meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - M8Biker

#1
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron. Erfaringer så langt
tirsdag 23. april 2019, klokken 22:17
Siden jeg har en Edition One (kjørt 2000km). Det ER kun oransje kalippere og alarm jeg nok hadde valgt bort. Ellers er det meste etter min smak, 21" hjul, B&O anlegg, sort innvendig taktrekk, panorama takt, virtuelle speil, elektriske seter, exclusive interiør pakke, helskinn, glass brytere, elektriske seter med minne. Enig med de som er fornøyd med 150kW lading.

Kunne nok ha lagt til 360 graders visning om jeg kunne lagt til noe.

Når det gjelder de virtuelle speilene er det kun en vanesak, og de er ikke dårlige som det nevnes lenger opp. Tok litt tid, men nå er det helt fint. Justerte opp lysstyrken litt. De har praktisk talt ingen dødvinkel.

Tok litt tid før jeg fant ut hvordan jeg fikk slått av automatisk fartsbegrensning i ACC med skiltgjenkjenning. Den setter automatisk ned farten til gjeldene fartsgrense nå den oppdager et nytt skilt med lavere fart. Dette vile jeg styre selv.

Alt i alt meget fornøyd, men kjører heller MC når jeg kan.
#2
Audi e-tron / Sv: Ladekabel med kladd
tirsdag 23. april 2019, klokken 21:48
Tror ikke du får satt opp blå industrikontakt på mindre enn 16A dedikert kurs, dvs. kun en kontakt pr kurs (sjekk med elektriker). Setter du B-vern på den i sikringsskapet har du det du trenger og får 3,6 kW til bilen. "Kladden" kan kjøres i forskjellige A modus, da du bytter ut ledningen fra "kladden" til veggen mellom vanlig stikkontakt eller blå industrikontakt. Dermed kan du lade på lavere A med vanlig stikk tipper ned til 10A og få 2,2 kW til bilen. Den må fungere på alle vanlige stikk, men jeg tror den tar det den kan fra kursen. Dvs. du bør ha en dedikert kurs.

Det er uansett best å få satt opp en lader på dedikert kurs. Da kjøper du en med innebygget B-vern, så slipper du å betale for det i sikringsskapet. Bruk den dedikerte kursen du allerede har. 5m Type 2 Mode 3 kabel følger bilen så da har du det du trenger.

Håper det ga noen svar.
#3
Audi e-tron / Sv: Ladekabel med kladd
søndag 21. april 2019, klokken 11:36
Jeg har testet "ladekladden" med den blå kontakten, på en 32A industri kontakt forrige helg. Bilen min har 11kW OBC. Når du starter lading vil den gi 3,6 kW til bilen 50% (16A x 230V) for å få 7,2kW til bilen (100% 32A) må man holde inne knappen mellom 50% og 100% for å få den til å gi 7,2kW til bilen. Så her ser det ut som den er basert på 16A eller 32A industri-kontakt. Jeg vil anbefale en lader på veggen med b-vern og droppe eventuelle overganger. Risiko for lysbuer øker.

my 2 cents
#4
Audi e-tron / Sv: my Audi e-tron
lørdag 06. april 2019, klokken 21:46
Mye info, kort:
Ladestatus, rekkevidde, Bilens status (sjekkliste og km stand), varsel meldinger, Audi Connect tjenester: åpne/låse, Lading, Parkeringsklimatisering. Forhandlerinfo. Kjøredata. Kjøreregnskapsbok. Ditt utstyr med detaljer. Så kan du legge inn ruter med lading og sende til bilen. Det er mye mer. Mye av dette finnes også for fosilbilene. Jeg finner appen nyttig. Den varsler også når lade % er nådd. Som sagt du må nesten laste ned og teste selv.
#5
Audi e-tron / Sv: Mine første timer i Audi e-tron 55 quattro
søndag 24. mars 2019, klokken 20:47
Fikk min fredag 22/3. En Edition One. Har bare fått tatt noen turer rundt i byen, men dette lover meget bra. Byttet fra en 2015 A6 Avant 3.0 TDI Quattro, som var meget stillegående også. Uansett morsomt, og fet lyd i B&O anlegget. Bilen er bredere enn A6en jeg hadde. Starter å vende meg til de virtuelt speilene. Angrer ikke et sekund på fargen.

Hadde tenkt å legge ved et bilde, men forumsiden sliter med det.
#6
Audi e-tron / Sv: 230V trefas?
mandag 04. mars 2019, klokken 19:57
Flere bilder som på FB. Er det mulig, får ikke rotert bildene???
#7
Audi e-tron / Sv: 230V trefas?
mandag 04. mars 2019, klokken 19:54
Det var jeg som la ut det på FB. Bildet er tatt fra displayet i bilen og det er det jeg må forholde meg til. Laderen er koblet opp med 32A 3-fas på 230V IT nett. Trodde også at 8,6kW var maks. Det er ikke alle elbiler som tar imot 3-fas lading på 230V IT nett, men E-tron gjør det etter det jeg testet. Se oppsett i beskrivelsen.
[ You are not allowed to view this attachment ]
#8
Audi e-tron / Sv: Noen som har peiling på dekk og felger?
mandag 18. februar 2019, klokken 20:11
Her er noen eksempler du kan gå utifra, dette er Audi original felger og dekk størrelse:
19" 8,5" brede felger leveres med 255/55 R19 dekk
20" 9,0" brede felger leveres med 255/50 R20 dekk
21" 9,5" brede felger leveres med 265/45 R21 dekk

Husk at du må ha rett innpress og senter-diameter må passe dersom du skal kjøpe felger løst.
#9
Audi e-tron / Sv: Er sports-setene bedre å sitte i enn normal-setene?
søndag 17. februar 2019, klokken 10:36
Kort svar er ja. Det eneste jeg kan tenke meg kan bli et problem er om du er svært bred og ikke kommer skikkelig ned i sportssetene. Sports-setene har litt hardere pute, men helt greit. Har hatt sports-setere på alle mine BMW og Audi. Har prøvd de i E-tron og likte de svært godt. Ta deg en tur til forhandler og test. :+1:
#10
Audi e-tron / Sv: Prøvekjøring
søndag 17. februar 2019, klokken 10:27
Sitat fra: kodax på søndag 17. februar 2019, klokken 00:02
En negativ ting jeg merket meg, men som kanskje gjelder alle Audi-er, er det totalt kaotiske rattet/hendlene. Hvilken idiot har hatt ansvar for dette? Det er vel rundt 50 knapper og hjul.
Jeg har ikke sans for Tesla M3 sitt totale fravær av ratt-kontrollere, men Audi trenger jo ikke gå helt 747 heller. Sikkert deilig for noen når alt sitter i fingrene, men det må da være bedre måter å gjøre dette på.
Forøvrig syns jeg hele cockpit-en er temmelig rotete, og det P-lyset som er skviset i mellom N og D ser ut som noe de kom på de hadde glemt og tegnet på i det bilen trillet ut av produksjonslokalet.
Jeg er temmelig sikker på at dette vil se totalt utdatert ut om ikke mange år.
Gikk fra BMW 5-serie til Audi i 2015 (A6 Quattro) Litt tilvenning, i forhold til knappene på rattet, men du blir fort vant til det. Audi har jo designet interiøret for at Audi eiere skal kjenne seg igjen. Smaken er selvfølgelig forskjellig, så jeg er uenig at det er rotete. Vanskelig å lage noe som alle liker.
#11
Audi e-tron / Sv: 32A/230V Industristøpsel.
søndag 10. februar 2019, klokken 12:15
Veldig mange ladere leveres nå med Jordfeil bryter type - B i laderen. Da slipper du å tenke på oppgradering i sikringsskapet.
#12
Audi e-tron / Sv: Hvor mye vil en e-tron koste i løpet av tre år?
torsdag 31. januar 2019, klokken 15:25
Sitat fra: hemi på torsdag 24. januar 2019, klokken 01:53
regn 50% verditap på 3 år, det er normen på stor tysk bil
Sjekk gjerne med leasingselskap, sier de mindre pleier de ha rett.

Ladestasjon hjemme er MUST.

Har nettopp solgt min 2015 A6 3.0 TDI Quattro Avant etter 4 år med 40% verditap. Det du sier er nok i høyeste laget. Fikk prisen jeg la den ut for, ingen pruting. Kunne sikkert fått mer, henvendelsene tatt i betraktning... Det er mange faktorer som avgjør, bla. kjørelengde, vedlikehold, utstyr +++
#13
Har reg nr 3XX, har skrevet kontrakt i desember og fått leverings tidspukt uke 11 fra Møller.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA