meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Boikott My Ass

#2
MG / Sv: MG IM 5
lørdag 20. september 2025, klokken 13:13
Når kommer IM 6?
#4
G6 / Sv: G6 RWD standard range - kampanje - passer den oss?
lørdag 06. september 2025, klokken 19:46
Bare å prøvekjøre, ikke værre enn det.
#5
Det sier seg vel selv at «ingen» har såpass lite teknisk innsikt at de lader bilen rett fra ett aggregat. En må selvfølgelig ha en stor batteripakke/ batteri buffer mellom. Og gjerne solcelle også. Link til nesten ferdig løsning:

https://nettbutikk.gitmark.no/produkt/hyttestrompakke-med-aggregat-solcelle-og-batterier/
#6
BMW iX / Sv: Dårlig kvalitet på skinninteriør
onsdag 27. august 2025, klokken 15:18
Prøv en annen forhandler. Har vært utsatt for det samme, Forhandler 1 var helt håpløs, Forhandler 2 helt motsatt og meget bra på alle måter.
#7
Siste nytt fra elbil.no / Sv: Rekkevidde betyr mest
onsdag 27. august 2025, klokken 10:50
Håper vi engang er tilbake til når kjøreegenskapene og kvaliteten er viktigst.
#8
Elbilen i Samfunnet / Sv: Boikott av Kina elbiler take 2
lørdag 23. august 2025, klokken 17:44
Sitat fra: automat på lørdag 23. august 2025, klokken 17:16
Sitat fra: arthur på lørdag 23. august 2025, klokken 15:21
Sitat fra: automat på lørdag 23. august 2025, klokken 13:21
Sitat fra: arthur på lørdag 23. august 2025, klokken 12:40Er det så mye bedre å kjøpe biler fra fascister og ny-nazister?

Whataboutism.

Det kan du si, men dessverre høyst relevant i saken! At du som eier av en Tesla kommenterer som du gjør var egentlig bare som forventet, var vel mer spørsmål om hvem av dere som var først "ute"! :police:

Man kan gjerne diskutere politiske og moralske sider ved å kjøpe Tesla og amerikanske biler, men relevansen mot kinabiler blir lav, fordi problemstillingene er helt andre.

Vennskapet mellom Elon og Trump ble forøvrig kortvarig. Som Elons politiske innflytelse var avhengig av. I kontrast ser man hvordan kinesiske myndigheter systematisk har jobbet for innflytelse i verden gjennom tiår.

At jeg eier en gammel Tesla er totalt irrelevant for diskusjonen. Den kjøpte jeg mange år før Elon ble politisk paria. (Når han begynte å støtte Trump aktivt.) Å selge den har ingen som helst effekt. I motsetning til å velge bort kinesisk når man kjøper nybil.

Norge er fortsatt et nøkkelmarked for elbiler. Og det skal ikke så mange nordmenn til som avstår fra å kjøpe et kinesisk merke før produsenten ikke lykkes i Norge. Og derved redusere mulighetene / øke kostnadene for å etablere seg i Europa.






Ja, det er din mening og det må du selvsagt ha. Men å prakke disse meningene på andre, nei takk. Folk gjør, tar valg og tenker som de selv vil uten å føle dårlig samvittighet av den grunn. Din etablerte sannhet trenger ikke å være andres etablerte sannhet. Det hele bunner ut i gjensidig respekt.
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Boikott av Kina elbiler take 2
lørdag 23. august 2025, klokken 16:26
Hver enkelt lager sin egen boble, agenda og sannhet. Og skal overbevise andre at sine egne meninger er de rette for andre også. Slik er vi mennesker, vi er alle forskjellige med ulike meninger osv..
#10
ID. 7 / Sv: Dårlig fremkommelighet på vinterføre.
fredag 22. august 2025, klokken 16:29
Sitat fra: What-a-watt på fredag 22. august 2025, klokken 15:34Jeg er vurderingsfasen for id.7 Tourer. Jeg oppfatter at her er det spørsmål om veldig god, god, dårlig, og ubrukelig. Sikker på at id.7 iallfall er god, og vel så det. Hindrer på ingen måte meg fra å fjerne id.7 fra topplasseringen på min private "kanskje-kjøpe-liste".

Enig, en bør prøvekjøre bilen på vinterføre, teste og dra sine egne slutninger utfra det. En merker raskt om «god følelsen» er til stede.
#11
ID. 7 / Sv: Dårlig fremkommelighet på vinterføre.
fredag 22. august 2025, klokken 15:01
Dette er nok som sagt software styrt. Men greit å vite / ha under kontroll før kjøp. Også om VW overhodet kjenner til problemet og ønsker å gjøre forbedringer mht. fremtidig oppdatering. Ellers blir det for min del bare irriterende å vente på en oppdatering som aldri kommer.
#12
ID. 7 / Dårlig fremkommelighet på vinterføre.
fredag 22. august 2025, klokken 13:59
ID. 7 kommer dårlig ut i denne testen. Mulig dette er pga. softwaren. Noen som vet om dette er fikset opp i? Greit å vite før ett evnt. kjøp tenker jeg.
Og gjelder det flere ID biler??

https://elbil.no/sjekk-resultatene-fra-var-test-av-disse-elbilenes-antispinn-systemer-pa-ruller/

#13
Prøv Bmw eller Lexus. Helt annet service nivå.
#14
https://elbil.no/snikktitt-pa-elektriske-toyota-c-hr/

Denne virker også som en bra bil. 77kwt batteri
#15
Sitat fra: RJK på torsdag 14. august 2025, klokken 08:41
Sitat fra: Boikott My Ass på torsdag 14. august 2025, klokken 08:11Vurderes BZ4x / Solterra er kan du like godt gå for en Lexus 450e.
Av det jeg ser, koster Lexusen nå fra 550K på kampanje, mens BZ4X starter på 430K. Er ikke alle som synes det er verdt 120K for å få Lexus-merket i grillen.

Mulig det er slik som du sier at 120k dyrere bil er pga. Lexus merket i grillen. Men erfaringsmessig så må en prøve begge bilene før en bestemmer seg. (Gjelder selvsagt alle biler) En merker da raskt hvilken bil en liker best. Mange meninger om dette og Nybiltester.no skriver bla;


Det er lett å tenke at man skal sammenligne Lexus RZ 450e med Toyota bZ4X og andre lignende biler som VW ID.4 og Tesla Model Y. Gjør du det så klør du deg nok godt i hodet over prisen på Lexusen. Faktum er at RZ 450e ligger noen klasser over hva gjelder opplevd kvalitet og kjørefølelse, så mer naturlige konkurrenter vil være Mercedes-Benz EQC(EQE blir fort en del dyrere) eller BMW iX3, selvom førstnevnte ikke selges lengre og sistnevnte kun har bakhjulstrekk så er det altså biler av denne klassen som er mer naturlige konkurrenter. Det gjør at bilen har ganske få reelle konkurrenter og havner dermed i et lite tomrom. Lexus er kjent for særdeles god kundeopplevelse og selger nok en god del nettopp på grunn av dette i tillegg til at man her har 1 million kilometer eller 10 års garanti på batteriet, noe som i seg selv er verdt en hel del.
 
Bilen er særdeles velkjørende og en nær perfekt langtraver. Dessverre så sørger rekkevidden for at du vil oppleve å måtte lade litt for ofte på langturer, og bilen fremstår litt for dyr dersom du skal ha den mest til pendling. Hadde man fått lagt til 10-mils rekkevidde og kanskje økt ladehastigheten noe så hadde dette vært en pakke som langt fler hadde sett mot mener vi.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA