Sitat fra: turfsurf på torsdag 24. april 2025, klokken 18:45Sitat fra: Stip på torsdag 24. april 2025, klokken 11:31- mange testere peker på at bilen ikke kjører som en sportsbil når den bli presset. Understyring var en utfordring. Bilsyke-episoden kommer fra Lea hos Autogefüel etter at Thomas kjørte ganske udynamisk på svingete portugisiske veier. Ingen kjører slik i hverdagen.Hm, så videoen fra Autogefühl, synes ikke det var så ille. At den sammenlignes med Q6 og Macan er vel fordi det er der den sikter mtp på utstyr, konstruksjon og pris.
- Jeg finner det påfallende at reviewere starter med å si at "denne bilen konkurrerer med biler som Tesla Model Y, Skoda Enyaq og Ford Capri (!)". Og så gjennom testen sammenligner de den plutselig med Porsche Macan, Audi Q6 og BMW-modellene. Spesielt de britiske reviewere "slakter" den fordi den ikke kjører som en superbil, men har en tendens til å overse konkurransefortrinnene. Javel, det er en familie-SUV til 600.000.
- 543 km rekkevidde er midt på treet, og burde vært mer med 100kWh batteri. Samtidig er det mer enn nok til hverdagsbruk, og lover godt for vinterbruk. En kinesisk test viser at vinterforbruker er svært bra, men forholder meg foreløpig litt skeptisk inntil videre.
Jeg har oppriktig begynt å bekymre meg for hvordan jeg skal hindre 13-åringen i fra å grisekjøre med Lamborghini-krefter om 5 år.
Men vekt og forbruk er egentlig det verste, 54 mil med 100kWh batteri er hårreisende dårlig, det er på linje med Model Y, dette med 33% større batteri.
At forskjellen er mindre til vinteren henger jo sammen med det høye forbruket om sommeren.
Ellers er det ikke noe å stresse med hestekreftene, det har gått helt fint her i huset. Elbiler er generelt lette å kontrollere.
Nei reviewen var ikke ille i det hele tatt. De fleste lovpriser bilen.