Sitat fra: jonste på mandag 13. januar 2020, klokken 14:21Sitat fra: Omen på mandag 13. januar 2020, klokken 07:48
Jeg har «senest levering uke x/20» i min kontrakt. En uke som er rett rundt hjørnet. Jeg er veldig forberedt på at forhandler ikke klarer å levere i tide, og begynner å innstille meg på å kreve kompensasjon. Noen med en ide om hva jeg forvente å kunne kreve innen rimelighetens grenser? Prisavslag? Tilbehør? Noen med erfaring her?
Fikk høre at Audi ikke anser det som forsinkelse at e-tron 50 kommer sent. Det var svaret jeg fikk med kontrakt seneste leveringsuke 5x/19. Forventet levering medio februar nå.
Mener at det uansett bør være et forhandlingsgrunnlag når dette gjør kjøpet rimelig uoversiktlig.
Hva Audi selv anser som forsinkelse er vel uvesentlig, tenker jeg. Har man et papir hvor det står senest levering til en gitt dato, som er signert av en person med myndighet til å signere (selger), så forplikter det. Uansett om du bestiller en vare i en hvilken som helst butikk, eller om det er en e-tron 50. Der tror jeg loven er ganske klar