meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - superclementz

#1
Er ikke så gira på ebay-løsning og nytt om det kan repareres til så godt som nytt til samme pris. Så en som solgte på Finn.no, men det så ut til å være moddet. Får evt. sjekke med Tesla.
#2
Idioten bak rattet (meg) har klart å lage hull på noen millimeter og noen mindre riper i kunstskinnet på rattet. Tror det skyldes at kanten på en pappeske ble dratt innom rattet på vei inn i kupeen.

Tenker på hvordan jeg kan få dette utbedret - noen som har tips/erfaring de kan dele?

Jeg vil ikke gjøre det selv. Bor Oslo øst, men ikke redd for å sette meg noen minutter i bilen. Fikk masse treff på skinn når jeg googlet, men ikke kunstskinn. Er dette noe alle som driver med smart repair har i standard verktøykassen sin?
#3
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:32
Noen som vet om dashbord/dørpaneler noe Tesla kan få symmetrisk om det er tett inntil hverandre på ene siden og luftig på den andre?

La også merke til at det er fargeforskjell på de sorte listene rundt vinduene i sollys i dag. Hadde en annen sort tone ca 5 cm på slutten av førerdøren og ca 5 cm på begynnelsen av passasjerdøra der dørene møtes.
#4
Model 3 / Sv: Vind/dækstøj?
tirsdag 15. juni 2021, klokken 07:27
Fikk min M3P i går. Er ikke veldig sensitiv i forhold til støy (stereoanlegg brukes alltid uansett). Min erfaring i forhold til en Audi A4 stasjonsvogn med sportsunderstell og lavprofildekk (begge biler med Continental SportContact 6 uten silent teknologi) er at støy ved 80 er ubetydelig (og ikke noe mer enn i Audien på underlaget jeg har kjørt på så langt). Godt merkbart støy i 120 (nivå hakket over Audien). Jeg opplever eller innbiller meg at det er bakre hjulbuer det kommer fra, men kan ha med utforming av kupeen og gjøre for alt jeg vet. Dekk med silent teknologi (i utgangspunktet noe som likner på en skumgummimadrass inne i dekket mot slitebanen bidrar til å redusere innvendig støy. Dette finnes i originaldekkene M3P kommer med eksempelvis fra Pirelli, men virker ikke være dekket det selges mest av på ettermarkedet når jeg gjorde prissøk (fikk mest treff på samme dekket uten denne teknologien). Alt i alt vil ikke støyen plage meg noe spesielt i forhold til før, men den er naturlig nok mer tydelig/synlig med fraværet av motorstøy.
#5
Nå har jeg tatt det veldig med ro i påvente av at doningen skal dukke opp siden den ble bestilt, men det er utrolig kjedelig å vente på mandag morgen denne helgen når den endelig skal overleveres altså! 🤣

Ble kontaktet på fredag med tilbud om hjemlevering istedenfor Drammen som jeg takket ja til (Oslo). Kjører de bilen av og ordner det praktiske med avlessing? Glemte å spørre.
#6
Model 3 / Sv: LR: 235/35R20 foran, 245 bak. Erfaringer med Toyo?
torsdag 10. juni 2021, klokken 21:57
Sitat fra: GreenEyez på torsdag 10. juni 2021, klokken 10:55
Det var et innlegg her med en som sa at dekkene fra Continental er dyre og hvorfor jeg ikke heller går for Landsail. Ser ut som vedkommende har slettet innlegget.

Jeg er enig med ham, og skulle jeg ha betalt 3300 kr pr dekk i Norge, så hadde jeg nok gått for noe annet.

Men, her i Danmark koster disse dekkene totalt 5800 DKK. Tilsvarer ca 7800 NOK. Og er likevel noen tusenlapper billigere enn 12-13-14 tusen for et sett.

Skjønner ikke hvorfor dekkene skal koste dobbelt i Norge. Men jeg har en mistanke om at de nyter godt av EU-fellesskapsretten her.

Vet ikke helt hvilken dimensjon du har sett på, men de dimensjonene som er nevnt i emne ligger på rundt 2000 kroner dekket i SportContact 6. Med silent i 245 ser det ut til at disse selges for 2300 i Norge.
#7
Model 3 / Sv: Nyttelast M3 - Fra 374kg til 313kg??
torsdag 10. juni 2021, klokken 21:43
M3P som fikk skilter i dag har samme nyttelast.
#8
M3P på Prometheus Leader som ble nevnt om det er til hjelp for noen som venter på USA biler.
#9
Hei, ladeanlegget i borettslaget skulle være klart før jeg fikk bilen, men slik blir det ikke og jeg må belage meg på alternativ lading halvannen mnd.

Hva er beste alternativ i Groruddalen/Oslo nord? Jeg går ikke konkurs uansett, men tenker jeg har nafkort og cricle k charge and drive som skal gi noen fordeler (og stasjonen mellom Alna og Furuset har infrastruktur). Er dette kurant eller er det vesentlig bedre alternativer i traktene? Ålreit med hurtiglading.
#10
Da fikk jeg nettopp bekreftet levering 14 Juni. Model 3 Performance i Drammen.
#11
Model 3 / Sv: Bruk av spenningsomformer 12V til 230V
torsdag 03. juni 2021, klokken 22:45
Sitat fra: Twiken på onsdag 02. juni 2021, klokken 21:43
Sitat fra: Handyman på onsdag 02. juni 2021, klokken 11:36
Når Sentry er på, er det strøm i 12V og USB uttakene hele tiden.
12V batteriet lades også kontinuerlig. Jeg har bla benyttet kjøleboks sammenhengende i et par døgn uten å tappe 12V-batteriet.


Høres jo greit ut. Vet du om det også gjelder i Camp modus?

Er 99,9% sikker på at jeg så en video på YouTube der det ble sagt disse er aktive i camp mode.
#12
Model 3 / Sv: LR: 235/35R20 foran, 245 bak. Erfaringer med Toyo?
torsdag 03. juni 2021, klokken 22:29
Jeg er partisk men har kjøpt 235/35R20 Conti SportContact 6 20'' og gleder meg til å få dem på M3P når den kommer i kai senere i mnd etter å ha kjørt disse flere år med en aktiv kjørestil på tørt og vått med Audien min! 😃

MEN til spørsmålet ditt. Lasteindeks (Li tallene) så lenge de er lik som eller over typegodkjenningen i vognkortet ditt er det greit. Hastigheskoden (Si bokstaven) må du også minimum oppfylle på sommerdekkene. Disse varierer normalt mellom dimensjonene på dekkene.

Har ikke noe erfaring med ulik dimensjon som du snakker om, men det er vel ca 1% forskjell på størrelse. Etter hva jeg har forstått leverer tesla banepakken med 4x 245/35R20.
#13
Ja er linket opp mot bil og alt det der så det løser seg nok. Antar det er en skute som går innom en annen plass og mulig omlasting som gjør det litt vanskelig for dem med konkrete tidspunkter. Kjører ekstra turer i Audien og nyter siste tid med sportsunderstell og quattro på svingete norske veier så lenge det varer i mellomtiden 😬
#14
Sitat fra: Akira på torsdag 03. juni 2021, klokken 13:21
Tror det er Tesla standard og ikke mye vi får gjort med når det kommer til levering. Spesielt at enkelte har bestilt lenge etter meg og fått utlevering før meg sier jo seg selv. Jeg bestilte LR 12/04, estimert levering på hjemmesiden var mai. Uansett så har jeg ventet og ventet, men sms'ene kom tilslutt og jeg skal hente min den 09/06 klokken 11 i Drammen.

Så jeg hadde bestilt min 19.04. Ikke fått dato enda på M3P, kun antatt midten av Juni for ganske lenge siden. Begynner vel å bli på tide å gi dato/sende faktura til meg snart.
#15
Jeg bestilte min første Tesla i April med estimert levering i Mai. Må si jeg selv da tenkte at leveringstidene til Tesla er ganske bingo. Det som er sikkert er at de vil ha ut flest mulig biler før Q2 er over 😉
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA