Som sikkert flere ser så kommer EQA250 med økt rekkevidde til 496km «Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure» / WLTP på 2023 modellen. Prisen har da økt med kr 16.000,-
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: TJV på torsdag 10. oktober 2019, klokken 21:03
Har hatt Leaf 40kWh i halvannet år, kjørt noen og tjue tusen kilometer og hurtigladet en håndfull ganger. Bor i Bergen og vært på ferie til Kristiansand med bilen også. Så tenker overhodet ikke på væskekjølte batterier eller rapidgate. Har vært fint å kunne parkere bilen i 14 dager ved utenlandsreise og ikke ofre vampire drain en tanke slik som et annet bilmerke med væskekjølt batteri sliter med. Men såklart, hadde jeg hatt behov for en bil jeg skulle kjørt hundrevis av kilometer mange dager i året, så hadde jeg ikke valgt den bilen jeg har idag.
Sitat fra: chriso89 på onsdag 29. januar 2020, klokken 14:50
på min 40 kwh batteri. hvor langt kommer jeg i 100 kmt drammen mot stavanger?
Sitat fra: hemi på mandag 27. januar 2020, klokken 23:47
Tråden avslører vel at det ikke bare var jeg som slet/sliter med setene...?
Jeg sørger effektivt for litt reality check så man slipper ekkokammer med folk som bare rosemaler alt og forsvarer "sitt kjøp"
Flott bilen din virker, du må være en av få med fungerende app og varme kontroll også kanskje? ikke feilvisning på speedo heller? ESP som ikke er rar/dårlig laget og lar den spinne 1 og 1 før den korrigerer med å bremse 1 hjul Sliter du ikke med ladehastighet på tur? Jeg føler ting bør repeteres til produsenten får det med seg, og endrer/fikser det. Er kritikken skarp nok og omfanget der, kan de finne på å lytte. Absolutt alt jeg har skrevet om negative ting ER reelle.
Jeg kjøpte usett da jeg tenkte hey, nissan leaf har solgt mye og må være helt ok. Hadde virkelig satt pris på å vite om alle nedsidene med bilen og en ærlig review (som vi har sett den siste tiden i bilbladene), da hadde jeg aldri kjøpt den.
Sitat fra: Jossemosse på mandag 27. januar 2020, klokken 19:52
Denne er da kun lovlig for sykkelstativ etc, ikke tillatt å bruke med henger..
Sitat fra: hemi på søndag 26. januar 2020, klokken 14:09
Jeg slet i flere mnd, søkte hjelp osv for å finne ut av det uten hell, har "noen" ryggsmeller etter håndball aktivt på høyt nivå + ski, så trodde det bare var gammel skade, var ikke før jeg byttelånte bil med en kompis for å få flytta noe ting, en HIACE av alle ting, så "oi her satt jeg jo godt?!" mens jeg langkjørte den, sært men sant. kjørte så kosebilen min som har racing bøttestoler som daily beater, og all au forsvant. Prøvde igjen kjøre leaf og det kom tilbake.
Solgte leaf, ikke hatt au i hverken i3 siden, eller da senere tesla model 3.
Sitat fra: z4rd på onsdag 22. januar 2020, klokken 19:13
Forslag:
Du kan gå på Finn.no - Etter å ha gått inn på bil, gjør følgende:
Velg "Elektrisitet" under feltet for Drivstoff. Da vil du få opp 4 609 biler, i skrivende stund.
Deretter kan du bla litt ned på filter-menyen på siden og under Utstyr velge "Hengerfeste". Da sitter du igjen med 324 biler.
Da har du 85 Audier, 4 Hyundai, 14 Jaguar, 9 Kia, 11 Maxus, 10 Mercedes-Benz, 5 Nissan, 2 Renault, 7 Volkswagen.
Er 175 Teslaer også, men de utgår jo siden de er amerikanske, piper, dørene henger og bilen ellers faller fra hverandre.
Regn også med at en del av bilene over er registrert feil mtp utstyr, så korrekt antall elbiler med hengerfeste er potensielt litt lavere.
Lykke til med jakten!
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 22. januar 2020, klokken 18:52
Lite som tilsier at denne «utfordringen» eller hurtiglading er så enormt skadelig for batteriet.
Er flere eksempler her på forumet hvor biler er mye hurtigladet og ladet til 100 prosent hver natt, som har bedre SOH enn biler som sjeldent har blitt hurtigladet og hvor en har vært nøye med å ikke lade over 80 prosent.
Det er mer tilfeldigheter som avgjør om bilen har bra batteri eller ikke. Men, det er min erfaring.
Ta med obd2 dongle og Leafspy når en skal kjøpe bil, så får en fort lest av helsa på batteriet.
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 22. januar 2020, klokken 16:33Sitat fra: Dudi på onsdag 22. januar 2020, klokken 16:28Vi har 2 Teslaer i familien. Ingen piping.
Det var ikke alarmlyder, men piping fra motor eller regulater i ifm gassen.
Har hatt Leaf og ser meg ikke tilbake.