meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - infaff

#1
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
lørdag 12. oktober 2019, klokken 14:32
Sitat fra: Toalmar på lørdag 12. oktober 2019, klokken 10:05
Fjern Tibber først. Tror dessverre det er ditt problem. Er selv en Tibber mann på så mye som mulig, men ikke på lading av TM3 dessverre.

Kjenner flere som bruker Tibber men som ikke har samme problem. Tibber sier selv at de er kjent med problemet og at de jobber med en løsning, men at det som er tjent med smartladingen skal være større enn vampire drain. For meg som fortsatt har en ladehastighet på 18km/t, blir det imidlertid tap da smartlading sjeldent eller aldri aktiveres. Så da prøver jeg å koble fra powerupen i første omgang, så ser vi om det hjelper.
#2
Sitat fra: Toalmar på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Tom på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:01
Legge nøkkelkortet hjemme er jo ikke særlig lurt da.. Legg det heller sammen med bankkortet..
Tenkte jeg også. Skal i hvert fall ligge i lommeboken min.

Bumper en gammel tråd, men dette er VELDIG lurt. Har opplevd noen ganger at telefonnøkkelen kopler seg ut uten forvarsel. Fikk opplyst fra Tesla at dette skjer fra en tid til en annen, og at det er en sikkerhetsgreie. Veldig kjipt hvis man er midt på fjellet, på en ferge etc.
#3
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
lørdag 12. oktober 2019, klokken 09:45
Etter 8000 kjørte, ligger snittet på rundt 150 w/km. Koste meg i Danmark i sommer, og en verdig fart over lenger tid på motorveiene der gav fortsatt godt under 200 w/km. Godt fornøyd med det!

men.

Opplever imidlertid en helt vanvittig drain, som jeg jobber med å få kartlagt og finne årsaken til. Den kan på det verste tappe seg 10-15% bare over natten, uten at sentry mode, dog mode eller klimaanlegg er aktivert. Bruker tibber, men appen skal slik jeg har forstått det ikke snakke med bilen med mindre jeg trykker inn på power-upen er aktivert.

I går gikk den fra 59% til 38% på 37 kjørte kilometer. Dog mode stod på i en halvtime i samme periode. Temperaturen var 10 grader. Skal begynne å skru av Bluetooth på telefonen konstant når jeg er hjemme, skru av skjermen på bilen når den står parkert og ikke sjekke appen unødvendig. 

Spørst om drain tas med i beregningen w/km, og for mitt vedkommende ser det nok ikke like pent ut da.
#4
Haha, det eneste vi fikk beskjed om da vi ble «kontaktet» var at Tesla skulle komme med en uttalelse i løpet av dagen hvor de forklarer hva som har skjedd, men dette var jo bare ren svada. Skjerpe seg. Håper de er bedre på å lage bil enn å drive med informasjonsflyt. Spent på hva denne løsningen de har å komme med! En unnskyldning og en eske med kong Haakon? Djises.
#5
Ringte kundeservice i dag, kom gjennom på 30 sekund! Kundebehandler satt i Amsterdam. Tesla skulle komme med en offentlig uttalelse om leveringstullet i dag. På spørsmål om hva planen var overfor de som hadde fått utleveringsdsto, og møtt opp kun for å få beskjed om at wups - bilen din er solgt til noen andre - kunne de melde at de har  «vurdert» å gi ut lånebiler!  :laugh: sjukehus. Vi skulle få bil i midten av mai.
#6
Model 3 / Sv: Tesla Bergen ein stor skuffelse
lørdag 06. april 2019, klokken 13:53
Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. april 2019, klokken 07:20
Sitat fra: infaff på lørdag 06. april 2019, klokken 00:32
Nå er det jo ikke slik at man går og plukker ut en spesifikk bil, at VIN nr byttes har jo ingen betydning. Det største problemet her er at bilen er betalt med avtalt leveringstidspunkt, og så leverer ikke Tesla. Da må de enten betale tilbake pengene, eller skaffe erstatningsbil i mellomtiden.

Et understellsnummer følger bilen, hvis det står på fakturaen er det den bilen jeg har kjøpt. Så det har absolutt en betydning, om enn ikke i praksis hos Tesla. At bilen ikke kommer på avtalt leveringstidspunkt gjør det selvfølgelig ikke bedre, men hva skal man gjøre når det ikke er noen som har peiling på sånt på delivery og det ikke er mulig å spore kontaktinfo på de som faktisk kan gjøre noe med det...
#7
Model 3 / Sv: Tesla Bergen ein stor skuffelse
lørdag 06. april 2019, klokken 00:32
Sitat fra: ladov på fredag 05. april 2019, klokken 20:03
Så noen fikk en annen VIN..er det noe å hisse seg opp over? Jeg har full forståelse for at folk blir sure når bilen blir forsinket men så sant bytte av VIN ikke gir noen faktiske ekstrautgifter så betyr det fint lite så lenge du får bil i den konfigurasjonen du har bestilt..

En forsinkelse er ikke noe å hisse seg opp for. At noen andre får et spesifikt produkt  du har betalt for, for at produsent skal bruse med fjærene over enda bedre salgstall i første kvartal, og man må leve i uvisshet i ukevis er etter min mening noe helt annet. Om det hjelper, er en annen ting. Men det går over.
#8
Model 3 / Sv: Tesla Bergen ein stor skuffelse
fredag 05. april 2019, klokken 09:43
Sitat fra: Ruller3 på fredag 05. april 2019, klokken 09:32
Forstår jeg det rett at de kan bare gi videre et VIN-nummer uten konsekvenser? VIN-nummeret som står på faktura og som må sendes inn til forsikring, samt kobler ditt navn opp mot en bil med egne spesifikasjoner?

Nei, det kan de ikke. Soleklart avtalebrudd, som de ikke kan skjule bak egne vilkår.  Send klage, først til Tesla deretter til forbrukerområdet om du ikke får en grei avtale med dem.

Edit: Så sant du har betalt fakturaen i sin helhet
#9
Sitat fra: N0ya

Har du fått credit note og ny faktura med ny og korrekt VIN? Jeg har fortsatt original FI med VIN-nr til en på Hamar...

Ingenting nytt, jeg har fortsatt betalt for bilen til Teslabjørn eller noe ;-)
#10
Sitat fra: toresn på torsdag 04. april 2019, klokken 07:38

Hvordan kan man finne ut om bilen er levert til noen andre?
Jeg finner ikke noe når jeg søker på VIN på vegvesen.no, men kan den ha blitt sendt til en mottaker i et annet land?

Jeg har "dessverre" for mye lyst på denne bilen til å avbestille også. :)

Ah, leste innlegget ditt litt for kjapt og tok det for gitt at du hadde fått opplyst at din bil var utlevert til noen andre.

Det var det jeg fikk opplyst da jeg skulle hente min i Stavanger; da de søkte opp min VIN, oppdaget de at den var utlevert i Lillestrøm. De var ærlige på at dette ble gjort for å rekke å få unna flest mulig biler i første kvartal, og at dette var beordret fra høyeste hold.

«Heldigvis» representerer jeg et klart mindretall, men skulle selvfølgelig vært foruten denne opplevelsen.
#11
Sitat fra: toresn på onsdag 03. april 2019, klokken 17:17
Er det bare meg, eller er dette på grensen til svindel?

Dersom ditt VIN-nummer stod på fakturaen du har betalt, er det bilen med det VIN-nummeret du har kjøpt. Dersom Tesla da har gitt denne bilen til noen andre, grenser det til svindel - men vi vet jo at de har til hensikt å gi oss en tilsvarende bil, så da blir det ikke helt det samme.

At dette er et avtalebrudd, fremstår imidlertid helt klart. En ting er dersom vi betalte en faktura på en uspesifisert Tesla Model 3 - da må man nok akseptere at forsinkelser kan forekomme. Når man derimot har betalt for en spesifik bil som utleveres til noen andre, bryter Tesla avtalen dere inngikk ved betaling av faktura, og man bør ha en god sak i hvert fall mtp kompensasjon.

Jeg har selv skrevet klage til Tesla, og kommer til å ta den videre til forbrukerrådet dersom den ikke fører frem. Rett og slett fordi at det etter mitt syn ikke går an å drive den form for kundebehandling, og at her er det behov for tilsyn. Det er ikke sokker de selger, de selger biler til en halv million.

Når det er sakt, så tviler jeg på at jeg kommer til å avbestille... Er jo mildt sakt lysten på denne bilen.

#12
Model 3 / Sv: Levering av model 3
mandag 01. april 2019, klokken 17:38
Sitat fra: Nicky777 på mandag 01. april 2019, klokken 16:44
Da jeg var i kontakt med Tesla sa de at de ikke lenger ga kompensasjon ved forsinkelser, som de gjorde med model S og X. Jeg betalte for min bil for tre uker siden og venter fortsatt. Kontaktet forbrukerrådet i dag og de mente absolutt at jeg burde kunne kreve kompensasjon. Ville godtatt en TWC eller lignende dersom de tilbudte meg det.

Ja, de sa det samme til meg. Skjønner jo at de ikke kan være "snille" med alle. Men vi har faktisk betalt for den eksakte bilen, som en annen kjører rundt i. VIN-nummeret står på fakturaen. Det er jo et klart avtalebrudd fra Tesla sin side, og bør kompenseres. Syns det er leit at tallene er viktigere enn oss forbrukere.
#13
Model 3 / Sv: Levering av model 3
mandag 01. april 2019, klokken 16:37
Sitat fra: Handyman på mandag 01. april 2019, klokken 16:05
Sitat fra: infaff på mandag 01. april 2019, klokken 16:01
Sitat fra: Line K på mandag 01. april 2019, klokken 12:15
Sitat fra: Stator på mandag 01. april 2019, klokken 11:58
Min Model 3 med verifisert VIN ble solgt til noen andre. Den stod på Lillestrøm i stedenfor Bergen. En Tesla rep sa at de ble pushet til å selge så mange biler de klarte. Dermed må jeg vente på neste batch med biler som skulle komme om 2-3 uker.  Så mye for å være en trofast Tesla kunde. Dette er blir nr tre og jeg har nr 4 i bestilling.  Kjenner jeg er litt irritert nå..
Samme båt her... Bare i Stavanger. Har hatt reservasjon i over 2,5 år og bestilte i romjulen, og har ikke fått VIN. Den jeg hadde har noen andre fått.. Kunne ikke si noe mer enn antatt levering «Antageligvis i løpet av april».

Samme for oss. Fikk beskjed i dag, etter å ha måttet møte opppersoblig, at vår bil var solgt i Drammen eller Lillestrøm, for å få ut flest mulig biler i første kvartal. Tall betyr tydeligvis mer enn kundene. Helt utrolig at jeg ikke bare avbestiller, men har faktisk så lyst på denne bilen...
Det er jo ikke bra i det hele tatt!
Dessverre ikke helt uventet, og Tesla bør kompensere på en god måte.

Ikke snakk om noen kompensasjon heller, hverken i form av penger eller oppgraderinger. Selv om jeg er enige i at de absolutt burde gi en eller annen form for påskjønnelse til de som har blitt fratatt bilen sin for salgstall.
#14
Model 3 / Sv: Levering av model 3
mandag 01. april 2019, klokken 16:01
Sitat fra: Line K på mandag 01. april 2019, klokken 12:15
Sitat fra: Stator på mandag 01. april 2019, klokken 11:58
Min Model 3 med verifisert VIN ble solgt til noen andre. Den stod på Lillestrøm i stedenfor Bergen. En Tesla rep sa at de ble pushet til å selge så mange biler de klarte. Dermed må jeg vente på neste batch med biler som skulle komme om 2-3 uker.  Så mye for å være en trofast Tesla kunde. Dette er blir nr tre og jeg har nr 4 i bestilling.  Kjenner jeg er litt irritert nå..

Samme båt her... Bare i Stavanger. Har hatt reservasjon i over 2,5 år og bestilte i romjulen, og har ikke fått VIN. Den jeg hadde har noen andre fått.. Kunne ikke si noe mer enn antatt levering «Antageligvis i løpet av april».

Samme for oss. Fikk beskjed i dag, etter å ha måttet møte opppersoblig, at vår bil var solgt i Drammen eller Lillestrøm, for å få ut flest mulig biler i første kvartal. Tall betyr tydeligvis mer enn kundene. Helt utrolig at jeg ikke bare avbestiller, men har faktisk så lyst på denne bilen...
#15
Sitat fra: N0ya på mandag 01. april 2019, klokken 09:50
Når kommer neste forsyning til Stavanger?

De sa at det ble transportert et lass med biler til Stavanger fra Lillestrøm på fredag, men ut i fra hva andre skriver om at deres bil har blitt solgt til andre for at Tesla skal få unna flest mulig biler ila mars, er det vanskelig å vite hva som stemmer. Vi har hatt levering 21.03, 30.03 og i dag - samtlige blitt forskjøvet.

Den som venter på noe godt osv, men det begynner jo å tære litt på. Tipper all irritasjon blir fort glemt når bilen kommer!
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA