meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - terj

#1
Polestar 2 / Bytte til ny Polestar 2?
søndag 08. juni 2025, klokken 20:22
Jeg har en launch edition Polestar 2 og vurderer å bytte den. Er kjempe fornøyd med bilen, så en ny Polestar 2 er absolutt et alternativ. Ser 2026 modellen bl.a. får oppgradert infotainment system og det har også vært en del andre endringer siden launch.

Kjøregleden og fremkommeligheten er fantastisk på denne bilen, men hvordan er det på nyere utgaver hvor motoren på forhjulene ikke alltid er aktiv? Leser ting som at at det blir en forsinkelse på kreftene f.eks. når man kjører motorvei?

Men viktigst, hvordan oppleves dette på vinterføre? Må man først spinne/skrense litt for så å vente på full 4x4?
#2
Polestar 2 / Sv: Garantireparasjoner
fredag 01. september 2023, klokken 18:05
Kort tid etter utlevering ble min bil tilbakekalt for å bytte inverter (elns), tror de fleste fra de første batchene av biler i Norge måtte det. Utover det har jeg bare byttet ekstern høyttaler. De første versjonene av denne var ikke vanntette og kunne gi mye rare advarsler og potensielt skape trøbbel for resten av elektronikken i bilen. Ellers helt problemfri bil i snart 3 år :)
#3
Polestar 2 / Sv: P2 hjemmelading etter oppdatering
lørdag 24. juni 2023, klokken 00:16
Etter å ha lest om alle problemene med lading og den siste oppgraderingen, så har jeg unnlatt å installere den. Men slik jeg har forstått det så treffer den kun de som lader med 3-fase på IT-nett. Løsningen for folk ser ut til å være å låse laderen til å kun bruke 1 fase. Jeg har IT-nett, og min Easee lader har alltid stått på auto og har ladet på flere faser:


Løsningen virker som sagt å låse laderen til å kun bruke 1 fase (den flerfase ladingen på IT nett er uansett omstridt), og dette ser ikke ut til å påvirke ladeeffekten i nevneverdig grad:


Nå er denne oppgraderingen trukket tilbake av Polestar, men det det går rykter om at problemet heller ikke er fikset i den kommende versjonen. På verksted kan man visstnok få degradert den delen av softwaren som skaper problemet, men etter testen med å låse laderen til 1 fase så tar jeg sjansen på å oppgradere når det dukker opp en ny mulighet i bilen.

Jeg har forøvrig en egen 32A kurs til laderen, og det kan virke som at enkelte selv etter endring til 1 fase likevel opplever at bilen lader sakte. Vet ikke om det skyldes kursen eller softwaren. Uansett så viser Polestar (igjen) at de har usedvanlig dårlig kontroll på softwaren til bilen. (Men bilen er suveren og jeg er like happy med den etter snart 3 år og 50000km :)


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA