Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - shufu

#1
ID.3 / Sv: Oppdatering fra Volkswagen
tirsdag 19. mai 2020, klokken 16:56
Hadde håpet at ID. 3. ville holde under 330k. Men det ser ut at jeg må ut med 350K + 50k for å få plass til ski. Det blir en litt dyrt erstatning for min e-up (selv om det er mye bedre, men ikke god nok for å erstatte begge e-up og Tesla'en). Hva som var bra er at det er en ekte elbil fra bunnen og ikke en annen konvertering av konvensjonell bil.
Da gir jeg opp min plass i "kø'en".
#2
Sitat fra: Louise på tirsdag 06. november 2018, klokken 07:00
Borettslaget hvor jeg bor, skal ha avstemning om innstallering av infrastruktur for strøm og wifi, og deretter kan beboerne bestille oppkobling av Zaptec ladeboks. Jeg lurer på om noen andre har erfaring med dette i sitt borettslag ? Her er det slik at når man ønsker å  koble seg på, må man betale inn et beløp som del av nedbetaling av infrastruktur. Selve boksen er oppgitt å koste kr 20 000 i dag. Syns det var mye ? Ser på nettet at samme kan kjøpes for kr ca 17 000,-. Det som virkelig får meg til å mislike forslaget , er at det står at elektrikerfirmaet sin garanti for infrastrukturen forutsetter at alle beboerne benytter dette firmaet for oppkobling av Zaptec boksene ! Det vil si at firmaet har sikret seg potensielt nesten 200 bokser til minst kr 20 000 (hvis de får enerett vil de med stor sannsynlighet heve prisen) = 4 millioner !! Burde ikke enhver autorisert montør være tilstrekkelig ? Hvilken erfaring har andre med dette ?

Fikk like infrastruktur (zaptec lader) nylig installert i mitt sameiet (200+ seksjoner). Infrastruktur (kabel installasjon) måtte dekkes 7000,- hvert. I tillegg må man betale ca 22 000,- for å få den boks (inkludert den plate) installert... Litt over smerte grense (ikke så mye stordriftsfordeler tenker jeg...). Husker ikke elektrofirma navn.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Månedsvis ventetid på service
fredag 21. september 2018, klokken 10:42
Fikk svart skjerm syndrom (helt død). MCU måtte erstattes, det gikk overraskende rask (det var i mars) i Ruud.
Bestilte time forrige uke for å ta den 2 års service, og må vente til januar... Jeg har ingen kritisk feil (touching wood) så det går bra, men veldig bekymre om bilholdet i fremtid.
#4
e-up! / Sv: Klakkelyd ved rygg+brems
mandag 08. januar 2018, klokken 12:49
Jeg merker at jeg får like symptomer av og til, spesielt etter å ha kjørt i dårlig vær (regn/snø).
Husker ikke å ha det i god vær... litt rart. Jeg har ikke tenkt så mye over det. Alt fungerer som det skal.
Skal undersøke litt mer fremover.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppgradere S60
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 10:56
Hei,

Jeg eier en S70/75 D.
Ikke så mye å hente å oppgradere men jeg tenker å gjøre (litt bedre salg verdi senere med 75 badge også) siden pris er "gunstig" nå.
Er det noen som gjorde dette og ha erfaring å dele?
Jeg lurer på om man trenger å oppdatere sin forsikring avtale og vognkort. Anyone? :)

#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75 d slår nedi fartsdumper
fredag 21. april 2017, klokken 19:49
Husker at et par uker etter å få min S70D i august i fjor, rørt bilen litt gulvet etter å kjøre ut av skeidar i Nesbru (bærum). Jeg var parkert inne. Litt støy og mer bekymring enn nødvendig men 100% sikkert uten konsekvens. Merket etterhvert at mange som kjørte ute var ekstra forsiktig.
Hadde ønsket at bilen var 1-2 cm høyere
Har ikke hatt denne problem med e-up´en på samme sted.

Ellers det gikk storsett bra, men nå jeg passer på hvor jeg kjører.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kompensasjon til p85d eiere.
fredag 21. april 2017, klokken 19:30
Det er bare å lese "Klagehjelp FAQ". Det ser ikke veldig seriøs ut.
"Hvorfor tar Klagehjelp seg betalt?
Alt arbeidet vi gjør er dyrt. Det er nettopp derfor vi mener kundene våre sparer så mye på å bruke oss. Vi har rundt 40 konsulenter i sving hver dag, vi har store lokaler, bransjeledende IT-systemer ... alt koster - også vi. Du VIL at vi skal tjene penger, slik at vi kan hjelpe deg også en dag.
"

Og som regel alle disse selskap som lover mye og som ta betalt på forhånd er å unngå.
#8
e-up! / Sv: eu
torsdag 06. april 2017, klokken 22:21
Gratulerer :)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bakovervendte seter
onsdag 22. mars 2017, klokken 23:31
Nå koster dette 33.100,- når man bestiller en ny bil. Så jeg blir ikke overasket om det koster kanskje 40.000,- å ettermontere dette nå...
#10
e-up! / Sv: side Blinklys "popped" ut
torsdag 23. februar 2017, klokken 09:52
Bra at de var pragmatisk.
For min del, måtte jeg bestille en time og levere bilen... mye bortkastet tid for alle.
#11
e-up! / side Blinklys "popped" ut
fredag 10. februar 2017, klokken 12:29
Hei,
Vil bare dele litt erfaring.
Hadde en blinklys på høyreside som gikk ut av karrosseri men holdet "fast" takk til strøm kabel. Lys fremdeles fungerte fint.
Dette sannsynligvis skjedde etter høytrykk vask (holdt god avstand)... Da jeg så nærmere, var det et plastisk klipp bak den deksel som var defekt... Veldig dårlig kvalitet mener jeg om det er så lett å ødelegge...
Brukte litt teip og gikk hos møller. Fikk dette erstattet på garanti (selv om de provde å få betalt for dette før vi avtalte time...måtte forklare at dette er normal bruk, og ikke normal at dette ødeleges sånn...).
Det ser ut at den del er ganske billig (et par hundre kroner) og veldig lett å gjøre selv. Man må tenkte på det når garanti utløper.
#12
Høres ut som en god valg. Jeg nesten gikk for Cybex Solution M-fix selv, som ser bedre ut for nake/hodet støtte.
Den besafe er kanskje litt bedre for sidecollision. Nølte lenge.
Ellers er jeg ikke veldig fornøyd med hodet støtte på Tesla bak sete som forstyrrer litt... hvorfor kunne ikke disse fjernes som alle andre biler...
#13
Sitat fra: shufu på søndag 20. november 2016, klokken 20:42
Sitat fra: twinpeaks på torsdag 10. november 2016, klokken 10:19
Valgte du 7" eller 10"? Jeg har en idé at det er tryggere jo kortere de er siden "vinkelen" for setebeltet blir mer "riktig", men det kan jeg også ta feil.
Jeg tok den 7" regular. Jeg bruker denne for å feste min 3,5 gammel datter på en besafe izi up X FIX. Det fungerer utrolig mye bedre enn uten, men det kunne har vært litt lengre kanskje. Og det ville hjelpe mye om den var "rigid".
Jeg tror jeg skal prøve den 7" eller 8" rigid versjon for å feste mitt andre datter. (var litt i tvil med denne rigid versjon, hadde vært bra om noen som har prøvd kunne gi tilbakemelding)
Et par bilder for å illustrere:
#14
Sitat fra: twinpeaks på torsdag 10. november 2016, klokken 10:19
Valgte du 7" eller 10"? Jeg har en idé at det er tryggere jo kortere de er siden "vinkelen" for setebeltet blir mer "riktig", men det kan jeg også ta feil.
Jeg tok den 7" regular. Jeg bruker denne for å feste min 3,5 gammel datter på en besafe izi up X FIX. Det fungerer utrolig mye bedre enn uten, men det kunne har vært litt lengre kanskje. Og det ville hjelpe mye om den var "rigid".
Jeg tror jeg skal prøve den 7" eller 8" rigid versjon for å feste mitt andre datter. (var litt i tvil med denne rigid versjon, hadde vært bra om noen som har prøvd kunne gi tilbakemelding)
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X vs Jaguar sin F pace el suv
fredag 18. november 2016, klokken 11:38
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 18. november 2016, klokken 09:25
I-Pace er en mye mindre bil enn Model X. Litt som X3/X4 vs Audi Q7.
Forskjellige segmenter/kundegrupper.

I den grad Jag'en tar kunder fra X er det kunder X'en egentlig ikke skulle hatt i utgangspunktet.
Enig.
Det er mange som kjøpte model S og model X pga ingen andre alternativ i segmentet under. Jeg selv hadde vel kjøpt en litt mindre bil om det kunne finnes med samme god rekkevide (og SC nettverk).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA