meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bebbetufs

#1
E-Berlingo ser super ut. Den skal jeg ha med i bakhodet til når Mjauen, nå Lasarus, ikke lenger er med oss.

Har kjørt til og fra jobb i Mjauen Lasarus i dag. Null feilkoder
#2
Hvis du får en slik feilmelding kan du finne en mulig løsning på denne lenken.

Andre vanlige årsaker er vann i AC-kompressoren eller feil i varmeapparatet.
#3
Takk. Skal ta en titt på Mazdaen.

Nå kan det se ut som om jeg har klart å helbrede Mjauen så den kan gjennopstå fra de døde. For de som måtte være interessert i slikt så var OBC/ DC-DC omformeren full av vann, noe som førte til at bilen gikk i shutdown med feilkode P1A44. OBC er nå tømt og spylt med hageslangen. Vi får se....
#4
Takk for inspill. Jeg tror dessvere jeg må stå over I3 grunnet elendige seter.
#5
Takk for inspill.

Jeg mente med baksetene nede.
Jeg har en slik godkjent utekontakt som jeg bruker til Mjauen, ja.

Zoë frister mest. Gikk forbi en i sted. Det kan se ut som om man kan presse inn en oppvaskemaskin.
#6
Jeg tror I-Mjauen har tatt kvelden grunnet isolasjonsfeil og vurderer å kjøpe en erstatning. Lurer på hva folk mener er beste billige alternativ?

Krav:
  • Pålitelig.
  • Minimum rekkevidde 110km sommer.
  • Hjemmelading uten å kjøpe/installere lader
  • Plass til en vaskemaskin/tørketrommel/tilsvarende i bakasjerommet.
  • Ideelt  er det mulig å finne en som ikke har kjørt mer en 50K.
#7
Ser ut som om jeg har funnet et sett brukte, men jeg vil helst ha nye i fremtiden så fint med tips her for fremtidig bruk om noen skulle finne en forhandler.

I følge delekatalogen er det samme delenr i 2011 som i 2019. Jeg har ikke sjekket årene i mellom, men regner med at det er samme del på alle årsmodellene.
#8
Trenger nye tromler bak samt monteringskit til bremsesko. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Det er helt tørke der jeg pleier å handle deler.

Motorforum skal ha 4500kr per stk. ::) vanlig pris på ettermarkedstromler pleier å være rundt 500kr.
#9
Det kan jeg ikke svare på, da jeg begynte med å slette feilkoden. Men, slik jeg leser manualen skal det holde å rette feilen.
#10
I tilfellet noen andre havner i samme situasjon så skyldes feilen denne gangen at jeg hadde glemt å koble sammen to plugger på ledningen fra ladekontakten til OBC'en. De er bak støttfangeren litt til venstre for midten bak. Jeg hadde koblet dem fra for å pakke inn den oransje kabelen så den ikke skulle få maling på seg, men siden den ikke går til batteriet kom jeg ikke på den da jeg installerte batteriet igjen.

Med mitt ELM327 OBD-adapter og Hobdrive app på mobilen fant jeg feilkode P129B, jeg søkte den opp på nett og fant servicemanualen. Da var det bare å følge instruksjonene der.

Med Hobdrive kunne jeg slette alle feilkoder også.
#11
Takk for godt svar.
Utropstegnet kan altså skyldes både permanente feilkoder og varierende feil.
Jeg skal sjekke sikringer og koblinger.

Bruker ikke girinidikatoren blinke når sensoren er feil? Jeg har ikke blinking i displayet, Tviler på at girsensoren er feiljustert nå.

Jeg har ikke testet lading med hurtiglader. Bilen er ikke kjørbar enda siden jeg er ikke helt ferdig med å understellsbehandling og lufting av bremser.
#12
Takk for et nyttig forum og beklager at første post er et spørsmål.

Er det vanlig å mått nullstille feilkoder dersom varseltrekanten med utropstegn kommer opp, eller vil den forsvinne når feilen blir rettet uten å nullstille? Jeg spør fordi jeg lurer på om en feilkode kan ha blitt lagret som hindrer meg fra å lade.

Jeg tror ikke ombordladeren er ødelagt siden alt virket før jeg begynte på jobben.
Jeg har nettopp skiftet bremserør på min 2012 e-miev og har hatt kjørebatteriet ute av bilen.

Om noen er interressert så er dette situasjonen:
Alt virket før jeg begynte på jobben. Etter at jeg har reinstallert batteriet har jeg fått opp varseltrekanten, og ombordladeren fungerer ikke.

Første forsøk på å starte bilen gikk feil fordi posisjonsbryteren for girkassen viste D mens spaken stod i P. I tillegg var 12V batteriet nede i 10V. Begge feilene er rettet og bilen starter nå om man vrir nøkkelen helt om på direkten, dersom man setter nøkkelen i "klar" posisjon kommer 12v lyset og varseltrekanten på. Bilen lader uansett ikke.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA