, kl. 12:34Grimstad har fått Ok til å gå videre med Tesla. Mye intern motstand fra bla brannvesen
Sitat fra: Svk på tor 16. okt 2025, kl. 17:56Tror du kineserene setter ned prisen for å spy ut enda flere kina biler inorge?Ja, uten tvil.
Sitat fra: batterimannen på ons 15. okt 2025, kl. 13:35Når ca 30% av bilparken er elbil, så føler politikerne at de er i mål.Eller for å si det på en annen måte; når over 95% av nybilsalget i alle landets fylker er elbiler så føler politikerne at de er i mål.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på ons 15. okt 2025, kl. 11:53Sitat fra: goggo på ons 15. okt 2025, kl. 11:15MVA grense på 300.000 og deretter null kr blir bra. Vi ( rettere sagt - Christina Bu & co) har jo oppnådd nesten alle elbil målene for personbiler, med både 95% nybilsalg og med virkelig god dekning av hurtigladere. Og nå også Norgespris og lavere elavgift på strøm, som garanterer fortsatt kjempebillig drivstoff i forhold til fossilbiler.
Nå vil det forhåpentligvis bli fokus på mindre og rimeligere biler igjen.
Det kommer jo til å bli stor konkurranse i markedet for mindre nybiler nå, og det er jaggu meg på tide. Skal bli interessant å se om de europeiske fabrikantene har noen som helst sjans til å konkurrere med kineserne nå.
Nå håper jeg bare at Elbilforeningen blir litt mere miljøfokusert, og fokuserer mer på omtale av småbiler fremover.
Life Is Good![]()
Hugo
Ja, mva fra 300.000 er ikke krise, synes jeg og. Det er bare veldig useriøst at bilen må være registrert før 01.01.2026 for å unngå den, sånn at de som har bestilt f.eks. en VW med 4 måneders leveringstid siste 1,5 måned vil få en ekstraregning på nesten 50.000. Sånn kan man ikke drive på. Får håpe de i det minste får flyttet datoen for ikrafttredelse til f.eks. 01.03.2026, sånn at ikke alle må bestille Tesla for å få bil i tide. Hvis ikke er det svært konkurransevridende, og omtrent i strid med ESA sine regler mot slik vridning.
) har jo oppnådd nesten alle elbil målene for personbiler, med både 95% nybilsalg og med virkelig god dekning av hurtigladere. Og nå også Norgespris og lavere elavgift på strøm, som garanterer fortsatt kjempebillig drivstoff i forhold til fossilbiler.
Sitat fra: Counterpointer på tir 02. sep 2025, kl. 18:17Sitat fra: daktari på tir 02. sep 2025, kl. 17:17Elon gjorde mange gode valg i starten, nå er det vel heller det motsatte....Sitat fra: Counterpointer på tir 02. sep 2025, kl. 16:07Tror det er dumt av Tesla, for den er altfor stor for trange byer i Europa. Folk kjøper mindre og enda billigere biler, men noen vil ha noe kult og billig, ikke ribbet og billig.Sitat fra: turfsurf på tir 02. sep 2025, kl. 06:20Tviler på at Performance øker salget totalt noe særlig. Blir vel heller ett valg for de som uansett er interessert i Model Y. Da er det vel heller viktigere å få lansert Y L i Europa, og selvfølgelig Model 2. Den skal vel komme i -26.Model 2 er skrinlagt, det de kommer med blir ribbet utgave av Y/3
Uansett så har jo Musk egenhendig torpedert salget til Tesla generelt, og Trump for amerikanske produkter.
Det var han personlig som stoppet prosjektet med Model 2, har kommet først unnskyldninger og så forklaring at de skulle satse på Cybercab 🤷🏻
Jeg vet ikke, og forholder meg kun til produkter de faktisk leverer i mer enn prøvevolum. Så Semi som kunne hatt ett potensielt stort marked, gjelder ikke.
Så det er floppen Cybertruck og diverse varianter av Y/3 som leveres.
Pluss energi produktene.
Sitat fra: eltex på søn 24. aug 2025, kl. 10:50er OVMS også begrenset av 2G?