meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dav2J

#1
Model S 2013 - 2022 / Ekspedisjon med ny 70(75)D
lørdag 03. september 2016, klokken 19:19
Tidligere kaptein for en sølvgrå E-golf, skal imorgen legge ut på sin første ekspedisjon i ny skute, en Tesla D70(75kwh batteri). Bilen er helt ny, ansiktsløftning, og for ordens skyld titanium metallic.

Skuten plukkes opp i Bergen. Derfra går turen til Trondheim, for så å reise hjem til Oslo-området.
Mitt spm er som følger.
Klarer "den brune pilen" (ja det blir nok navnet) disse strekkene?
- Flåm/Aurland (hurtiglading)- Dombås (hurtiglading)- 256km ifølge Google.
- Klett (hurtiglading)- Lillehammer (hurtiglading) over Rondvegen- 319km ifølge Google.

Været ser ut til å bli bra. Den første regner jeg som en sikker "homerun". Det ville jo nesten E-golfen klart. Den andre er jeg derimot mer skeptisk til, og alle tips mottas med takk. 0 (null) erfaring med Tesla fra tidligere, så her er ingen tips for dumme.

Håper jeg ikke har startet en tråd som eksisterer, i så tilfelle ruller jeg opp hattehylla og ber om unnskyldning.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D facelift vs 90D pre-facelift
torsdag 25. august 2016, klokken 03:18
Takk for mange gode innspill,

Jeg regner med det "riktige" svaret her var 90D demobil  ;) Disse ble idag satt ned kraftig, rundt 40.000 fra Tesla Norge. Uheldigvis for meg, befant jeg meg i California, så innen jeg våknet, var alle solgt. Fra 4stk 90D noen dager tilbake, er det nå ingen lenger hos Tesla Norge.

Uansett, sa bevisst ikke noe om hva som var viktigt i mitt valg, da jeg syntes det ga grunnlag for en god diskusjon. Og det ble det :)
#3
Model S 2013 - 2022 / 75D facelift vs 90D pre-facelift
onsdag 24. august 2016, klokken 03:50
Jeg skal kjøpe min første Tesla model S.
Spørsmålet er ganskel enkelt, og finnes nok i en eller annen form på forumet fra tidligere, men jeg forsøker meg;

Jeg har ett budsjett på ca 800K
Viktig med lav km og god garanti. Står dermed mellom;
- 75D helt ny, velutstyrt
- 90D pre-facelift, demobil fra Tesla Norge, ca 10.000km, meget velutstyrt

Setter pris på alle innspill/drøftinger. Spesielt rundt facelift, non-facelift.

#4
Model X 2014 - 2022 / Model X 60D, kan denne hurtiglades til 60kwh?
mandag 15. august 2016, klokken 16:14
Jeg har bestilt en TMX 60D. Dette er jo som vi naa vet, en bil, med 75kwh batteri.
Spm mitt er, ved hurtiglading, vil denne bilen kunne lades raskt 100%, altsaa opp til 60kwh? Dette virker jo logisk i forhold til at batteriet jo skal ha 15kwh igjen, nesten 20%.
Eller vil den begynne aa lade saktere allerede i underkant av 50kwh, da superladeren vil tro batteriet kun er 60kwh?
Tesla Norge har ikke klart aa komme med ett godt svar her, saa spor dere erfaringsrike Tesla eiere.
#5
Model X 2014 - 2022 / Parkeringsassistent
mandag 15. august 2016, klokken 16:11
Hei!
Jeg har en trang carport som parkering. Det jeg lurer paa er om min kommende TMX vil kunne laere seg aa parkere i denne carporten? Da den jo klarer lukeparkeringen, noe jeg ikke har erfaring med, lurer jeg paa om den ogsaa klarer innrygging i en carport.
Takk for svar,
David
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA