meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Krissgj

#1
Tesla SW og AP / Sv: Nye kart
lørdag 07. september 2019, klokken 10:22
Et spørsmål jeg ikke blir klok på i relasjon til dette. Holder det å kun være på wifi eller må bilen stå med ladekabel i for å motta en hver form for oppdatering? Og hvis den må stå med kabel i, må den da lade aktivt eller vil den fortsatt oppdatere om man for eksempel har ladet opp fult til nivået man har satt?
#2
Tesla SW og AP / Sv: FSD: prisreduksjon og godkjenning i Norge
onsdag 31. juli 2019, klokken 09:21
Om man tror på Elon eller ikke får man vurdere selv, men Norge vil få den samme funksjonaliteten som i USA men med større krav om å holde hendene på rattet. Hva av dette som legges under EAP og FSD blir fort veldig uklart og nok bakgrunnen for at de har valgt å slå sammen FSD og EAP om man skal kjøpe ny bil i dag. Oppgradering til HW3 vil uansett inkluderes i de som har HW3 og med prisene for å bytte en MCU i dag så fremstår ikke 25k som dyrt. Dog så støtter jeg at alternativet om å putte 25k i aksjen kan være bedre i den grad de klarer å levere FSD ;)
#3
Tesla SW og AP / Sv: FSD: prisreduksjon og godkjenning i Norge
søndag 28. juli 2019, klokken 13:59
Tror jeg går for dette. FSD er nok foreløpig en utopi, men det vil være mange steg fra dagens nivå frem til dette som ligger innenfor dagens lovverk. Maskinkraften i HW3 er såpass mye bedre at den sannsynligvis vil muliggjøre langt mer avanserte operasjoner på en tryggere måte enn HW 2,5. Man kjøper en opsjon, men ut ifra hva uavhengige tester på HW3, videoer fra tesla på HW3 samt hva de har klart å levere til nå tenker jeg dette er en pris som er godt innenfor hva vi en gang betalte for denne bilen.
#4
Model Y / Sv: Model Y reservasjon.
tirsdag 18. juni 2019, klokken 12:49
Hei! Har bestilt for en stund siden og pengene har gått ut av konto, men har inne fått noen bekreftelse. Noen andre som har opplevd dette?
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Makslengde for type 2 ladekabel?
onsdag 12. desember 2018, klokken 15:10
Takk for svar.

Det er ønsket å gjøre på husvegg nettopp blant annet på grunn av snømåking om vinteren (ref forrige vinter i Oslo). 12 meter er bil lengst bort og worst case, 2,5 meter er avstand for bil som er parkert nærmest ladestasjonene.
#6
Ladeplasser og ladekabler / Makslengde for type 2 ladekabel?
onsdag 12. desember 2018, klokken 14:10
Hei,

skal sette opp ladestasjoner i sameiet og har en diskusjon med elektriker om plassering ift biler. I den anledning lurer jeg på om det er noen makslengde for type 2 ladekabel til for eksempel en saltoboks (eller liknende)? Elektriker mener det er maksimalt tillat med 7,5 meter, men jeg finner jo mange kabler og eksempler på folk som har 15 meter og oppover. 15 meter er behovet vårt.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Regenerering - bremser vs B
fredag 04. mars 2016, klokken 14:05
Den egentlige kjernen i spm er om det i byen er mest hensiktsmessig å aggressivt benytte spakene eller om fornuftig bremsing gir samme effekt. Jeg forstår nytten av et gitt nivå ved en lang nedstigning, men varierer regenereringen med bremsingen tilsvarende nivåforskjellene i B0-B5?
#8
Mitsubishi Outl. PH / Regenerering - bremser vs B
torsdag 03. mars 2016, klokken 20:12
Hei,

Ved å sette bilen i B0 og bremse kontrollert inn mot lystkryss etc så oppnår man en viss grad av regenerering. Er det noen som har noen oppfatning/innsikt om det er stor forskjell på effekten man får fra bremsingen vs å benytte spaker for å regenerere (eks B5)?
#9
Mitsubishi Outl. PH / Dekk + Felger - samt hvor kjøpte dere?
søndag 24. januar 2016, klokken 13:27
Hei,

Faceliften er bestilt, men uten vinterdekkene som jeg har hørt mye middels om, både ift pris og kvalitet. Så derfor, til dere som ikke kjører på originale felger + medfølgende dekk: Hvilke felger (dimensjon, og evnt merke) og dekk har dere valgt? I tillegg, har dere noen gode erfaringer med butikker (Megahjul, Vianor osv)?
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016 - intense+ vs instyle+
mandag 04. januar 2016, klokken 14:12
Er 193 cm, så dette gir mening. Ikke prøvekjørt annet enn instyle+ versjonen

Noen som har noe perspektiv på den oppvarmede frontruten og irritasjon rundt varmetrådene? Min hypotese er at dette er noe man blir vant med, og at funksjonen er behagelig, spesielt når man ikke har mulighet til forvarming.
#11
Mitsubishi Outl. PH / PHEV 2016 - intense+ vs instyle+
søndag 03. januar 2016, klokken 09:51
Hei,

Ny i forumet, men kan ikke finne denne diskusjonen på 2016 modellen, så våger å legge til. Har bestilt instyle+ modellen, men lurer på om jeg skal nedgradere til intense. Noen anbefalinger her?

Har fått en god rabatt på instyle, men har hørt negative kommentarer om varmetrådene (bl.a. reflekterer lys fra møtende bil i mørke) i frontruten samt plassen subwooferen tar bak - trenger egentlig all plass jeg kan få med småbarn og barnevogner.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA