Ligger vesentlig bedre på veien i alle hastigheter.Ikke kilen for sidevind. Et helt annet drag mellom 80-120km/t. Negativt: Vesentlig dårligere svingradius.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: moonbuggy på torsdag 28. mai 2020, klokken 00:20På min 60ah startet alltid forvarmingen 3 timer før avreisetidspunkt når temperaturen var under 10 grader. Min nye i3s 120ah følger ikke samme mønster. Her starter ikke alltid forvarming av batteri før kupevarmingen, selv om temperaturen er lavere enn 10 grader.Sitat fra: Samco på onsdag 27. mai 2020, klokken 18:24Det avhenger av hvilken temperatur batteriet i utgangspunktet hadde. Må være et stykke under 10 grader. Slås av når batteriet når 10 grader.
I3 batteri forvarming. Har testet litt teorien med 3timer før avreise tidspunkt en i3 starter å varme batteriet. Ser ikke at bilen trekker noe strøm før Avreise tidspunkt før kupé varmimga slår in?
Tilkoblet easee lade box har 0 utslag på strøm trekk.
Sitat fra: koltor på torsdag 27. februar 2020, klokken 10:28
Er det da sånn at den ikke forvarmer batteriet i det hele tatt hvis avreise er mindre enn 3 timer frem i tid? Eller prøver den så godt den kan?
Edit:
Q. If you want to precondition the battery from the app, you need to set the departure time and then enable "preconditioning for departure," correct?
A. Yes, provided the departure time programmed is at least 3 hours from the time when it is selected.
*Important: This is a very important fact that most i3 owners are not aware of. If you don't set the departure time at least three hours in advance the car is not performing battery preconditioning at all, only the cabin will be preconditioned.