meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GreenEyez

#1
Fikk endelig kobla ut trafoen, og koblet strømmen direkte i PodPoint-laderen utenom skilletrafoen. Og det viser seg at den var feilkilden, for nå lader bilen.

Når jeg tenker over det, så duret trafoen veldig (litt avhengig av hvilken bil man ladet) på slutten, og det var sikkert et tegn på at den holdt på å feile.
#2
Model Y / Sv: Garanti og reklamasjoner - Tesla Model Y
tirsdag 24. juni 2025, klokken 17:13
Jeg har fått knirking fra bakre støtdempere. Mest fra venstre, tror jeg. En nabo har samme issue hører jeg når han kjører forbi. Andre som har meldt det inn?
#3
Model 3 / Sv: Alloygators
tirsdag 24. juni 2025, klokken 16:47
Sitat fra: Klykken på torsdag 08. mai 2025, klokken 14:15Hvordan ser det ut bak "alloygatorsene"? Er lakken slitt på felgen?

Har ikke tatt av og sett. Men hvorfor skulle det skje?
#4
Model 3 / Sv: Alloygators
tirsdag 24. juni 2025, klokken 16:46
Her er bilde av bronse-Alloygators
#5
Jeg fant en billig PodPoint på finn.no, kjøpte og installerte den. Det er fortsatt samme feil, altså bilen viser at den får ca. 240 Volt spenning inn, men 0/16 Ampere, og ladinga starter ikke.

Så da var det ikke noe galt med laderen. Eneste feilkilden som er igjen nå, er trafoen. Får se om jeg får koblet den ut og satt en sukkerbit mellom ledningsstumpene.  :laugh:

Var også litt inne på tanken om Tesla ikke lenger støtter lading dersom strømmen kommer via en Zoe-trafo. Men virker jo lite trolig. Prøvde å lade en Rav4 PHEV, den ville heller ikke.
#6
Model 3 / Sv: Alloygators
fredag 02. mai 2025, klokken 09:57
Jeg tror jeg er en av få Alloygators-fans.  ;D  Jeg har satt på Alloygators på min Model Y også, skal laste opp bilde av de også snart. :D
#7
Den defekte Chinten ble byttet ut igår med en tilsvarende, bare at den nye er C20 og ikke K20. Bytter du ut med et annet merke, får du problemer med tilpasninger av skinner osv som allerede ligger inne i strømskapet, utifra min elektriker. Det er ikke sikkert at det da holder å foreta et lik-for-lik-bytte. Ellers har jo Chint'en fungert siden 2018.

Men, det hjalp ikke. Testknappen på den nye sikringa løser ut, så det var en feil der. Men det ser ut til at det er en feil på Pod-Point'en også. Det kommer en merkelig lyd fra inni den. Vi åpnet den og sjekket, og lyden kommer og går fra en av de svarte boksene som er på kretskortet til laderen.

PodPoint har jo trukket seg ut av det norske markedet, så jeg må nok bytte lader. Regner ikke med at det er noe vits i å ringe kundeservicen deres, men skal gi det et forsøk og høre om de har noen tips eller hørt om problemet før. 
#8
Hei.

Jeg ble elbileier igjen i år etter 2 års deilig fravær. Ladet på min PodPoint hjemmelader med skilletransformator i forkant, to ganger, før bilen sluttet å lade. Når jeg trykker på testknappen på automatsikringen/jordfeilbryteren (som jeg tror det heter på fagspråket), så slår den ikke, dvs. sikringen faller ikke ned. Jeg tror dette er årsaken til feilen.

Har en bekjent elektriker, han var litt usikker på om det har noe å si. Han var mer tvilende til transformatoren som sådan. Men vi forsøker oss med å bytte ut sikringen (fra en K20 til C20) til 619 fra Elektroimportøren for å se om det løser problemet.

Det er en sikring til mellom transformatoren og ladestasjonen. Den slår ut når jeg trykker på testknappen.

Noen som har vært borti noe sånt?
#9
Helluu!! Jeg er tilbake igjen på forumet. Nå med en Model Y mars 23-modell LR AWD.

Den i denne tråden omhandlede M3 LR AWD FSD ble solgt i Danmark før jeg flyttet tilbake, for en pris stor DKK 280 000, rett etter at Tesla dumpet prisene med 100 000 kr. Det tilsvarte ca. NOK 412 000 den gangen, og var en helt grei pris etter norsk målestokk for en 4 åring med 65 000 km, som ble kjøpt for NOK 530 000.

Jeg gjorde meg også erfaring med å eksportere en Mercedes-Benz 2004 E 500 4Matic AMG stv ut fra Danmark og inn til Norge. Fikk noen veldig nyttige lærdommer derfra, særlig om inntolling til Norge, som jeg tror andre også kan tjene på. Men det får være på et annet forum det da.

Tjallabais!
#10
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
onsdag 21. september 2022, klokken 13:19
Fikk en mail forigårs fra Plugsurfing som startet med «Kjære Volvo-eier», og at Ionity—lading til Volvo-priser heretter foregår fra Volvo-appen. Så da er det slutt på moroa.
#11
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
lørdag 17. september 2022, klokken 13:54
Sitat fra: Olemann på tirsdag 26. april 2022, klokken 21:42
Sitat fra: GreenEyez på mandag 25. april 2022, klokken 23:05
Se min post #90 over. Clever-kortet mitt (som heller ikke er av den forhåndsbetalte typen) fungerer på Mer-laderne. Men det er uvisst om det kommer faktura i etterkant (antar den kommer på et tidspunkt).

Da får jeg legge Clever kortet i bunken av kort, RFID, kredittkort og apper.....Godt man er entusiast som både vet forskjellen på Volt og Ampere og har tålmod, elbillading er ikke for utålmodige hissigpropper uten evne til å takle ting som ikke virker....  :D
Det kommer faktura i posten fra Mer, kan jeg opplyse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Clever sænker priserne i DK
tirsdag 30. august 2022, klokken 14:25
Og nå skal de øke til DKK 8'95. Bare å unngå Clever i DK for fremtiden.
#13
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
søndag 07. august 2022, klokken 10:17
Merkelig. Kan det være fordi jeg er bosatt i DK? Kan du prøve å gå inn på appen i Innstillinger, Personlige opplysninger, Tilleggsinformasjon og endre til Danmark for å se om det endrer prisen din?
#14
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
søndag 07. august 2022, klokken 08:37
Med Plugsurfing koster det 3,53 SEK å lade på Ionity. Det er relativt sett grisebillig. 5 kr billigere enn Ionitys egen pris og 2 kr billigere enn Teslas SuC-priser.

Ladet på Spekerød/Stora Hoga-motet, og det blir merkbart på kontoen at det er ganske mye billigere.
#15
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
mandag 18. juli 2022, klokken 21:52
Det fungerer å lade med den norske Circle K-brikken, som jeg har registrert opp mot den svenske Circle K-appen. Prisen da er DKK 4,95/kWh.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA