meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fantomet

#1
Mii electric / Er medfølgende VW-lader dårlig?
torsdag 28. januar 2021, klokken 09:34
Hei,

Er det flere enn meg som har problemer med den medfølgende "ladekladden"? Ofte når jeg skal lade på en offentlig ladestasjon(med schuko stikk) nær jobben får jeg feilmelding på ladekladden. Det er fast rødt lys og blinkende grønnt, noe som skulle tilsi spenningsfeil eller jordfeil. Jeg har ladet på disse stasjonene hundrevis av ganger med tesla uten problemer, men med Seat'en sin ladekabel går det ofte ikke. Virker ikke som de andre bilene som lader der har noe problem heller.

Jeg fikk ny ladekabel av Seat forrige vinter på grunn av dette, men det hjalp ikke. Jeg tror VW sin ladekabel er overfølsom for feil i strømnettet.
Noen som vet hvordan dette kan løses? Kanskje finnes det noen gode uorginale ladere?

Møller vil ha hele bilen til hamar for å se på feilen, men den lange veien dit på vinterstid med denne bilen er lang, kald og farefull, vil helst unngå det :p
#2
Mii electric / Sv: Varsellampe for dekktrykk
fredag 06. mars 2020, klokken 11:43
Takk for det:)
#3
Mii electric / Varsellampe for dekktrykk
torsdag 05. mars 2020, klokken 22:10
Hei,

Varsellampen for dekktrykk har begynt å lyse på bilen min. Har selvfølgelig sjekket dekktrykket, men den varsellyset forsvinner ikke. I manualen står det man kan nullstille sensoren ved å holde inne en knapp som er ved siden av "ladeknappen", problemet er at på min bil er det ikke en slik knapp der, med andre ord er ikke den svenske manualen helt up to date på alt.. Mulig det er meg som totalt overser noe.

Er det andre som har opplevd dette?
#4
Mii electric / Sv: SEAT CONNECT - NÅ TILGJENGELIG !!!!!
fredag 28. februar 2020, klokken 14:51
Takk for info Miiman, virker fint her.
Jeg gikk inn på https://my.seat, valgte norge og norsk språk deretter fulgte jeg anvisningene med VIN og kilometerstand.
Jeg har Android, og det virker fint :)
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?
lørdag 16. januar 2016, klokken 02:20
Helt enig i at frosne dyser ikke burde være et problem med ordentlig spylerveske. Derimot er det et problem når vindusviskerne er dårlige og dysene spyler altfor lavt. Tesla model s er langt fra min favorittbil når det gjelder å holde frontvinduet fritt for is og skitt(har vinterpakke i en '14). Her har Tesla stort forbedringspotentiale, utover dette er jeg godt fornøyd med både kjøreegenkaper og rekkevidde på vinterstid :)
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekabel forsvunnet - Tesla model S
lørdag 16. januar 2016, klokken 01:56
God service fra filialen i brumunddal, så nå står bilen å lader i garasjen igjen :)

Rabalder, helt enig i at en tag på kabelen ville vært en stor fordel i denne situasjonen. Det skal på plass i morgen!

Når det gjelder mitt spørsmål synes jeg det ville være smart med en "cradle to grave" ladelogg, hvor man ved f. eks kjøp av brukt elbil kunne gå inn å sjekke om bilen har hatt en ugunstig laderutine. Kanskje ville man også se hvordan man kan optimalisere egne laderutiner.
Hvis noen vet om dette finnes så vil jeg gjerne høre om det.
#7
Ladeplasser og ladekabler / Ladekabel forsvunnet - Tesla model S
torsdag 14. januar 2016, klokken 19:51
Hei,
Fra mandag til tirsdag hadde vi vår Tesla model S på service i Brumunddal. I går, onsdag d.13.1.16, oppdager jeg at den orginale ladekabelen mangler. Tesla på Brumunddal har kikket etter den på verkstedet uten å finne den, jeg ser for meg 2 mulige scenarier:

1. Den kan være glemt i parkeringshuset ved Gjøvik kino, Søndag d.10.01.16, dagen før service.
2. Tesla har rotet den bort/sendt den med feil bil.

Vi har hatt bilen i over 1 år og rutinen med å legge kabelen tilbake i bagasjerommet er ganske innarbeidet, kan derfor ikke forstå at vi har kjørt fra ladekabelen.
Det virker også merkelig at Tesla har surret den bort, derfor har jeg et spørsmål til forumet her:

Er det mulig å finne en ladehistorikk på bilen? Dette ville hjelpe meg i å finne ut om feilen ligger på vår, eller Tesla Brumunddal sin side.

Hvis noen har kommet hjem med en ekstra lader fra brumunddal denne uken, eller funnet en i gjøvik setter jeg stor pris på om du tar kontakt.

Hilsen Anton
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA