meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kaikaikai

#1
Mach-e / Sv: IONITY erfaringer
torsdag 19. august 2021, klokken 16:01
Sitat fra: Hesten på mandag 16. august 2021, klokken 08:16
Sitat fra: Hesten på fredag 09. juli 2021, klokken 10:51
Sitat fra: amrois på tirsdag 29. juni 2021, klokken 18:36
Kort eller brikke gjør ingen forskjell. Begge har en RFID brikke inni som kommuniserer med laderen. Jeg brukte WeCharge kort selv, men Ford Pass skal fungere likt.
Var på lang tur i helgen Oslo - Tordhem T/R via E6/E136/R64/E39 kjem via R3
Ladet på   Ionity Dombås, Aspøya, Alvdal og til slutt Dal
Ved bare å plugge i Lade støpslet, ingen RFID brikke eller SMS.
Fungerte hver gang uten problemer :)
Billig var det også.
Eksempet en lading: 86,69 Nok for 57,799 kWh , dvs 1,50 pr. kWt billigere en Tesla! :+1:
Gjenommsnitt forbruk ca. 20 kWh / 100km :-1: ved å følge fartsgrensene
https://www.ford.bilinord.no/nyheter/detaljer/1894/na-kan-du-lade-nye-mustang-mach-e-uten-app-ladekort-eller-sms

Ny langtur , denne gang med problemer på Ionity Øyer :(
Fungerte uten problemer på IONITY Høydalsmo, Røldal, Leirvik, Aurland men på Ionity Øyer fikk eg feilmelding på alle 6 ladere,
også når eg prøvde med RFID kortet som ble godtatt, men det hjelpte ikke.
Det var flere andre biler som ladet samtidig uten problemer, men ingen  Mach-e.
Ringte support Ionity, de kunne bekrefte feilmelding men ikke årsake, ikke no hjep å få >:(
Ford Support kunne bare hjelpe med veihjelp/tranprt til Lillehammer, men siden eg hadde 25% igjen på batteriet hadde ikk ikke behov for det.
Kjørte til KIWI Øyer, den fungert ok eg eg ladet til 75%. :)
Kjørte så til Ionity på Dal , der fungerte alt som normalt igjen!!
Kan tyde på at det var ne tull med  abonomanget Pluc&Charge (fordpass) på Øyer.

Er det noen andre som har hatt tilsvarende erfaringer?

Vi prøvde å lade på Ionity Øyer med vår Mach-e for omtrent 1 ukes tid siden. Prøvde 3-4 ladere uten hell. Ladelyset lyste rødt. På et tidspunkt fikk vi også serviceadvarsel fra bilen, men den forsvant heldigvis etter en stund. Vi kjørte videre til Recharge i Lillehammer, som fungerte fint. Senere på dagen prøvde vi på Ionity Dal. Samme problem på 1 av laderne, men nr 2 gikk fint.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA